Johansson Fredrik

Medlem
  • Antal inlägg

    50
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    2

Johansson Fredrik vann senast 31 Oktober

Johansson Fredrik hade det mest gillade inlägget!

Om Johansson Fredrik

  • Rank

Användarinformation

  • Kön
    Male
  • Intressen
    Utvecklar för närvarande med React.js och Node.js
    Stort intresse för teknik.
  1. För att hon ska teckna ett abonnemang hos en annan operatör behöver numret stå på henne. Besök www.telia.se/overlatelse Alternativt gå in i en Telia butik. När numret sedan flyttats över till henne kan hon kontakta den andra operatören och beställa ett abonnemang. Då begär de en inportering.
  2. Jag som kund kan inte ta bort dina tjänster. Det vore väldigt konstigt om det fungerade, eller hur? Ring till Telia på 90200. Ingen här kan hjälpa dig med att säga upp ditt abonnemang.
  3. Detta är ett kundforum där du skriver till andra kunder. För att säga upp dina tjänster behöver du kontakta Telia på 90200.
  4. Kundtjänst har öppet på helger mellan 9-17. Dock enbart via chatt/uppringning. Gå in på www.telia.se/kontakt Gällande din telefon har Telia tre försök på sig att åtgärda felet om jag inte missminner mig. Förutsatt att det är ett uppenbart fel. Kan de inte laga felet den tredje gången gör de väl en återbetalning eller ett byte till en ny telefon. Det är klart att det är tråkigt att det tar upp din tid för att få felet åtgärdat. Vill du inte åka in till en Telia Butik kan du alltid skicka in telefonen via www.telia.se/reparation
  5. Har du Tv från Telia ingår utbudet i Telia Play. Alltså, har du en Chromecast/Apple-Tv kan du alltså se Telia tv-paket utan Tv-boxen. Förstår att det kanske inte är det du söker efter, men bara för att förtydliga.
  6. Prova igen på måndag. Kollade på hemsidan, om du söker på ”Öppning av stängt abonnemang”. Då står det att de har öppet vardagar 08-17 och hanterar ärendet inom 8 arbetstimmar. Alltså inte under helger. Sen kan det såklart vara ett annat fel att inte SMS:et levereras..
  7. Mät med kabel direkt till medieomvandlaren och se så du får ut minst 200 Mbit/s. Hastigheten via Wifi påverkas av nästan allt i din bostad. Finns en bra guide på https://www.telia.se/privat/support/wifi-guiden du kan följa. Rekommenderar annars att beställa AirTies. Kör med 4st, fungerar svinbra.
  8. Du menar att någon ska lyssna på instruktioner? Det är inte så lätt för folk i dagens läge. De vill ju ha svaret serverat på ett silverfat. Det som gör mig mest förvånad är hur ofta folk orkar tjata. Blir arg för att ett bolag inte kommit ut med en anledning. Det är inte direkt så att Telia vill att folk ska vänta bara för att retas. Tar det tid så gör det det... Inte mer än att avvakta..
  9. Gå in på www.telia.se/fixa Ett bra felsökningsstöd som många löser sina problem genom. Förutsatt att du testar varje åtgärd. Löser det inte just ditt problem får du i slutet möjlighet att välja att bli uppringd eller använda chatt.
  10. Ja Tv-boxen har ingenting med textningen att göra då allt är serverbaserat. Jag skulle rekommendera att kontakta Telia och höra vad som händer med felanmälan, om den är klarskriven eller om den fortfarande är pågående.Så vitt jag vet sätter inte Telia en senast klartid, utan en beräknad klartid. Det vore svårt för ett företag att lova en avhjälpningstid då oförutsedda saker kan inträffa. Telia har öppet 9-17 på helger. Du kan kontakta dem via hemsidan. Följ deras felsökningsstöd på www.telia.se/fixa (även om du inte hittar ett relevant alternativ) så kommer du få möjlighet att chatta eller bli uppringd. Det är bara deras telefoningång som inte är öppen. Lycka till
  11. Du kan kontakta telia via chatt på www.telia.se/kontakt Går du in på www.telia.se/fixa kan du gå igenom deras felsökningsstöd. Rekommenderar det starkt, samt att du gör varje sak de ber dig göra. Löser det sig inte får du en prioriterad uppringning till dem om jag inte minns fel.
  12. Ja har de inte fattat ett beslut ännu är det förmodligen svårt att besvara den frågan. Det är bara avvakta som alla oss andra. Samma sak som jag säger till mina barn så hjälper det inte att tjata.
  13. Detta är ett kundforum, du skriver till andra kunder och inte direkt till Telia. Telia kan flytta eposten från ett fast bredband till ett mobilt abonnemang sålänge det är ett abonnemang du betalar för ( alltså t.ex. inte kontantkort eller vilande abonnemang). Kontakta dem på www.telia.se/kontakt eller via 90200
  14. Gå in på Meny > Inställningar > Systeminställningar > Ta bort användarkoder Ja du kan fortsätta använda dina koder. De finns på Mitt Telia. Går även att se på Meny > Om tjänsten > Teknisk information
  15. Okej ja då är det väl bara att avvakta. Du lär inte behöva betala för perioden ändå. Fråga Telia om det finns möjlighet att låna någon alternativ lösning under tiden. Typ ett mobilt bredband. Har du TV så ingår Telia Play och då kan du köra det på datorn och koppla in en HDMI från den till Tv:n. Eller streama från en Chromecast/Apple-TV om du har någon sådan. Klart det är jobbigt att vänta. Försök finna en lösning under tiden istället tänker jag.