Medlemmar med flest likes


Populärt innehåll

Showing content with the highest reputation since 2010-02-24 i alla områden

  1. 6 Likes
    Christer S

    Kan ej låsa upp SIM kort

    Telia har skapat det här forumet så att användare kan hjälpa varandra med diverse frågor, lösa problem och ge och få diverse tips och råd. Det används till viss del på det sättet men många förstår inte det och vänder sig till Telia i forumet. Ibland med ett direkt tilltal, men annars är många frågor sådana att de rimligtvis inte är tänkta för oss andra användare. Är något "monotont" i forumet så är det alla inlägg där man uppenbart, eller i alla fall sannolikt, förväntar sig svar från Telia. Det Mats gör, när nästan inga andra gör det, är att upplysa om att forumet inte är någon kontaktväg till Telia så att frågeställarna ska slippa vänta förgäves på svar. (Att tänka tanken att det skulle ha med "samlande av inlägg" att göra skulle min hjärna inte ens göra även om det skulle ta sluta på andra tankar i huvudet.) Du har ställt endast någon enstaka konkret fråga, och ser inte ut att vara någon "problemlösare" eller "idéspruta". Så jag undrar - vad gör du egentligen här i forumet?
  2. 5 Likes
    Novamonte

    Uppdatera router

    Hörde just på TV4 att det upptäckts ett säkerhetshål som gör att man kan komma över data via trådlös router och att man rekommenderas att uppdatera mjukvaran i sin router. Jag har letat på er hemsida men kan inte se hur man går tillväga. Tacksam för instruktion.
  3. 5 Likes
    Kermit The Frog

    Missnöjd

    En otroligt otrevlig upplevelse. Det finns verkligen rötägg som inte hör hemma på en proffesionellt företag. Lösningar: Om du köpt telefonen i butik finns det en chans att det står på ditt originalkvitto att telefon ska vara försäkrad. Förklara din situation och om det står på ditt originalkvitto bör en erfaren försäljare i butik göra din aktuella telefon försäkrad. Om du fått telefonen utbytt vid ett tidigare försäkringsärende, serviceärende eller reklamationsärende berätta då det. Telia dokumenterar om du fått en utbytt enhet. Om det samtidigt framgår på ditt originalkvitto att du tagit försäkring bör en erfaren försäljare byta ut fel försäkrad telefon till rätt. Om telefonen är köpt via www.telia.se, ta med dig Mobilt BankID för att kunna logga in på Mitt Telia, alternativt ta med fysisk följesedel. Vad har orsakat felet? Ofta orsakas felet på grund av att du fått din enhet utbytt eller köpt en ny telefon i samband med att säljaren glömt att byta ut din gamla enhet mot din nya enhet från försäkringen. Övrigt: Om försäljaren du får tala med är ny rekommenderar jag att be om att en erfaren säljare stödjer eller gör ärendet. Det är en komplext process för en oerfaren försäljare i butik och av juridiska skäl krävs rätt underlag för att få byta ut avsedd försäkrad telefon för att undvika försäkringsbedrägeri. En erfaren försäljare vet vilket underlag som krävs. Endast personalen kan utföra försäkringsbedrägeriet om din enhet byts ut felaktigt. Du behöver inte oroa dig för att bli personligen berörd av detta. Om ovan ej fungerar finns det ofta inte något mer att göra. Du kan alltid fråga försäljaren om det finns andra lösningar.
  4. 4 Likes
    Bernt Göran Svensson

    TV-bilden fryser

    Sedan en tid tillbaka fryser TV-bilden då och då. Vi brukar starta om box och router och då kommer bilden tillbaka en stund och se'n fryser den igen.Väldigt irriterande... I går t.ex frös den sex gånger på ett par timmar. Kontakt med Telia resulterar bara i att de vill att man skall starta om all utrustning vilket vi gjort ett antal gånger, senast i dag med en fullständig fabriksåterställning av boxen vilket resulterade i ett par timmars Tv-tittande utan frysningar men för en stund se'n var det dags igen...Suck! Jag har suttit i telefonkön till telia ett antal gånger och även chattat med dem men inga lösningar ges annat än omstart av utrustning. Jag får väl kräva att de skickar ny utrustning och om de inte gör det så får jag väl byta leverantör av bredbandstjänster.Är det möjligen någon i forumet som också drabbats av TV-bild som fryser och som har förslag på lösningar ?
  5. 4 Likes
    Mien12

    Cv12:73006

    Play fungerar för ingen just nu inte för mig heller som befinner mig i Sverige, såg ett inlägg på FB där Telia har allmänt problem med Telia Play sedan kl 16 och åtgärd är beräknat till kl 20:00... 30 min kvar:)
  6. 4 Likes
    Tmy

    Problem med undertext Telia Play

    Har fått problem med att undertexterna försvinner efter en kort stund på HBO I Telia Play via Apple TV men även när jag testat på Ipaden. Någon som har samma problem?
  7. 4 Likes
    mrknowitall

    HUR LÄNGE SKA MAN BEHÖVA VÄNTA PÅ LTE?

    Jag undrar snarare hur du och Nalle definierar ett kundforum?Telia varken läser eller svar här.
  8. 4 Likes
    Micke 63

    NU ÄR DET NOG!

    Kan inte för mitt liv begripa vad det är för "personer" som sköter Telias upphandlingar. Nu ska de ta bort de enda kanalerna, en människa med en fungerande hjärna har glädje av. Och detta är inte första gången de blåser abonnenterna på kanaler som tillfredsställer hjärnan på tänkande människor. Förra gången var inte bara en blåsning, utan snudd på bedrägeri. En helt oumbärlig kanal som HISTORY, Den var helt fantastisk, och vad hände med den? Jo den tömdes på alt av sevärde, och ersattes av Pawn stars, pawn stars, pawn stars, Storage Wars, Pawn star, Storage Wars... Det är som att en bilhandlare säljer en ny fräsch bil, och sedan leverera den utan motor, växellåda och säten, på sin höjd en ratt så man kan styra den till skroten. Nu finns det inte en enda kanal kvar för personer med en fungerande hjärna ( med undantag för National Geographic) Nu finns det bara kanaler för de som sitter hemma i en svettig nättröja och dricker öl, och säger sig vara sportintresserade, eller för de som ägnar kvällarna åt att titta på intetsägande serier, knaprande på chips. Det påminner mer och mer om det antika Rom. Där Kejsaren förespråkade "Bröd och Skådespel åt folket" endast i syfte att hindra människor att ifrågasätta sin omvärld och förhindra uppror. Fy Fa.. Tack å hej TELIA
  9. 4 Likes
    HANS WENNBERG

    Telia Play+ aktiva enheter

    Varför kan inte Telia låta oss användare själva administrera vilka enheter som Play+ är aktiverat på? De fyra samtidiga enheter som Play+ aktiverats på är önskvärt att kunna administrera själv som användare. Detta vore tacknämligt att ha som funktion i t ex appen "Mitt Telia" eller på "Mina sidor" på Telias webb. Idag krävs en väntetid på 30 dagar innan ny enhet kan aktiveras. Detta är långt ifrån den användarvänlighet som är rimlig att kräva. Tack på förhand för förbättrad användarvänlighet.
  10. 4 Likes
    Smackis

    Framsidan på forumet uppdaterad

    God morgon kära forumare! Vi har nu lanserat en ny version av framsidan för forumet. Poängen med uppdateringen är att forumet ska bli mera överblickbart, vi vill att man som forumbesökare snabbare och lättare kunna hitta till innehåll som är relevant. Uppdateringen har även som syfte att förbättra användbarheten på mobila enheter. Vi ser väldigt gärna att ni kommer med feedback! Vad för innehåll vill ni se på framsidan? Går det lätt att navigera till platser i forumet som ni vill besöka? Ser något konstigt ut? Vi planerar att löpande lansera nya uppdateringar och i denna processen är eran feedback mycket värdefull.
  11. 4 Likes
    Hur trevligt hade det inte varit att kunna strömma tv via Kodi/Plex med sitt Telia Abonemang, I dag finns Play+ applikationen för Window 10, iOS, Windows Phone och Android. Men för oss som har Kodi eller Plex finns inte denna möjlighet. Att telia mer eller mindre tvingar en att ha en digital-box, är inte det lite utdött tänk i och med Netflix, HBO och alla andra streaming tjänster? Vad jag önksar av Telia: * Digital-Box USB för att kunna integrera med någon av de DVR klienter som finns för Kodi och Plex. * Kodi/Plex versioner av applikationen Play+ Det är snart 2017 och jag har med många andra har efterfrågat detta i många år, och eftersom Telia för närvarande för det omöjligt att lösa det på egen hand (så länge man inte byter operatör) känns det ju som ett ypperligt tillfälle för Telia att visa framfötterna?!
  12. 3 Likes
    bsj

    Extremt dålig service

    Hej Dan! Jag har läst vad du skrivit och beklagar att du inte har fått ngn hjälp lr förståelse från Telia. Det är tyvärr inget som vi andra Teliakunder i detta kund till kundforum kan hjälpa dig med vilket klart framgår av texten på Startsidan. Vill du att ditt meddelande ska nå Telia så får du söka andra vägar, förslagsvis deras FB-sida lr hitta en mailadress. Som avslutning önskar jag dig en Glad Påsk.
  13. 3 Likes
    Joacim Engman Roos

    När kommer E-Sim?

    När tar Telia beslut om eSim? Jag vill själv använda endast en smartwatch med blåtandsheadset i flera lägen. Exempelvis med Spotify vid träning.
  14. 3 Likes
    Mats A

    Porrfilter

    Har nog sagt detta i andra trådar för många år sen, men vi pratade öppet med våra barn när dom var små. Internets möjligheter, faror, mörka hörn och liknande. Behövde aldrig några påtvingade spärrar. Nu är dom 25+ och väldigt observanta på informationsflödet omkring oss varje dag...
  15. 3 Likes
    mrknowitall

    När kommer E-Sim?

    Tjenare, vår hemsida består mest av bilder på familjen och lite om oss. Sen en byggarbetare med en skylt där det står Under construction. Sist jag var inne på passagen 1998 iallafall. Telias hemsida däremot ska man hålla utkik på eftersom det är där de kommer lägga ut infon när det finns nån.
  16. 3 Likes
    Det brukar gå alldeles utmärkt att förlänga bindningstiden och få samma rabatt som vid nytecknannde, men det är bäst att du kollar med Telia. Vilket du inte gör här i detta forum som är ett forum sär användare diskuterarmed varann.
  17. 3 Likes
    FuzyToes

    Säkerhetstips - emejl - surfa

    Har sett att folk är oroliga efter massutskicket från någon kludd om att de har hackat dig. Så är det till 99% säkerhet inte. MEN det skadar aldrig att surfa säkert. Byt dina lösenord. Skriv ut en lista, spara den inte på din dator. (Eller i molnet). Byt epostadresser. Kör med något obskyrt på gmail eller annan gratis provider när du loggar in på något nytt. Uppdatera allt. Kör med en bra virusgrunka. Lämna aldrig ut personlig information. Kolla din feja, det kan finnas info där som du inte vill ge ut. Jag är krazy, jag kör ubuntu som OS när jag skall skoja till det. Enkel att installera, inte så rolig att försöka att hacka och som sekundärt os, lätt att installera om (utifall att) Bästa säkerhetstipset ever, SURFA INTE PÅ ****! (ja, du vet vad som menas) Det tar inte så lång tid att byta e-mailadress heller. Inte ens på Telia. Sedan är det bara att ta till din adressbok som du naturligtvis har sparat på en USBsticka eller annat och mejla alla din nya adress. Pyssel, men det är det värt. All skräpmejl är - borta. In a flash. Lämna aldrig ut någon som helst information om Dig, var du bor, (kolla vad google samlar in).. Alla som Du inte känner personligen är potentiella säkerhetsläckor och det gäller även de som Du de facto känner. Sedan, när du känner dig som säkrast i världen så lägger din mor ut allt om dig på twitter/FB/blaha.. Då är det dags att göra om allt igen. Bara några grundläggande tips. Till er som kanske behöver det. Ni andra besserwissers, behöver inte kommentera för så vitt att jag inte har sagt något som är åt fanders. (måste rekommendera e-set) Swing! Klappat å klart!
  18. 3 Likes
    Dan Altemyr

    Hjälp oss med Telias nya forum!

    Lite luttrad från andra webbsajter som jag är så har jag nån sorts filter på glasögonen så att jag sällan ser såna där "tyck till" eller "Rate me"-knappar, och jag är kanske lite tveksam till ifall nån verkligen bryr sig om vad jag tycker. Nån av webbhandelssajterna jag besökte för allra första gången för nåt tag sedan inledde sin relation med mej med att slänga upp en jätteblaffa över hela skärmen där de bad mig betygsätta dem, och jag hade då inte mycket mer än hunnit knappa in adressen till deras sida. Lite svårt då. Jag visste ingenting om deras utbud, eller vilken prisnivå de höll eller vilka frakt- och returvillkor som gällde, eller hur svårt eller lätt det var att beställa nåt av dem. De kunde åtminstone väntat tills jag lagt en beställning. Skulle man kanske skriva att det var lite svårt att se vad som stod på deras sida och omöjligt att beställa nåt eftersom det var en stor enkät-popup som skymde? Men visst, en sån feedback-knapp med en dialogruta kan ju fungera, särskilt om man märker att man får nån sorts respons. Den är aningen lite mer tekniskt komplicerad än en tråd i ett forum kan tyckas, men tekniken har ni säkert redan på plats. Ofta kanske inte det mest primära är att sätta ett visst antal stjärnor på en sida utan bara påpeka en liten detalj eller fråga om en viss funktion, och då kanske forum-modellen är bättre. Funktionen är inte helt överlappande, så båda alternativen kan ha sitt berättigande.
  19. 3 Likes
    Asawid

    Hjälp oss med Telias nya forum!

    Jag hänger på och funderar runt "Feedback" -avdelningen. Vad tänker ni (Telia) er själv om hur den avdelningen ska se ut? Vad vill ni se i avdelningen (Feedback är ju en rätt svepande, lite luddig term)? I vilken utsträckning kommer Telia att delta i den? Om det inte finns en tydlig Telia-närvaro där är det ju en ganska meningslös avdelning. Närvaron kan bestå i något så litet som att man visar att man läst det som skrivits och i de fall det är lämpligt för det vidare till lämplig person/avdelning. Samtidigt som jag säger att en feedback-avdelning är meningslös utan deltagande av Telia blir det också lite förvirrande om en avdelningen innehåller Telia-folk, men inte resten. Då behöver avdelningarna hållas isär tydligare. Kanske genom rubrik "Feedback till Telia" (med en kort förklarande text om vad man avser med "feedback") respektive "Fråga anda användare" (se nästa stycke) Jag skulle också gärna se att något annat än "community" används. Det är ganska många äldre personer (eller för all del personer i alla åldrar som inte har för vana att hänga i forum) som har funderingar i detta nuvarande forum och för många av dem är inte "community" något självklart. Skriv hellre "Fråga andra användare" eller något i den stilen.
  20. 3 Likes
    Magnus H

    VIP 4302 utan hårddisk bara halvbra

    Hej! Det är inte alltid man har ett problem som ska åtgärdas Jag har nyligen köpt en hårddisk till tv-boxen Arris VIP4302 och den kombon är helt fantastisk. Utan hårddisken kändes boxen bara halvbra. Den var ju väldigt snabb och så, men...med hårddisken är den komplett! Den är dessutom helt tyst. Trots att den är mekanisk. Hade Motorola VIP1963 innan men den är ju långt, långt efter i alla avseenden. Med vänliga hälsningar Magnus Harrysson Ps. Jag jobbar inte på Telia
  21. 3 Likes
    Johansson Fredrik

    När kommer E-Sim?

    Ja har de inte fattat ett beslut ännu är det förmodligen svårt att besvara den frågan. Det är bara avvakta som alla oss andra. Samma sak som jag säger till mina barn så hjälper det inte att tjata.
  22. 3 Likes
    Christer S

    mobilräkning ryssland

    Det är precis som när jag skriver på Facebooks sida. Det är en massa andra som skriver och kommenterar, aldrig Facebook. Tycker det är konstigt för det står ju Facebook på sidan jag är på.
  23. 3 Likes
    bsj

    Öppna port 21 FTP-protokoll

    Googla är för jobbigt, det är mkt lättare att låta andra göra jobbet. Läsförståelsen skulle inte rendera ett MVG, om ts överhuvudtaget har läst förutsättningarna
  24. 3 Likes
    mrknowitall

    Era felsökning är under all kritik

    Vi får banne mig bättra oss. Här sitter vi kunder och tror att våra felsökningar är minst lika bra som grannens som inte ens hjälper till härinne, och så visar det sig att de inte duger. Min senaste felsökning när mina kanaler försvann var att först prova utan glasögonen, men det blev sämre utan. Sedan drog jag ner på träspriten och det hjälpte. Min personal är det synd om, det stämmer. Barn har ingen känsla för kvalitet, och det stämmer. Ungarna städar dåligt för de pengarna jag betalar...
  25. 3 Likes
    bsj

    När kommer E-Sim?

    Finns redan en tråd om det
  26. 3 Likes
    bsj

    Fakturahanteringen under all kritik!!!

    Nu når inte ditt inlägg Telia, om nu det var syftet, utan bara oss andra Teliakunder. Jag kan däremot tala om för dig att fakturan finns på Mitt Telia/Mina fakturor, där kan du även ordna med E-faktura.
  27. 3 Likes
    Mats A

    Arris (tv-box) "blinkar"

    Ja, antingen konfigurerar du rätt vlan för Telias TV i din Asus ( om det går) eller så kopplar du din Arris till TV-porten i fiberswitchen, eller så bryggar du Teliaroutern och ansluter din Asus på port 4 och Arris på port 1-3
  28. 3 Likes
    fiberken

    Nytt pris för bredbandstelefoni september 2017

    Jag ser på min räkning att Telia inför extra fast avgift på 40 kr/månad för bredbandstelefoni. Fasta avgiften för IP-telefoni ingick tidigare i den fasta kostnaden för fiberbredband. Alltså ett sätt att smyghöja avgiften.
  29. 3 Likes
    Varje månad skickar Telia ut ett sms till alla sina kunder som valt att betala med e-faktura: "Hej! Nu finns din senaste faktura i din internetbank där du även godkänner fakturan för betalning." Vid kontakt med Telias kundtjänst med begäran om att få avsluta dessa sms-aviseringar fick jag till svar att som e-faktura-kund går det inte att välja bort sms-aviseringar om betalning. Med icke-motiveringen att det bara är så det är i systemet. Jag förstår inte varför jag som aldrig missat att betala en faktura nu plötsligt inte längre är betrodd att sköta min egen ekonomi. Det vore fullständigt ohållbart om alla företag jag fick månadsfakturor ifrån egenmäktigt började sms-spamma mig. Telia borde visa större hänsyn till sina kunders integritet och erbjuda aviseringar som en valbar service istället för ett ovillkorligt tvång. Och kom nu inte och säg att jag kan lösa detta genom att välja någon annan betalningsmetod. Jag anser inte att jag ska behöva motivera varför e-faktura stämmer bäst överens med mina behov i mitt liv. Alternativen blir snarare för mig som kund att blockera alla sms från Telia i min telefon eller att än mer drastiskt byta operatör. Jag kan inte tänka mig att jag är ensam om att störa mig på detta?
  30. 3 Likes
    bsj

    Uppdatera router

    Fick precis det här beskedet från Telia Vi vet nu mera och det är följande som gäller: De routrar som Telia tillhandahåller har inte varit påverkade av den så kallade säkerhetsluckan som media rapporterat om den 16 oktober. Om du hyr din router från Telia behöver du inte göra någonting. Om du däremot äger din router rekommenderar vi att du tar kontakt med tillverkaren för att säkerställa att din router har den senaste uppdateringen. Den tilläggsutrustning som vi har sålt själva och som är berörda och som måste ha en ny uppdatering av tillverkaren är: TG233 och TG234, EX3700. Enligt tillverkaren kommer en ny säkerhetsuppdatering inom kort.
  31. 3 Likes
    Marie Oskarsson

    Ny Firmware 16.2 Jade-TG799vn v2

    Alla svärmors DECT-lurar slutade att fungera. När jag kollade inställningarna på routern var den helt återställd!!! Bara att sätta sig i bilen och åka 30 mil för att lägga till lurarna igen. Skäms TELIA!
  32. 3 Likes
    Göran Celander

    STORT fång rosor

    Vill skicka ett stort fång rosor till tjejen på Telias bredbandssupport som hjälpte mig få igång min bredbandstelefoni idag. Visste precis vad hon pratade om oavsett vilka frågor som uppstod. Hon är den fjärde personen jag haft kontakt med i ärendet och ingen annan har varit i närheten av hennes kunskaper. Dessutom oerhört serviceorienterad och trevlig att prata med. Tack!
  33. 3 Likes
    bsj

    Ligger Telias e-post nere ikväll 2017-08-27

    Det här kom just upp på deras FB-sida som svar på ett av inläggen Telia Sverige Just nu kan det förekomma störningar på vår e-posttjänst. Vi jobbar med att lösa problemet så fort som möjligt. //Hanna
  34. 3 Likes
    mannering

    Telias ointresse av kundkontakt

    Det var bättre på Televerkets tid, man ringde kundtjänst och kom fram på max 10 minuter. Idag gäller det att ta ledigt från arbetet, avboka alla aktiviteter m.m. då man måste sitta i telefonkö i 30 - 40 minuter. Men jag tror att televerket fortfarande sitter i väggarna, alla nyheter som e-post, chatt och andra möjligheter har gått spårlöst förbi. Helt otroligt att man försöker få kontakt med en leverantör som man har abonnemang med, inte VILL ha kontakt med sina kunder. Men jag förstår om man håller på med dyrbara projekt, mutor och andra mörkeraffärer i Asien och f.d. sovjetstater så har man inte råd att ta hand om sina kunder, tydligen är telias ledning inte kapabla eller har kunskap om affärsverksamhet och borde bytas ut, kontakta Tele2 och kolla hur det fungerar på ett seriöst företag, kanske de kan få några tips där. Jag har en fiberanslutning med bredband, i detta ingick en fast telefon som skulle vara i det närmaste gratis, men när man kollar så var det ljug som vanligt. Jag avslutade denna fasta telefon och i enlighet med detta så skulle det ingå en hänvisning under 3 månader till det nummer som jag angivit. Men inte ens de kan de få att fungera. Ett företag som lever på kommunikation klarar inte av detta själva, går inte att skicka e-post, ingen chatt, ingen hänvisning till några alternativa vägar till kommunikation, bara ett telefonnummer 90200, jag ringde och blev placerad i telefonkö med beräknad väntetid på 35 minuter. Telia är ett ****** STORT skämt!
  35. 3 Likes
    adeshokan

    Byta namn och lösenord, Telia wifi router

    Hittade denna guiden för att byta namn på nätverket: https://www.telia.se/privat/support/info/dop-om-ditt-tradlosa-natverk?p=wifi-router
  36. 3 Likes
    POKFB

    Programmering av Ruwido fjärrkontroll

    Båda problemen är lösta. 1. Kan nu styra TVn on/off från Ruwdon fjärr. Var enkelt - gå in på Inställningar på TV boxen. Gå in på Styra TV och aktivera På 2. Beställde Tvillingabbonemang vis chatten. Gick snabbt att få ett extra set koder. Funkar än så länge
  37. 2 Likes
    JTratt

    Webbmail/Min "låda" är full

    Hej! Jag har TeliaWebb mail som jag har länkat till min dator. Jag raderar och flyttar mail, men av och till får jag meddelandet att min box är full. Då måste jag logga in på Telia Webbmail och där radera det som trodde att jag hade gjort på min dator. Går det inte synkronisera detta så det jag gör på datorn även händer hos Telia Webbmail. jan
  38. 2 Likes
    bsj

    roaming i Schweiz

    Du når inte Telia i detta kundforum. Du får lättast svar från Telia om du använder de kontaktvägar som finns.
  39. 2 Likes
    Asawid

    Uppdatering mobilt bredband

    Om du kallar det att vara "trevlig" så som du skrev mot mig (som INTE anklagat dig för att vara troll) har vi uppenbarligen helt olika uppfattning om innebörden av ordet. Jag är själv inte berörd av den förändring som Telia ska införa så jag ser ingen anledning till att ringa Telia. Att jag svarade och skrev det du citerade var beroende på din ganska tråkiga ton några inlägg tidigare där du mer eller mindre anklagar andra för att komma med falsk information. Framtiden får väl utvisa vem som har rätt, men nog kan det tyckas mycket märkligt om Telia både går ut med brev till företag och på sin egen site med "fake" information. Men men... Med detta är "diskussionen" slut för min del såvida du inte fortsätter att vara otrevlig mot mig. Jag har anmält tråden till moderator för rensning och ber dem också försöka klargöra vad som gäller i sakfrågan.
  40. 2 Likes
    dagro

    Uppdatering mobilt bredband

    Men det finns en Telia-sida som berättar motsvarande (vilket Asawid redan postade ovan): https://www.telia.se/privat/support/uppdatering Frågade du om den?
  41. 2 Likes
    Dan Altemyr

    Surfpott max 100 GB -Varför?

    Jag har inget svar på frågan men kan bara bekräfta att det verkar finnas ett tak på 100GB. Jag har ett mobilt bredband med surfpott som jag bara använder sporadiskt och kan konstatera att min tillgängliga surfmängd ligger konstant på strax under 120 GB (20GB/mån + 100GB pott - eventuell förbrukning på max 1GB). Det borde inte finnas någon egentlig teknisk gräns, annat än att deras databas inte kan hantera väldigt stora heltal, men att representera "100GB" ligger långt under vad det största möjliga heltalet man kan hantera är i en normal dator. Jag håller med om att det skulle kunna vara bra att spara allt under året för att sedan kunna bränna av under en kort period, t.ex. under semestern. Men det är nog nåt man får vända sig till Telia om ifall man vill veta mera.
  42. 2 Likes
    Förmodligen för att Telia gärna vill att du ska kontakta dom ”live” och berätta varför du inte tycker om dom längre...🙄
  43. 2 Likes
    Dan Altemyr

    Epostkonto cracked

    Det gamla SMP-protokollet som används fortfarande är väldigt lätt att lura. Det är helt textbaserat och man skriver in i klartext vem som är mottagare och vem som är avsändare, t.ex. : To: airborne@telia.com From: donald.trump@whitehouse.gov Subject: You are fired Hello there! YOU ARE FIRED Vem som helst som har en egen mailserver kan peta in ovanstående meddelande i sin mailserver och vips får du ett meddelande från USAs president om att du blivit avskedad. Lite mer seriösa mailservrar, som troligtvis Telias mailserver, har lagt in kontroller av meddelandefilen och kräver inloggning, och accepterar inte att vidarebefordra meddelanden där inloggningsnamnet på mailservern inte stämmer med From:-adressen.
  44. 2 Likes
    StephanAfruz

    När kommer E-Sim?

    Hej Jag har pratat med en som har gett mig information om januari-februari 2019 dock de vägrar att gå ut med den information typisk Felia. Det stämmer de har e-sim i andra länder redan idag. mvh stephan
  45. 2 Likes
    Asawid

    Telia Sense - funktionsutveckling

    Detta är väl ett alldeles lysande sätt att använda forumet?! Att bolla tankar, användare emellan. Naturligtvis bör det i något skede lämnas över till Telia, men det finns väl inte något bättre forum för själva diskussionen och utbytet av idéer. Hoppas fler kommer och deltar i diskussionen! (Själv har jag ännu inte Telia Sense, men följer med spänning eventuell utveckling för att möjligen hoppa på i ett senare skede. Så jag har inget att bidra med i sakfrågan.
  46. 2 Likes
    mrknowitall

    lösenord epost

    Du kan få ett av mig Användarnamn : Dettaärett Lösenord : Kundforum
  47. 2 Likes
    mrknowitall

    dosan i väggen

    Troll var roligt att höra. Undertecknad och övriga här på forumet har troligen hjälpt hundratals genom åren men det är lätt tröstlöst att hjälpa folk som inte engagerar sig att lägga en minut på en beskrivning av sitt fel. Om du istället beskriver konkret vad du har, kanske tom med hjälp av bilder, vad exakt som dragits ut eller ev skadats så ökar chansen att få hjälp.
  48. 2 Likes
    Mats A

    Lokala nyheter

    Fråga dom igen, via https://www.telia.se/privat/kontakt eller t ex deras Facebooksida...
  49. 2 Likes
    bsj

    Ligger Telias e-post nere ikväll 2017-08-27

    Jag skrev det här på deras FB-sida En flash på telia se om att mailservern är nere och att felökning pågår (lr vad teknikerna nu gör) hade inte varit så dumt, ni borde väl kunna kommuniciera med era kunder då kommunikation är er huvudsakliga sysselsättning. och fick svaret som står i mitt förra inlägg
  50. 2 Likes
    Kermit The Frog

    webmail

    Vill nämna att Telia har flera kontaktkanaler. Telefon med personlig support är tyvärr den med längst kötid. Alternativt kan du kontakta dem via Facebook, chatta, Twitter och e-mail. Du kan även logga in på "Mitt Telia" med Mobilt BankID, klicka på "abonnemang", "visa alla abonnemang", "E-post". Då ser du exakt vilken e-post du använder, möjlighet att återställa lösenordet. Då får du det återställt direkt utan någon väntan på brev i postlådan. Tipsar även om Telias mobilapp "Telia Min Mobil". Med appen kan du numera se aktuell kötid på telefonsupporten och du kan be Telia ringa dig så slipper du stå i kö.