Tord Lind

Medlem
  • Antal inlägg

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

  1. Undertexter (199) är under all kritik för Telia! Det har hänt flera gånger. Nu senast igår (12/10) fungerade inte 199 på våra vanligaste kanaler (SVT TV4 och 5 för att ta några exempel). Jag var tvungen att mata fram varje textmening genom att köra 200 till 199 och åter 200 till 199. Om jag inte gör det så kommer ingen ny text upp. Jag har felanmält och svaret blev att det skulle avhjälpas senast den 17 oktober kl 00.00. Varför ska vi döva/hörselskadade licensbetalare utsättas för denna otillgänglighet från ett så stort företag som Telia? Vi har ingen möjlighet att byta från Telias monopolfibernätverk på vårt område heller. Möjligen till en annan bredbandslösning för onödiga merkostnader. En dålig räddning har varit att kika på SVT play i mobilen där undertexterna fungerade. Rätt så ansträngande för äldre att glo på små mobiler på bekostnad av familjär harmoni. Supporten och kundtjänst är tydligen stängd på helgerna - ytterligare en otillgänglighetsanmärkning för Telia. Vänligen Tord
  2. Undertexter (199) är under all kritik för Telia! Det har hänt flera gånger. Nu senast igår (12/10) fungerade inte 199 på våra vanligaste kanaler (SVT TV4 och 5 för att ta några exempel). Jag var tvungen att mata fram varje textmening genom att köra 200 till 199 och åter 200 till 199. Om jag inte gör det så kommer ingen ny text upp. Jag har felanmält och svaret blev att det skulle avhjälpas senast den 17 oktober kl 00.00. Varför ska vi döva/hörselskadade licensbetalare utsättas för denna otillgänglighet från ett så stort företag som Telia? Vi har ingen möjlighet att byta från Telias monopolfibernätverk på vårt område heller. Möjligen till en annan bredbandslösning för onödiga merkostnader. En dålig räddning har varit att kika på SVT play i mobilen där undertexterna fungerade. Rätt så ansträngande för äldre att glo på små mobiler på bekostnad av familjär harmoni. Supporten och kundtjänst är tydligen stängd på helgerna - ytterligare en otillgänglighetsanmärkning för Telia. Vänligen Tord