Max Wik

Moderator
  • Antal inlägg

    14
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    1

Max Wik vann senast 8 December

Max Wik hade det mest gillade inlägget!

Om Max Wik

  • Rank

Medlemmar som besökt profilen

476 profilvisningar
  1. Trådar sammanfogade. //Moderator
  2. Hallå Regina, Nu misstänker jag att du redan har fått hjälp. Men detta är en vanlig fråga och vi förstår att det kan vara förvirrande med alla olika koder. Så för alla googlande kunder som hittar hit är det "Identifikationskoden" som efterfrågas, alltså den koden man skriver in första gången man startar upp sin TV-box. Koden finns tillgänglig på Mitt Telia på telia.se där man väljer sin TV-tjänst, tänk även på att ange installationsadressens postnummer på Viaplays aktiveringssida. Väl möt! Med vänlig hälsning Max Wik Telia
  3. Snyyyyggt Fuzy! Riktigt bra tips Med vänlig hälsning Max Wik
  4. I dagsläget finns det inget enkelt sätt att sammanfoga trådar men det är ett önskemål från oss moderatorer. Vi skulle kunna radera hela trådar men det blir skevt eftersom det kan finna bra svar i bägge trådarna. Vill du kunna dölja vissa specifika trådar eller subforum eller tänker du på att filtrera bort t.ex. ämnen som innehåller ett specifikt ord? Hur tycker ni modereringen ska fungera i övrigt? Det är viktigt att forumet inte behandlar kundspecifika ärenden eftersom det är opraktiskt både för oss och för våra kunder. Men vill ni att vi engagerar oss mer och tar en mer aktiv roll bortsett från själva modereringen?
  5. Hej Olof, Eftersom det här en fråga som är återkommande så väljer jag att svara på detta ämnet och förhoppningsvis kan det hjälpa några googlande kunder att hitta hit Det låter som du har angett samma kodpar på bägge dina boxar, då uppstår problemet precis som du beskriver det. När du kontaktar vår support kan vi återställa koderna som då är helt fria i 30 dagar (du kan alltså använda samma kodpar på bägge boxarna) men efter 30 dagar slås spärren på igen. Jag rekommenderar dig och andra som kanske hittar tråden att ta bort koderna på bägge boxarna (Meny --> Inställningar --> Systeminställningar och där välja "Ta bort användarkoder"). Boxen startas då om och efterfrågar en identifikations- och kontrollkod, dessa är unika och kan endast användas på en box. Logga sedan in på Mitt Telia på telia.se och välj din TV-tjänst, där kommer du se en identifikations- och kontrollkod för ditt huvudabonnemang och en uppsättning koder för ditt tvillingabonnemang. Du anger då det ena kodparet på en av boxarna och det andra kodparet på den andra boxen. Samma princip gäller även om man har fler än två boxar. Skulle det fortfarande inte fungera är ni alltid varmt välkomna att kontakta oss via PM på Facebook (www.facebook.com/telia) eller per telefon 90 200. Våra svarstider är dock generellt sett bättre på Facebook. Önskar er alla en fantastiskt fin dag! Med vänlig hälsning Max Wik Telia
  6. Respekt är a och o. Var trevliga och håll er till ämnet. Jag låser denna tråd och ber i framtiden att respektera varandra. //Max
  7. Hej Rammis! Hör gärna av dig till oss på telefon 90 200 eller via vår Facebook-sida som du hittar på www.facebook.com/teliasverige så kan vi kika på debiteringen. Med vänlig hälsning Max Wik Telia
  8. Hej, Troligtvis har du ett erbjudande som ger dig tre enheter för 29 kronor per månad under ett års tid och sedan höjs det till 49 kronor som alltså är ordinarie pris för tre enheter. Vill du att vi kikar närmare på det rekommenderar jag dig att kontakta oss via vår Facebook-sida (https://www.facebook.com/telia/) eller någon av våra andra kontaktingångar som du hittar på www.telia.se/kontakt Med vänlig hälsning Max Wik Telia
  9. Hej, Liten rättning, om du har ett SAFE abonnemang för tre enheter så kostar det mycket riktigt 49 kronor per månad men vill du endast ha det till en enhet kostar det 29 kronor per månad Med vänlig hälsning Max Wik Telia
  10. Tjo Pjuken! Precis som Christer S här ovanför skriver kan du föra över din e-postadress så den registreras på ditt mobilabonnemang istället. En förutsättning för att göra detta är att du har en abonnemangsform där surf ingår. Med vänlig hälsning Max Wik Telia
  11. Hej Daniel! Vi finns i flera olika stadsnät och öppna nät men inte i alla. Exakt vilka affärsmässiga beslut som ligger till grund för detta vågar jag inte svara på men det kan t.ex. vara olika tekniska förutsättningar som saknas eller rent konkurrentmässiga skäl. Med vänlig hälsning Max Wik Telia
  12. Forumets syfte är att användare ska hjälpa varandra. Önskar du komma i kontakt med våra support/kundtjänst handläggare hittar du våra kontaktingångar på www.telia.se/kontakt. Det går även utmärkt att kontakta oss på Twitter eller Facebook. Med vänlig hälsning Max Wik Moderator
  13. Hej Jon! Forumet är inte tänkt som en kontaktväg till oss utan är tänkt som ett diskussionsforum kunder emellan. På www.telia.se/kontakt hittar du våra kontaktingångar och det går även utmärkt att skriva en rad till oss på Twitter eller Facebook så hjälper vi dig mer än gärna där. Med vänlig hälsning Max Wik Moderator