Medlemmar med flest likes


Populärt innehåll

Showing content with the highest reputation since 2010-02-24 i alla områden

  1. 6 Likes
    Christer S

    Kan ej låsa upp SIM kort

    Telia har skapat det här forumet så att användare kan hjälpa varandra med diverse frågor, lösa problem och ge och få diverse tips och råd. Det används till viss del på det sättet men många förstår inte det och vänder sig till Telia i forumet. Ibland med ett direkt tilltal, men annars är många frågor sådana att de rimligtvis inte är tänkta för oss andra användare. Är något "monotont" i forumet så är det alla inlägg där man uppenbart, eller i alla fall sannolikt, förväntar sig svar från Telia. Det Mats gör, när nästan inga andra gör det, är att upplysa om att forumet inte är någon kontaktväg till Telia så att frågeställarna ska slippa vänta förgäves på svar. (Att tänka tanken att det skulle ha med "samlande av inlägg" att göra skulle min hjärna inte ens göra även om det skulle ta sluta på andra tankar i huvudet.) Du har ställt endast någon enstaka konkret fråga, och ser inte ut att vara någon "problemlösare" eller "idéspruta". Så jag undrar - vad gör du egentligen här i forumet?
  2. 5 Likes
    Novamonte

    Uppdatera router

    Hörde just på TV4 att det upptäckts ett säkerhetshål som gör att man kan komma över data via trådlös router och att man rekommenderas att uppdatera mjukvaran i sin router. Jag har letat på er hemsida men kan inte se hur man går tillväga. Tacksam för instruktion.
  3. 5 Likes
    Kermit The Frog

    Missnöjd

    En otroligt otrevlig upplevelse. Det finns verkligen rötägg som inte hör hemma på en proffesionellt företag. Lösningar: Om du köpt telefonen i butik finns det en chans att det står på ditt originalkvitto att telefon ska vara försäkrad. Förklara din situation och om det står på ditt originalkvitto bör en erfaren försäljare i butik göra din aktuella telefon försäkrad. Om du fått telefonen utbytt vid ett tidigare försäkringsärende, serviceärende eller reklamationsärende berätta då det. Telia dokumenterar om du fått en utbytt enhet. Om det samtidigt framgår på ditt originalkvitto att du tagit försäkring bör en erfaren försäljare byta ut fel försäkrad telefon till rätt. Om telefonen är köpt via www.telia.se, ta med dig Mobilt BankID för att kunna logga in på Mitt Telia, alternativt ta med fysisk följesedel. Vad har orsakat felet? Ofta orsakas felet på grund av att du fått din enhet utbytt eller köpt en ny telefon i samband med att säljaren glömt att byta ut din gamla enhet mot din nya enhet från försäkringen. Övrigt: Om försäljaren du får tala med är ny rekommenderar jag att be om att en erfaren säljare stödjer eller gör ärendet. Det är en komplext process för en oerfaren försäljare i butik och av juridiska skäl krävs rätt underlag för att få byta ut avsedd försäkrad telefon för att undvika försäkringsbedrägeri. En erfaren försäljare vet vilket underlag som krävs. Endast personalen kan utföra försäkringsbedrägeriet om din enhet byts ut felaktigt. Du behöver inte oroa dig för att bli personligen berörd av detta. Om ovan ej fungerar finns det ofta inte något mer att göra. Du kan alltid fråga försäljaren om det finns andra lösningar.
  4. 4 Likes
    Bernt Göran Svensson

    TV-bilden fryser

    Sedan en tid tillbaka fryser TV-bilden då och då. Vi brukar starta om box och router och då kommer bilden tillbaka en stund och se'n fryser den igen.Väldigt irriterande... I går t.ex frös den sex gånger på ett par timmar. Kontakt med Telia resulterar bara i att de vill att man skall starta om all utrustning vilket vi gjort ett antal gånger, senast i dag med en fullständig fabriksåterställning av boxen vilket resulterade i ett par timmars Tv-tittande utan frysningar men för en stund se'n var det dags igen...Suck! Jag har suttit i telefonkön till telia ett antal gånger och även chattat med dem men inga lösningar ges annat än omstart av utrustning. Jag får väl kräva att de skickar ny utrustning och om de inte gör det så får jag väl byta leverantör av bredbandstjänster.Är det möjligen någon i forumet som också drabbats av TV-bild som fryser och som har förslag på lösningar ?
  5. 4 Likes
    Tmy

    Problem med undertext Telia Play

    Har fått problem med att undertexterna försvinner efter en kort stund på HBO I Telia Play via Apple TV men även när jag testat på Ipaden. Någon som har samma problem?
  6. 4 Likes
    mrknowitall

    HUR LÄNGE SKA MAN BEHÖVA VÄNTA PÅ LTE?

    Jag undrar snarare hur du och Nalle definierar ett kundforum?Telia varken läser eller svar här.
  7. 4 Likes
    Micke 63

    NU ÄR DET NOG!

    Kan inte för mitt liv begripa vad det är för "personer" som sköter Telias upphandlingar. Nu ska de ta bort de enda kanalerna, en människa med en fungerande hjärna har glädje av. Och detta är inte första gången de blåser abonnenterna på kanaler som tillfredsställer hjärnan på tänkande människor. Förra gången var inte bara en blåsning, utan snudd på bedrägeri. En helt oumbärlig kanal som HISTORY, Den var helt fantastisk, och vad hände med den? Jo den tömdes på alt av sevärde, och ersattes av Pawn stars, pawn stars, pawn stars, Storage Wars, Pawn star, Storage Wars... Det är som att en bilhandlare säljer en ny fräsch bil, och sedan leverera den utan motor, växellåda och säten, på sin höjd en ratt så man kan styra den till skroten. Nu finns det inte en enda kanal kvar för personer med en fungerande hjärna ( med undantag för National Geographic) Nu finns det bara kanaler för de som sitter hemma i en svettig nättröja och dricker öl, och säger sig vara sportintresserade, eller för de som ägnar kvällarna åt att titta på intetsägande serier, knaprande på chips. Det påminner mer och mer om det antika Rom. Där Kejsaren förespråkade "Bröd och Skådespel åt folket" endast i syfte att hindra människor att ifrågasätta sin omvärld och förhindra uppror. Fy Fa.. Tack å hej TELIA
  8. 4 Likes
    HANS WENNBERG

    Telia Play+ aktiva enheter

    Varför kan inte Telia låta oss användare själva administrera vilka enheter som Play+ är aktiverat på? De fyra samtidiga enheter som Play+ aktiverats på är önskvärt att kunna administrera själv som användare. Detta vore tacknämligt att ha som funktion i t ex appen "Mitt Telia" eller på "Mina sidor" på Telias webb. Idag krävs en väntetid på 30 dagar innan ny enhet kan aktiveras. Detta är långt ifrån den användarvänlighet som är rimlig att kräva. Tack på förhand för förbättrad användarvänlighet.
  9. 4 Likes
    Smackis

    Framsidan på forumet uppdaterad

    God morgon kära forumare! Vi har nu lanserat en ny version av framsidan för forumet. Poängen med uppdateringen är att forumet ska bli mera överblickbart, vi vill att man som forumbesökare snabbare och lättare kunna hitta till innehåll som är relevant. Uppdateringen har även som syfte att förbättra användbarheten på mobila enheter. Vi ser väldigt gärna att ni kommer med feedback! Vad för innehåll vill ni se på framsidan? Går det lätt att navigera till platser i forumet som ni vill besöka? Ser något konstigt ut? Vi planerar att löpande lansera nya uppdateringar och i denna processen är eran feedback mycket värdefull.
  10. 4 Likes
    Hur trevligt hade det inte varit att kunna strömma tv via Kodi/Plex med sitt Telia Abonemang, I dag finns Play+ applikationen för Window 10, iOS, Windows Phone och Android. Men för oss som har Kodi eller Plex finns inte denna möjlighet. Att telia mer eller mindre tvingar en att ha en digital-box, är inte det lite utdött tänk i och med Netflix, HBO och alla andra streaming tjänster? Vad jag önksar av Telia: * Digital-Box USB för att kunna integrera med någon av de DVR klienter som finns för Kodi och Plex. * Kodi/Plex versioner av applikationen Play+ Det är snart 2017 och jag har med många andra har efterfrågat detta i många år, och eftersom Telia för närvarande för det omöjligt att lösa det på egen hand (så länge man inte byter operatör) känns det ju som ett ypperligt tillfälle för Telia att visa framfötterna?!
  11. 3 Likes
    FuzyToes

    Säkerhetstips - emejl - surfa

    Har sett att folk är oroliga efter massutskicket från någon kludd om att de har hackat dig. Så är det till 99% säkerhet inte. MEN det skadar aldrig att surfa säkert. Byt dina lösenord. Skriv ut en lista, spara den inte på din dator. (Eller i molnet). Byt epostadresser. Kör med något obskyrt på gmail eller annan gratis provider när du loggar in på något nytt. Uppdatera allt. Kör med en bra virusgrunka. Lämna aldrig ut personlig information. Kolla din feja, det kan finnas info där som du inte vill ge ut. Jag är krazy, jag kör ubuntu som OS när jag skall skoja till det. Enkel att installera, inte så rolig att försöka att hacka och som sekundärt os, lätt att installera om (utifall att) Bästa säkerhetstipset ever, SURFA INTE PÅ ****! (ja, du vet vad som menas) Det tar inte så lång tid att byta e-mailadress heller. Inte ens på Telia. Sedan är det bara att ta till din adressbok som du naturligtvis har sparat på en USBsticka eller annat och mejla alla din nya adress. Pyssel, men det är det värt. All skräpmejl är - borta. In a flash. Lämna aldrig ut någon som helst information om Dig, var du bor, (kolla vad google samlar in).. Alla som Du inte känner personligen är potentiella säkerhetsläckor och det gäller även de som Du de facto känner. Sedan, när du känner dig som säkrast i världen så lägger din mor ut allt om dig på twitter/FB/blaha.. Då är det dags att göra om allt igen. Bara några grundläggande tips. Till er som kanske behöver det. Ni andra besserwissers, behöver inte kommentera för så vitt att jag inte har sagt något som är åt fanders. (måste rekommendera e-set) Swing! Klappat å klart!
  12. 3 Likes
    Magnus H

    VIP 4302 utan hårddisk bara halvbra

    Hej! Det är inte alltid man har ett problem som ska åtgärdas Jag har nyligen köpt en hårddisk till tv-boxen Arris VIP4302 och den kombon är helt fantastisk. Utan hårddisken kändes boxen bara halvbra. Den var ju väldigt snabb och så, men...med hårddisken är den komplett! Den är dessutom helt tyst. Trots att den är mekanisk. Hade Motorola VIP1963 innan men den är ju långt, långt efter i alla avseenden. Med vänliga hälsningar Magnus Harrysson Ps. Jag jobbar inte på Telia
  13. 3 Likes
    Johansson Fredrik

    När kommer E-Sim?

    Ja har de inte fattat ett beslut ännu är det förmodligen svårt att besvara den frågan. Det är bara avvakta som alla oss andra. Samma sak som jag säger till mina barn så hjälper det inte att tjata.
  14. 3 Likes
    Christer S

    mobilräkning ryssland

    Det är precis som när jag skriver på Facebooks sida. Det är en massa andra som skriver och kommenterar, aldrig Facebook. Tycker det är konstigt för det står ju Facebook på sidan jag är på.
  15. 3 Likes
    bsj

    Öppna port 21 FTP-protokoll

    Googla är för jobbigt, det är mkt lättare att låta andra göra jobbet. Läsförståelsen skulle inte rendera ett MVG, om ts överhuvudtaget har läst förutsättningarna
  16. 3 Likes
    mrknowitall

    Era felsökning är under all kritik

    Vi får banne mig bättra oss. Här sitter vi kunder och tror att våra felsökningar är minst lika bra som grannens som inte ens hjälper till härinne, och så visar det sig att de inte duger. Min senaste felsökning när mina kanaler försvann var att först prova utan glasögonen, men det blev sämre utan. Sedan drog jag ner på träspriten och det hjälpte. Min personal är det synd om, det stämmer. Barn har ingen känsla för kvalitet, och det stämmer. Ungarna städar dåligt för de pengarna jag betalar...
  17. 3 Likes
    bsj

    När kommer E-Sim?

    Finns redan en tråd om det
  18. 3 Likes
    bsj

    Fakturahanteringen under all kritik!!!

    Nu når inte ditt inlägg Telia, om nu det var syftet, utan bara oss andra Teliakunder. Jag kan däremot tala om för dig att fakturan finns på Mitt Telia/Mina fakturor, där kan du även ordna med E-faktura.
  19. 3 Likes
    Mats A

    Arris (tv-box) "blinkar"

    Ja, antingen konfigurerar du rätt vlan för Telias TV i din Asus ( om det går) eller så kopplar du din Arris till TV-porten i fiberswitchen, eller så bryggar du Teliaroutern och ansluter din Asus på port 4 och Arris på port 1-3
  20. 3 Likes
    fiberken

    Nytt pris för bredbandstelefoni september 2017

    Jag ser på min räkning att Telia inför extra fast avgift på 40 kr/månad för bredbandstelefoni. Fasta avgiften för IP-telefoni ingick tidigare i den fasta kostnaden för fiberbredband. Alltså ett sätt att smyghöja avgiften.
  21. 3 Likes
    Varje månad skickar Telia ut ett sms till alla sina kunder som valt att betala med e-faktura: "Hej! Nu finns din senaste faktura i din internetbank där du även godkänner fakturan för betalning." Vid kontakt med Telias kundtjänst med begäran om att få avsluta dessa sms-aviseringar fick jag till svar att som e-faktura-kund går det inte att välja bort sms-aviseringar om betalning. Med icke-motiveringen att det bara är så det är i systemet. Jag förstår inte varför jag som aldrig missat att betala en faktura nu plötsligt inte längre är betrodd att sköta min egen ekonomi. Det vore fullständigt ohållbart om alla företag jag fick månadsfakturor ifrån egenmäktigt började sms-spamma mig. Telia borde visa större hänsyn till sina kunders integritet och erbjuda aviseringar som en valbar service istället för ett ovillkorligt tvång. Och kom nu inte och säg att jag kan lösa detta genom att välja någon annan betalningsmetod. Jag anser inte att jag ska behöva motivera varför e-faktura stämmer bäst överens med mina behov i mitt liv. Alternativen blir snarare för mig som kund att blockera alla sms från Telia i min telefon eller att än mer drastiskt byta operatör. Jag kan inte tänka mig att jag är ensam om att störa mig på detta?
  22. 3 Likes
    bsj

    Uppdatera router

    Fick precis det här beskedet från Telia Vi vet nu mera och det är följande som gäller: De routrar som Telia tillhandahåller har inte varit påverkade av den så kallade säkerhetsluckan som media rapporterat om den 16 oktober. Om du hyr din router från Telia behöver du inte göra någonting. Om du däremot äger din router rekommenderar vi att du tar kontakt med tillverkaren för att säkerställa att din router har den senaste uppdateringen. Den tilläggsutrustning som vi har sålt själva och som är berörda och som måste ha en ny uppdatering av tillverkaren är: TG233 och TG234, EX3700. Enligt tillverkaren kommer en ny säkerhetsuppdatering inom kort.
  23. 3 Likes
    Marie Oskarsson

    Ny Firmware 16.2 Jade-TG799vn v2

    Alla svärmors DECT-lurar slutade att fungera. När jag kollade inställningarna på routern var den helt återställd!!! Bara att sätta sig i bilen och åka 30 mil för att lägga till lurarna igen. Skäms TELIA!
  24. 3 Likes
    Göran Celander

    STORT fång rosor

    Vill skicka ett stort fång rosor till tjejen på Telias bredbandssupport som hjälpte mig få igång min bredbandstelefoni idag. Visste precis vad hon pratade om oavsett vilka frågor som uppstod. Hon är den fjärde personen jag haft kontakt med i ärendet och ingen annan har varit i närheten av hennes kunskaper. Dessutom oerhört serviceorienterad och trevlig att prata med. Tack!
  25. 3 Likes
    bsj

    Ligger Telias e-post nere ikväll 2017-08-27

    Det här kom just upp på deras FB-sida som svar på ett av inläggen Telia Sverige Just nu kan det förekomma störningar på vår e-posttjänst. Vi jobbar med att lösa problemet så fort som möjligt. //Hanna
  26. 3 Likes
    mannering

    Telias ointresse av kundkontakt

    Det var bättre på Televerkets tid, man ringde kundtjänst och kom fram på max 10 minuter. Idag gäller det att ta ledigt från arbetet, avboka alla aktiviteter m.m. då man måste sitta i telefonkö i 30 - 40 minuter. Men jag tror att televerket fortfarande sitter i väggarna, alla nyheter som e-post, chatt och andra möjligheter har gått spårlöst förbi. Helt otroligt att man försöker få kontakt med en leverantör som man har abonnemang med, inte VILL ha kontakt med sina kunder. Men jag förstår om man håller på med dyrbara projekt, mutor och andra mörkeraffärer i Asien och f.d. sovjetstater så har man inte råd att ta hand om sina kunder, tydligen är telias ledning inte kapabla eller har kunskap om affärsverksamhet och borde bytas ut, kontakta Tele2 och kolla hur det fungerar på ett seriöst företag, kanske de kan få några tips där. Jag har en fiberanslutning med bredband, i detta ingick en fast telefon som skulle vara i det närmaste gratis, men när man kollar så var det ljug som vanligt. Jag avslutade denna fasta telefon och i enlighet med detta så skulle det ingå en hänvisning under 3 månader till det nummer som jag angivit. Men inte ens de kan de få att fungera. Ett företag som lever på kommunikation klarar inte av detta själva, går inte att skicka e-post, ingen chatt, ingen hänvisning till några alternativa vägar till kommunikation, bara ett telefonnummer 90200, jag ringde och blev placerad i telefonkö med beräknad väntetid på 35 minuter. Telia är ett ****** STORT skämt!
  27. 3 Likes
    adeshokan

    Byta namn och lösenord, Telia wifi router

    Hittade denna guiden för att byta namn på nätverket: https://www.telia.se/privat/support/info/dop-om-ditt-tradlosa-natverk?p=wifi-router
  28. 2 Likes
    mrknowitall

    Kabel till TV box

    Om du är kund direkt till Telia, Telia Öppen fiber, villafiber etc och inte tex via ett kommunalt nät, så fungerar det om använder den router Telia skickar med. Bara att koppla en enkel switch i tvbänken alltså.
  29. 2 Likes
    Max Wik

    Arris 4302

    Hej Olof, Eftersom det här en fråga som är återkommande så väljer jag att svara på detta ämnet och förhoppningsvis kan det hjälpa några googlande kunder att hitta hit Det låter som du har angett samma kodpar på bägge dina boxar, då uppstår problemet precis som du beskriver det. När du kontaktar vår support kan vi återställa koderna som då är helt fria i 30 dagar (du kan alltså använda samma kodpar på bägge boxarna) men efter 30 dagar slås spärren på igen. Jag rekommenderar dig och andra som kanske hittar tråden att ta bort koderna på bägge boxarna (Meny --> Inställningar --> Systeminställningar och där välja "Ta bort användarkoder"). Boxen startas då om och efterfrågar en identifikations- och kontrollkod, dessa är unika och kan endast användas på en box. Logga sedan in på Mitt Telia på telia.se och välj din TV-tjänst, där kommer du se en identifikations- och kontrollkod för ditt huvudabonnemang och en uppsättning koder för ditt tvillingabonnemang. Du anger då det ena kodparet på en av boxarna och det andra kodparet på den andra boxen. Samma princip gäller även om man har fler än två boxar. Skulle det fortfarande inte fungera är ni alltid varmt välkomna att kontakta oss via PM på Facebook (www.facebook.com/telia) eller per telefon 90 200. Våra svarstider är dock generellt sett bättre på Facebook. Önskar er alla en fantastiskt fin dag! Med vänlig hälsning Max Wik Telia
  30. 2 Likes
    StephanAfruz

    När kommer E-Sim?

    Hej Jag har pratat med en som har gett mig information om januari-februari 2019 dock de vägrar att gå ut med den information typisk Felia. Det stämmer de har e-sim i andra länder redan idag. mvh stephan
  31. 2 Likes
    Dan Altemyr

    Hjälp oss med Telias nya forum!

    Ja, det tror jag alla kan vara intresserade av. Hittar man t.ex. något fel med en Telia-produkt eller har nån fråga om förbättring så är det ju naturligt att man vänder sig till Telias support angående just den produkten, men får man nåt problem i forumet eller hittar nåt direkt fel i funktionen, vart vänder man sig då? Exempel: Jag har för ett tag sedan märkt att ifall man klickar på Telia-logon längst upp till vänster, i ett sidhuvud som ser ut som alla andra Telia-sidors sidhuvud, då hamnar man inte på startsidan på Telia.se som man gör på andra Telia-sidor utan på forumets startsida. Varför då? Där finns ju en startside-knapp precis under. Det är inget allvarligt fel, och jag kan leva med det, men ett enkelt påpekande om det i en sådan forumsektion hade kanske räckt för att det fixades på sikt, eller att jag fick en kort förklaring varför det ska vara så.
  32. 2 Likes
    Kanske inte det svar du vill ha, men oavsett vad folk och försäljare säger så är den stabilaste och bästa anslutningen mellan TV-box och router en kabel. Det kan förvisso vara lite knepigt och det kan behövas en del spikande, kontaktklämmning och borrande, särskilt jobbigt blir det ifall betong ingår i ekvationen, men i så fall blir det ändå problem med trådlösa alternativ.
  33. 2 Likes
    bsj

    Större Epostlåda

    Och där fick en två år gammal tråd liv. Varför ska vi forumdeltagare skärpa oss, vi är bara kunder hos Telia
  34. 2 Likes
    Asawid

    Telia Sense - funktionsutveckling

    Detta är väl ett alldeles lysande sätt att använda forumet?! Att bolla tankar, användare emellan. Naturligtvis bör det i något skede lämnas över till Telia, men det finns väl inte något bättre forum för själva diskussionen och utbytet av idéer. Hoppas fler kommer och deltar i diskussionen! (Själv har jag ännu inte Telia Sense, men följer med spänning eventuell utveckling för att möjligen hoppa på i ett senare skede. Så jag har inget att bidra med i sakfrågan.
  35. 2 Likes
    bsj

    När kommer E-Sim?

    Varför inte använda den sida med ansvariga personer som jag har länkat i mitt förra inlägg?
  36. 2 Likes
    Mats A

    Felanmälan Tv

    Deras Facebooksida svarar även på helger och i alla fall tidigare har man fått svar om man felanmäler via ett webbärende även på helger. Tror det är samma personal...
  37. 2 Likes
    bsj

    Hur tar jag reda på om telefonen är operatörslåst

    Eller också frågar du din kompis/arbetskamrat, som inte har samma operatör som du, om du kan låna hens simkort
  38. 2 Likes
    Sant. Ursäkta. Var ledsen och upprörd. Målet är löst. Är så glad för det. Så ni vet. Är lätt att skriva i affekt. Förlåt!
  39. 2 Likes
    bsj

    Önska jag ej va Telia kund

    Du gick med i det här forumet idag och är redan missnöjd med oss andra forumdeltagare, som precis som du är vanliga enkla Teliakunder. Då vi inte har ngn kundtjänst vet jag inte vem du har varit i kontakt med, vi erbjuder inte ens abonnemang. Kan det möjligen vara Telia du menar?
  40. 2 Likes
    bsj

    Era felsökning är under all kritik

    Varför gnäller du på oss? Vi är precis som du bara kunder hos Telia.
  41. 2 Likes
    mrknowitall

    SVTPlay funkar inte!

    Fråga Telia
  42. 2 Likes
    bsj

    Password

    To change the password, log in to Webmail. Select Settings and then Change password
  43. 2 Likes
    bsj

    Ligger Telias e-post nere ikväll 2017-08-27

    Jag skrev det här på deras FB-sida En flash på telia se om att mailservern är nere och att felökning pågår (lr vad teknikerna nu gör) hade inte varit så dumt, ni borde väl kunna kommuniciera med era kunder då kommunikation är er huvudsakliga sysselsättning. och fick svaret som står i mitt förra inlägg
  44. 2 Likes
    Stämmer precis, har samma problem här. Och ingenstans man kan få information just nu, söndag klockan 21. Vore verkligen bra om Telia.se ger snabbare information om problem som uppstår. mvh Kalle
  45. 2 Likes
    bsj

    Telias ointresse av kundkontakt

    Jag skaffade internet för 26 år sedan, uppringt, via Telia och när vi flyttade från landsbygden till lägenhet så var lyxen ADSL och telefon inkopplad på inflyttningsdagen. Jag har aldrig haft några problem med deras service, det tog c:a 30 min att avsluta svärmors TV- och telefonabonnemang när hon gick bort (inkl. väntetid) och de få gånger jag har haft problem så har det alltid löst sig på ett smidigt sätt. Det är värre att försöka få en bank att göra rätt gentemot ett dödsbo än att ha med Telia att göra Och nej jag jobbar inte lr känner ngn på Telia, det är så jag har upplevt de senaste 26 åren som Teliakund.
  46. 2 Likes
    Anaesthisia

    Telias ointresse av kundkontakt

    Det går ju utmärkt att lägga ett webbärende, och chatt finns för flera ärendetyper. Senast jag chattade med Telia fick jag hjälpsam, trevlig och kompetent av hjälp av en kille och kan inte annat än ösa lovord över det kundbemötandet! A
  47. 2 Likes
    Det är noterat. Dock inte av Telia. Om du vill säga dom nåt så passar din fråga bättre på deras Facebooksida! Eller så finns kontaktvägar under Kontakta oss- länken. Har själv kanalpaket stor på två boxar och har gjort egna kanallistor med dom kanaler som är intressanta, det är betydligt färre än dom 40... Som Bruce Springsteen sjunger i nån låt: 500 channels and nothing on.... 😕
  48. 2 Likes
    Asawid

    Ingen internetåtkomst

    Det kan nog ingen här i forumet svara på. Men starta inte 4 trådar om samma sak!
  49. 2 Likes
    Kermit The Frog

    webmail

    Vill nämna att Telia har flera kontaktkanaler. Telefon med personlig support är tyvärr den med längst kötid. Alternativt kan du kontakta dem via Facebook, chatta, Twitter och e-mail. Du kan även logga in på "Mitt Telia" med Mobilt BankID, klicka på "abonnemang", "visa alla abonnemang", "E-post". Då ser du exakt vilken e-post du använder, möjlighet att återställa lösenordet. Då får du det återställt direkt utan någon väntan på brev i postlådan. Tipsar även om Telias mobilapp "Telia Min Mobil". Med appen kan du numera se aktuell kötid på telefonsupporten och du kan be Telia ringa dig så slipper du stå i kö.
  50. 2 Likes
    Mats A

    VPN

    Du är lite otydlig. Vpn är en krypterad förbindelse du kopplar upp dig med mot någon tjänst. Vilken menar du? Jag använder ofta en vpn-klient på mina datorer (PC och Mac) för att koppla upp mig mot mitt jobb utifrån/hemifrån. Inga problem alls. Den tjänst du vill ansluta till får berätta för dig om du kan ansluta med en webbklient eller måste installera en fet klient lokalt på din dator. Själv kör jag F5 Big-IP mot jobbet. Det är en "fet" klient. Deras plugins för webbläsare krånglade med varje ny uppdatering som kom.