jojo

Medlem
  • Antal inlägg

    16
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    1
  1. Om du går in i webmail mappen skräppost och markerar att ett meddelande inte är spam . Det gör man i webmail på meddelande du hittar i skräpposten där. Markerar det och sen trycker du på en VARNINGSTRIANGEL (av underlig anledning) markering kommer upp EJ SKRÄP som du får godkänna. Jag tar inte 19 kr per minut för denna info.. Denna info kan inte / vill inte kundtjänst uppge. Dom vill tjäna pengar på att dom har buggar i sina program som dom sålt till oss. Orimligt och skamligt. (Det mail som listas som spam är från min fru som mejlat mig i flera år utan att det hänt och som ligger som kontakt. Inget fel med min privata epostprogram. Gått igenom det med bra Apples suppport - gratis).
  2. Teliasupporten vet inget om webmail. Dom hänvisar bara betalsupporten. Orimligt. Snålt av dom. Jag har lärt mig att radera i webmail. Nån hjälp får man ju inte av Telia.
  3. I webmail finns rubriker på svenska och engelska. Man får leta sig fram för att hitta var programmet lagt ens mejl. Ibland rätt dolda rubriker dessutom. Telia var snäll går iordning ert system! Nu har jag hittat en hel del så jag behöver inte få ständiga meddelanden att jag inte kan ta emot fler mejl.
  4. Beklagar jag hade fel. Telia dömdes till 12 miljarder i böter, men har förhandlat ned det till 7,7 miljarder. Rätt ska vara rätt. Ingår nu i The Hall of Shame enl. SvD idag. Tror inte det är bra.
  5. Ok. Lite dyrare kanske, men inte SÅ mycket. Jag hade fel om en annan sak. Telias bötesbelopp är 7,7 miljarder. Dvs 500 000 kr mer än jag skrev. Ingår nu i korruptionens Hall of Shame enl SvD idag. Tror inte det är bra att hamna där.
  6. Funkar inte i mitt fall. Men nu rensat i webmailen. En knepig sak som kräver tid och arbete. Få i supporten kunde detta.
  7. Telia vill idag ha (utan abonnemang) 4690 kr för en Iphone se. Trodde jag läst fel. Dagspriset är idag 3 190 kronor https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4246451 Är det för att kunna betala av böterna för mutbrott (7,2 miljarder)? Eller har jag läst fel?
  8. Telia är nu dömd för mutbrott och erkänt. Betalar 7,2 miljarder i böter. Detta skall läggas till mutorna i sig. Astronomiska siffror. Som trogen kund är jag med och betalar detta. Känns inte helt bra Kanske Telia borde be oss lite passande om ursäkt? F.ö. så blånekar man till att ha gjort nåt fel i svensk utredning. Amerikanerna lurar man däremot inte. Så där har man erkänt. Dags att erkänna i Sverige också?
  9. Grattis då! Men du har fortfarande problemet att det fortfarande blir snabbt fullt i dina korgar. Hade bara 109 mejl och fick varning. Skapar två mappar i Mac Kopia på datorn! av inkommande och Kopia av skickade. Antar att du gör det också? Och sen kan jag ta bort allt under inkommande och skickat. Men gillar inte att ha mejlen i flera mappar. Slipper det med gmail. Sen har ju min webmail haft ovanan att lägga kopior på allt ändå. Hoppas den slutar med det nu.
  10. Rensa i webmail är inte enkelt. Ofta fått full korg. Inte bra. Efter tre samtal fick jag en på supporten som ville OCH kunde NÅGOT om Telias webmail. - Kräv kunskap. Få kan. Innan bara sagt att jag skall välja mejl och sen deleta. - DET hade jag räknat ut själv. Hur jag än gjorde var min korg halvfull. Jag beslöt att vara radikal. Tog bort ALLT i alla Mappar. (Efter att ha gjort en backup på mejlen i min dator. Det måste man också kunna, men det är en annan femma). Inte *** funkade det. Fortfarande 42% full. Den tredje supportpersonen tog sig tid. Gick in i min mejlbox. Kollade. Allt tomt. Pratade med en kollega. Kom tillbaka. I en av de 11 (!) mapparna fanns en iknon med ett litet plustecken. Tryckte man länge på den ikonen öppnades ytterligare en (nr 12) mapp! Med namn KOPIOR av mail. DÄR låg mycket. Jag raderade den mappen helt sonika. Och vips nere på 11%. Supporten hade aldrig sett detta själv. Jaakten på de 11% började. Hittade sparade massor av kontakter. Som sparats automatiskt. Raderade dem - alla! Nu nere på 6%. Där gav jag upp jakten. Mina kontakter i mailprogrammet Mail i macbook är f.ö. kvar. Bara dumt att ha Telia webmail när man kan ha G mail. Inte kan man öka på mängden man kan ha i sin mailbox heller. Ett dumt, buggigt och primitivt, obsolet system. Som tydligen Telia inte själv förstår sig på.
  11. Nu har jag hittat fram till hur man imporfterar sin adressbok. Knepigt. Sen blev det mycket fel vid importen. Antagligen för att den bara kan importera från Outlook och inte outlook express som de flesta har. Sen när jag skulle ta bort tomma rader så blev det fel igen. "Stack overflow". Nä webmail är så primitiv att den är bara användbar i yttersta nödfall. Och från hotell i Egypten typ. fattar inte hur man göra en sån primitiv klient och så vända sig till oss användare och göra reklam för den? Inte för att tele2:s web mail är bättre.
  12. Jag skulle vilja att den fungerade som vanlig e post klient. Att jag ex kunde lägga in min adressbok där. Nu använder jag den bara när inga andra möjligheter finns.
  13. Konstigt min epost (outlook express) slutade också att hämta e posten för några dagar sen. Inga inställningar fel. Jag gjorde en återställning av datorn till tidpunkt tre dagar tillbaka och då fungerade det. Windoms automatiska uppdatering som ställt till det? Nu väntar jag bara att felet skall återkomma. Supportassistenten var helt vilsen. Kunde inte fixa något. Avinstallerade den och gjorde ominstallation med senaste versionen.
  14. Diskussionen fortsätter. Motstridiga uppgifter från F-secure och Telia angående avtalet med F-secure. Jag skriver till telia idag: Avtal tolkas ibland på olika sätt. Själv har jag inte tillgång till avtalstexten. Men jag tycker fortfarande att det man kan förvänta sig support på en vara man köpt av säljaren.Det är praxis. Ger man inte det bör det tydligt framgå av informationen om produkten. Och vad extra support skulle kosta. Detta framgår nu inte av Telias produktlansering av Telia Säker Surf. F-secure själva är inte medvetna om detta e x v. Intressant att få detta prövat av KU. Jag är inte intresserad i dagsläget av gratis premium support som ni erbjuder (av okänd anledning). Jag har som sagt som tidigare, löst virus problemet på egen hand. Men jag ser fram mot F-secures hjälp så småningom när jag bytt leverantör. Och som sagt i övrigt är jag helt nöjd med Telia som bredbandsleverantör. Desstom tråkiagare att behöva överge er (i detta stycke).