bauger

Medlem
  • Antal inlägg

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

  1. Skulle byta till bredbandstelefoni den 15 augusti och fick adaptern ett par dagar i förväg, men ingen bekräftelse eller pinkod. Den 15/8 stängdes mitt Telia Bas-abonnemang av. Idag har jag kontaktat kundtjänst som säger att bredbandstelefonin är försenad och de vet inte hur lång tid det kommer att ta. Under tiden har jag ingen fast telefon. Uppdatering den 18/8: I förrgår installerade jag telefonadaptern Tilgin utan problem. När man lyfte luren hördes en röst som sa att man kontrollerar om installationen utförts korrekt, och att man skulle ange den kod som skickats med bekräftelsen för att aktivera bredbandstelefonin. Då någon sådan inte kom vare sig i går eller idag har jag nyss kontaktat teknisk support och gett dem serienumret. Fem minuter senare var aktiveringen klar! Inga koder behövdes ("så gjorde vi förr, men nu gör vi så här"). Vad jag anser om kompetensen hos de som ansvarar för information och kundkontakt på Telia lämpar sig inte för tryck. Fotnot: appen Hemtelefoni har fungerat sedan jag installerade adaptern, så jag har kunnat ringa och ta emot samtal på min fasta telefon via mina mobila enheter.
  2. Nästan två år senare, samma problem. Vad säger supporten?