Max Wik

Moderator
  • Antal inlägg

    30
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    1

Max Wik vann senast 8 December 2018

Max Wik hade det mest gillade inlägget!

Om Max Wik

  • Rank

Medlemmar som besökt profilen

669 profilvisningar
  1. Hej RoNa! Vi har ingen möjlighet att konfigurera telefonerna på ett sånt sätt så de skickar SMS om och om igen. Inaktiverar man och aktiverar ett konto så skickas alltid ett aktiverings-SMS till Apple i Storbritannien oavsett vilken operatör man använder sig av. //Max
  2. Hej! Väljer att svara här om fler hittar hit Testa att göra en återställning av digitalboxen, på https://www.telia.se/privat/support/info/fabriksaterstall-digitalbox har vi en guide om hur man går tillväga. Fungerar inte det är du mer än välkommen att återkomma per PM på Facebook (www.facebook.com/telia), vår chatt på telia.se alternativt slå en signal till 90 200. Ha en fin dag! /Max
  3. Hej igen, Fick precis svar att Huwaei ska ha skickat eller håller på att skicka ut en generisk mjukvara till icke-brandade enheter. Ni kan i princip följa våra guider på telia.se och se om det finns någon uppdatering där för er också /Max
  4. Bra fråga! Undersöker saken och återkommer när jag fått svar /Max
  5. Om andra kunder hittar hit gällande ljudnivåer på olika kanaler så skickar vi bara vidare ljudströmmen vi får från leverantören. Vi får, av rättighetsskäl, inte ändra på ljudnivån från vårt håll. /Max
  6. Jag tror jag tar å stänger denna tråden. TS är välkommen åter i en ny tråd med konstruktiv feedback som vi kan ta åt oss av /Max
  7. Hej, E-postmeddelandena kommer från oss och på länken https://www.telia.se/privat/support/uppdatering hittar ni information om vilka modeller det gäller samt hur man går tillväga för att uppdatera modellen i fråga. Jag har även redigerat och klargjort detta i det första inlägget samt klistrat tråden. /Max Wik
  8. Tack bsj! Låser den här tråden och hänvisar till tråden bsj länkade till.
  9. Jag vågar bara kalla det vad våra nättekniker kallar det Det kan du absolut göra men jag tror du kommer få samma svar och vi kan dessvärre inte ge något mer specifikt svar än att vi ständigt ser över utbyggnad tillsammans med redarna men att det är extra krångligt rent tekniskt i tunnlar och perronger
  10. Svarar dig på Facebook strax men det handlade om en större nod gick ner i helsingborgstrakten så vi fick styra om 40 000 kunder. Du hamnade alltså i en annan DHCP-pool. Med vänlig hälsning Max Wik Telia
  11. Det brukar bli så när denna frågan är på tapeten, ni kunder bollas framåt och tillbaka, det beror på att handläggaren man är i kontakt med (både här och hos redaren) inte riktigt har koll på vem som egentligen har ansvar. När jag fick in frågan senast, för något halvårs sedan, trippelkollade jag detta med våra nättekniker och enligt dem är det till syvende och sist redaren som ger tillstånd och har det övergripande ansvaret för utbyggnaden men givetvis i samrådan med oss operatörer. Som jag förstod det så vill vi bygga ut mer på vissa stationer och i vissa tunnlar men det är känsligt rent tekniskt eftersom repeaters och annan kommunikationsutrustning lätt kan störas ut. Som en liten anekdot så har jag varit i New York ett par gånger och där saknas mobiltäckning helt i deras tunnelbana. De har istället fri wifi på alla perronger så folk är snabba med att koppla upp sig surfa snabbt som attan när tåget stannar Summa summarum, det är alltså alltså ett väldigt omfattande och tekniskt svår utmaning att helt täcka in tunnlar och perronger Det Anaesthisia skriver stämmer säkert men jag vågar bara återberätta den informationen som jag fått till mig från våra egna nättekniker Med vänlig hälsning Max Wik Telia
  12. Det här är en relativt vanlig fråga som dyker upp då och då så slänger iväg ett svar Inne i tunnlarna och nere på perrongerna är det redarens (alltså SL/SJs) som ansvarar för täckningen, det finns repeaters uppsatta här och där men på vissa ställen är det svårt att bygga ut på grund av de geografiska förutsättningarna. Ofta kan man även uppleva problem vid rusningstider eftersom nätet då blir överbelastat. Det kan även vara så som vi informerade om på Facebook och som Anaesthisia påpekade att du har en telefon som inte stödjer frekvensbandet som används vid just Odenplan (även om det är mindre troligt om det fungerar bra på andra perronger och tunnlar). Med detta sagt så pågår det kontinuerligt utbyggnad och uppgraderingar i nätet längst med pendeltåg och tunnelbana men det är ett tidskrävande arbete så det är svårt att säga när det kommer bli klart. Du får göra som Dan föreslog helt enkelt, ha med dig en bok som back-up Med vänlig hälsning Max Wik Telia
  13. Yes, jag tänker såhär. Är frågan redan besvarad i en annan tråd, låsning + hänvisning till den andra tråden. Är det relevanta svar och/eller en frågeställning om inte är besvarad i den ursprungliga tråden slår vi samman trådarna med ett moderatorsmeddelande om att vi har slagit samman trådar. Hur tycker du det låter? Nej precis, blir nog bäst att köra på manuellt. Tror vi håller på att trixa med indexeringen också. Ett annat förslag är ju att det framgår med en klar och tydlig text (gärna röd och fet ;)) att man håller på att svara i en gammal tråd som kanske inte längre är relevant när tråden inte fått något svar på t.ex. ett år. Vad tror du om det?
  14. Låser denna tråd eftersom den inte längre är relevant. Och precis som Anaesthisia tor jag inte att webbadresser i stil med www.telia.net/apo89745u54380 med 20 mb utrymme är så eftertraktade nuförtiden Mvh Max Wik Telia
  15. Enig, men tråden i fråga kan fortfarande vara aktuell men vi moderatorer kunde ta en större roll och låsa trådar som inte längre är relevanta med hänvisning till varför de inte är relevanta när väl sådana trådar dyker upp. Hur tycker du det låter? Anledningen till varför det händer titt som tätt beror på sökmotorindexering vilket leder till trådarna i fråga. Mvh Max Wik Telia