Jonas C.

Medlem
  • Antal inlägg

    21
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    1

Jonas C. vann senast 17 Juni 2013

Jonas C. hade det mest gillade inlägget!

4 följare

Om Jonas C.

  • Rank

  1. Jag har nu tagit bort känsliga uppgifter i denna tråd. Man bör aldrig skriva ut personuppgifter i ett publikt forum på detta sättet. Detta är som sagt innan ett forum där våra kunder kan ta hjälp av varandra vill man komma i kontakt med oss så hittar man våra kontaktvägar på www.telia.se/kontakt //Jonas. MOD
  2. Detta beror på att din webbläsare inte tillåter Silverlight kolla denna sida för att läsa mer. http://www.telia.se/privat/support/info/felkoder-play-plus Med vänlig hälsning Jonas, Telia kundservice
  3. Hej Nils Erik Jonas heter jag och jobbar på Telias kunservice. Du skall ju naturligtvis ha tillgång till SVT 1 och 2 HD då dessa ingår i ditt kanalpaket. Testa i första hand att dra ut strömmen på boxen och sätt i denna efter 10 sekunder igen. Hjälper inte detta behöver nog vår support kolla hur det ser ut på din tjänst och om denna kanal försvunnit från ditt utbud av någon anledning. Du når supporten på telefon, chatt eller e-post på www.telia.se/kontakt Ha en trevlig sommar nu Nils Erik -------------------------------------------------------------- Med vänlig hälsning Jonas C Telia kundservice
  4. Hej allihopa! Vill bara klargöra lite hur det ligger till i dagsläget. Länken på första sidan är inte riktigt korrekt utan produktinformationen som gäller är http://www.technicolor.com/en/hi/digital-home/mediaaccess/dsl/advanced-service-gateways/vdsl/tg799vn-v2 I dagsläget har vi inte lanserat denna Gateway för våra 250/1000 Mbit/s tjänster än men detta kommer eventuellt längre fram i tiden. Hoppas ni som redan lagt vantarna på ett exemplar är nöjda med den. Med vänliga hälsningar. Jonas Colbro, Telia Kundservice
  5. Ofta i dessa fall när bara de okrypterade kanalerna fungerar så räcker det att vi gör en uppdatering på krypteringen för just din box. I vissa fall kan det även hjälpa att bara logga ut och logga in som du skriver i din post. Logga ut och logga in gör då genom att trycka på Menu -> Inställningar -> Systeminställningar -> Ta bort användarkoder. Efter detta startar boxen om och du får då knappa in dina koder på nytt. Om det inte hjälper är det bara att kontakta oss så gör vi uppdatering på krypteringen härifrån. Man kan kontakta oss på telefon, chatt eller e-post via denna länk www.telia.se/kontakt Med vänlig hälsning Jonas Colbro, Mod
  6. När det är frivisning och om man av någon anledning inte vill ta del av dessa kan man skapa en kanallista i boxen genom att trycka på Menu -> Inställningar -> Kanallistor, där inne gör man då en kanallista på de kanaler man vill ha tillgång till. Detta är även ett bra tips om man har ett stort kanalpaket men kanske inte riktigt använder alla kanaler, då slipper man bläddra igenom dessa kanaler när man använder tv-guiden. Med vänlig hälsning Jonas Colbro, Mod
  7. Stänger denna tråd (Dubbelpost) igen Med vänlig hälsning Jonas Colbro, Mod
  8. Stänger denna tråd (Dubbelpost) Med vänlig hälsning Jonas Colbro, Mod
  9. Just länken Tyck om telia är till för att vi skall få in synpunkter och förslag från våra kunder. Vi läser alla förslag och synpunkter som kommer in men den är inte till för att föra en dialog med kunder det har vi andra ingångar till. För att klargöra lite om denna "förslagslåda" så är det faktisk det bästa sättet ni kunder kan påverka en tjänst eller produkt då förslagen går till den berörda avdelningen direkt. Med vänlig hälsning Jonas Colbro, Mod
  10. Håller med dig Limpus låser denna tråd. Med vänlig hälsning Jonas Colbro, MOD
  11. I tjänsten Telia säkerlagring extra så är det en max hastighet på 2 mbit per sekund när man laddar upp. Detta blir cirka 250 kilobyte per sekund som max hastighet och om man ladda upp många mindre filer så tar det även extra tid att initiera filuppladning så den praktiska hastigheten blir även lägre på grund av det. Sedan spelar ju hastigheten på ert abonnemang roll också då man normalt har 1 mbit i uppladdningshastighet förutom vissa som har 24 mbit kan komma upp i max 2,5 mbit per sekund. Sedan när man väl är klar med första uppladdningen kommer ju programmet bara att ladda upp nya filer som inte redan är uppladdade så då kommer det naturligtvis inte ta så lång tid. Edit: Glömde skriva med att man även kan ställa in hur mycket bandbredd man vill använda genom att trycka på kugghjulen och dra upp reglaget längst ner till 100% detta kommer dock då påverka hastigheten när ni surfar med mera. Hoppas detta ger svar på era frågor. Med vänlig hälsning Jonas Colbro, MOD
  12. USB porten på våra digital boxar är inte aktiv. Man kan inte spara ner program från inspelningsbara boxen eller spela upp film från USB minne eller visa bilder.
  13. USB porten är inte aktiv på någon av boxarna och har ingen funktion alls mer än att möjligtvis ladda en MP3 spelare eller mobil då det fortfarande går ström till portarna. Med vänlig hälsning Jonas Colbro, MOD
  14. Har kollat detta nu med avdelningen som har hand om dessa utbyten. Det utskicket du fått är ett informationsbrev du har fått för att du har beställt en 789 detta utskick skulle egentligen ha kommit innan ditt modem. Detta utskick har tydligen även blivit lite dåligt formulerat men det är nu åtgärdat i framtida utskick. Beklagar att det blivit en del förvirring på grund av detta utskick men modem är alltså inte kostnadfritt. Med vänlig hälsning Jonas Colbro, MOD
  15. Jag skall kolla upp detta nogrannare och återkommer med svar när jag vet mer om detta. Med vänlig hälsning Jonas Colbro. Telia Kundservice