Hans Izraelson

Medlem
  • Antal inlägg

    9
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    2

Like-aktivitet

  1. Hans Izraelson fick en like av Peter Hasse i Ständig cirkus och inkompatibla chefer.   
    Det är nästan omöjligt att få tag i en chefsperson på Telia och det finns inga andra kontaktvägar än via "fotfolket".
    Den låga kompetensnivån och opålitligheten bland fotfolket är ett resultat av att cheferna är inkompatibla med sina uppdrag.
    Hur många dubbelkollar tvärsäker info från en individ på ett stort bolag, och som låter mycket seriös?
    Brukar man inte lita på sådant?
    Jag kunde ju ha spelat in samtalet och det ska man nog alltid göra när man ringer upp Telia.
    Men det är svårt att få full kompensation för de stora skador som kan orsakas.
    Sen vore det klädsamt om det poppar fram någon som har något att säga i sak, på en nivå som överstiger grundskolans mellanstadium.
    Finns inte ens förstånd att inse hur viktigt det kan vara att vara på sin vakt mot vad Telias kundjänst lovar?
    Är det inte bra att få exempel så man kan vara beredd när det gäller? Just som @Asawid inser.
    Vad är det annars i era trådar som är mycket viktigare? Att upprepa det som finns lätt att tillgå på Telias sidor?
    Att här klistra in info om mobilt bredband hör verkligen inte till sakfrågan, det jag måste ha är en fast anslutning både pga stora filer och behov av korta svarstider och bra stabilitet i vissa fall.
    Då det inte går att få kontakt med en ansvarstagande chef så får man informera där det går.
    Det kan nå fram till någon chef med tiden.

    Och att köpa en fastighet på bara Telias löften ska man aldrig göra. Aldrig öht lita på deras Löften. 
    Även om de vill hålla ett löfte är det inte säkert att de klarar det om det inte rör sig om rena rutinärenden av enklaste slag.
     
     
     
     
     
  2. Hans Izraelson fick en like av Peter Hasse i Ständig cirkus och inkompatibla chefer.   
    Det är mödan värt om det ändå ska skrivas. Sedan har jag sparat den och kan länka till den vilket redan skett.
    Det finns en hel del annan frustration i forumet och jag undrar om inte jag också har rätt till det?
    Berätta annars vem eller vilka som har den rätten.  
    Har alla som klagar fel? 
    Jag har inte bett er läsa det.
    Jag skriver en sådan text ca lika fort som andra skriver korta inlägg, kanske helt utan substans.
    Det är faktum efter enkel analys, att Telias kundtjänst i mitt fall oftast fungerat på usel nivå.
    Det krävs viss analysförmåga och tekniskt kunnande för att inse det.
    Jag är högskoleutbildat ing. inom el-tele omr och flerårig lärare/adjunkt.
    Har skrivit en del kurslitteratur och van skribent.
    Ursäkta då ni som är allvarligt störda av det jag berättat.
    Ett tips är, att om ni inte klarar att se klagomål på Telia så försök att titta på rubriken om den möjligen ger en
    fingervisning om innehållet.
    Då kan man hoppa över inlägget.
  3. Hans Izraelson fick en like av Peter Hasse i Ständig cirkus och inkompatibla chefer.   
    Avslutade mina Telia-ab. -2016 och det slutade med en veritabel, eländig cirkus.
    Mitt fasta tel.nr. skulle vidarekopplas till min mobil.
    Ca en vecka låg fel nummer inlagt vilket ställde till det för både mig och andra.
    Gång på gång lovades jag ändring samma dag men det fungerade inte förrän
    efter en vecka.
    Jag bytte mobil-ab. till annan operatör med mycket bättre villkor för surf.
    Nu spekulerade jag på en villa i mellansverige och för att kolla möjlighet till
    fiber eller i vart fall adsl ringde jag Telia som borde veta mest om detta.
    Trodde jag. Det "visstes" en hel del och olika varje gång jag ringde.
    Fast bredband var ett villkor för mig att köpa huset. 
    Första beskedet var att fiberdragning skulle kosta 200.000 kr pga långt avstånd
    till närmaste knutpunkt. Adsl gick inte, kopparnätet var rivet.
    En extra koll med Telia, förhoppningsvis någon som inte låter lika osäker hela tiden,
    gav just en tvärsäker kontakt.
    Kopparnätet fanns kvar och det gick bra att få adsl "24 Mb". Jag fick också ett tel.nr. till
    avd. för "öppna nätet" dvs en variant för fiber.
    Det fanns inget öppet nät i området men adsl 24 Mb kunde duga för mig tills vidare.
    Jag skulle just köpa huset men fick ett infall att göra en extra koll med Skanova, 
    som jag fått reda på äger kopparnätet.
    Direkt info gick inte an för en privatperson men jag fick hjälp av min nya mobil-
    operatör där jag f.ö. fick snabb och klar respons.
    En tekniker där kollade med Skanovas system och det fanns kopparnät, men närmaste
    telestation så långt bort att det bara kunde fungera med max 0.5 Mb/s.
    Nätet skulle också rivas under -2019.
    Ytterligare kontakt med Telia för att klaga hos en chef.
    Person tre på kundtjänsten ville först själv göra en kontroll på adressen för huset.
    Han tyckte sig se att det jag berättade stämde. Max 0,5 Mb och dessutom sa han
    att hastigheten 24 Mb inte ens marknadsförs.
    Han kunde se vilka tidpunkter jag haft kontakt då jag lämnat mitt personnummer.
    Jag hoppades att samtalen spelats in men det visste han inte.
    Den grovt felaktiga uppgiften om 24 Mb/s kunde ha lett till att jag köpt ett hus utan
    möjlighet att få fast bredband, som jag absolut behövde.
    Lovades att en chef skulle ringa upp.
    Det har fortfarande inte inträffat efter en veckas tid.
    Telia har inte ändrat sin "kvalitet" på ett par år, men jag minns att det också var
    stora problem för 12 år sen då jag hade ett fritidshus.
    Den gången fick jag något slags present som "tröst", fick visst behålla ett modem
    som eg. skulle lämnas tillbaka.
    Problemen för 12 år sen är desamma, kontinuerligt, enligt min erfarenhet.
    Förlorade förresten ett stort belopp på "folkaktien" Telia-staten runt -2000.
    Vill man bli arg ska man tänka på Telia.
    Det fungerar iaf bra för mig.