Christoffer Svensson

Medlem
  • Antal inlägg

    67
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    4

Christoffer Svensson vann senast 20 April 2012

Christoffer Svensson hade det mest gillade inlägget!

5 följare

Om Christoffer Svensson

  • Rank

  1. Hej allesamman! Vi känner till problemet och våra tekniker arbetar på att lösa det. Just nu har jag en klartid till 15/2 men det kan komma att ändras de närmsta dagarna. Ha det gott!
  2. Datumet som 7ore har fått har betydelse för det som har diskuterats i tråden. I dagsläget kan jag inte lämna mer information. Håll er uppdaterade på www.telia.se/aktuellt eller kontakta oss den 25/6 så får ni mer information. Ha en riktigt trevlig helg!
  3. Hej Allesamman! Den största anledningen till att tjänsten tas bort är på grund av att efterfrågan är såpass låg i förhållande till kostnader den medför. Utvecklandet av nya tjänster försvåras även om Fast IP finns kvar som tjänst. Det är även, till viss del, antal IPv4-adresser som finns kvar vilket ni varit inne på i tråden. I dagsläget är det för tidigt att sia om när vi kommer att lansera en IPv6-lösning på bred front men tester pågår.
  4. Det är tråkigt att läsa att du upplever det så Tobias. Vi förstår våra kunders önskemål och verkar för att kunna erbjuda alternativa lösningar till de mer avancerade användarna. Sedan den 2 april är Smart inte längre tvingande för FiberLAN. Det går numera utmärkt att köra på den lösning som du nämner i ditt inlägg. Vad gäller VDSL så är det tyvärr inte lika enkelt på grund av en massa systemkopplingar till hastigheterna 30 och 60. Men vi arbetar, som nämnt tidigare, på en lösning även här. Avseende bryggningen genomför vi nu slutfasen av de nödvändiga testerna men jag får be om att återkomma med ett mer exakt datum för när detta lanseras. Ha en trevlig helg!
  5. Hej allesamman! Jag har tagit frågan vidare då april mycket riktigt kommit och snart gått. Jag återkommer till er i den här tåden så fort jag får svar.
  6. Man kan redan nu använda den inbyggda telefoniadaptern i Thomson. En bryggning ska mig veterligen inte ändra eller påverka hur den arbetar utan möjligör för dig att låta Thomson agera modem samt att ha en egen router kopplad till Thomson.
  7. Vi kommer i samband med den lättade affärsregeln genomföra en ändring som möjliggör bryggning av modemet. Huruvida det blir möjligt att köra egen SIP-programvara på datorn kan jag inte svara på i dagsläget.
  8. Hej Tobias! Vi kommer att lätta på affärsregeln gällande tvingande Smart på VDSL och FiberLAN. Senaste uppgiften är att det hela ska lösa sig i början på april. Som på alla arbetsplatser så är det jättemycket att göra och de kollegor som arbetar med frågor om teknik och ”affärsregler” har inte ”bara” den här frågan att ägna sig åt. Dessutom vill vi att både teknik och affärsregler blir så bra som möjligt. Jag hoppas att vi i och med en sådan ändring kan få dig till en hel-nöjd nybliven kund hos oss Mvh Christoffer Svensson Telia Kundservice
  9. Vi har ändrat den informationstext som står för kanalen. Det står nu att TV4 Film innehåller reklam.
  10. Flyttat till Om Telia och telia.se
  11. Det finns inga larm på att så skulle vara fallet. Du kan även prova att manuellt sätta .41 då den täcker DNS-rangen i ditt område. Skulle inte det hjälpa rekommenderar jag att du kontaktar vår support. http://www.telia.se/kontakt
  12. @BengOlov: Forumet är till för användare och är inte en direkt ingång eller ett komplement till de kundingångar vi har. Upplever du att väntatiden är lång kan du alltid prova vår chatt. Våra olika kontaktvägar hittar du här: http://www.telia.se/kontakt @Stefan: Ditt påstående stämmer inte. Vid en kontakt med oss, och efter gemensamt beslut lägger vi över ärenden som krävs till vår avdelning för kundrelationer. Beroende på ärende kan även handläggaren man talar med be sin chef att ringa upp.
  13. Som Linus skrev - Upplever ni problem med ofrivilliga omstarter, gör en reset på enheten(genom att hålla in resethållet ett par sekunder på sidan/baksidan av Thomson). Blir det inte bättre trots det kontaktar ni vår support för ett utbyte.
  14. Jag var inte på plats igår och kunde således inte uppdatera er med information gällande störningen. Jag ber om ursäkt för detta. Problemet ska vara löst sedan igår, tidig förmiddag, och som en del av er här har rapporterat så ska det nu fungera. Har några av er fortfarande problem så kan en vanlig strömomstart på digitalboxen lösa problemet. Man kan även göra en systemåterställning på digitalboxen enligt följande: 1 - Starta om digitalboxen genom att dra ur och sätta i strömsladden. 2 - Direkt när du har satt i sladden, var beredd med fjärrkontrollen och håll Info-knappen intryckt. 3 - En blå meny visas, välj System. 4 - Välj i tur och ordning Remove software och Factory reset, tryck Yes efter varje val. 5 - När du har tryckt Yes på bägge, gå till Exit och välj där Reboot without saving. 6 - Boxen startar nu om, och du kommer att få ange inloggningskoderna igen. Fungerar det fortfarande inte trots detta kontaktar ni vår support för vidare felavhjälpning.
  15. Hej allesamman! Det var problem med filmen för ett gäng kunder. När vi provade här fick vi dock inget fel. Filmen ska nu vara borttagen från biblioteket. Har ni blivit debiterade så är det bara att kontakta oss så tar vi bort kostnaden. http://www.telia.se/kontakt