Johansson Fredrik

Medlem
  • Antal inlägg

    18
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    1

Johansson Fredrik vann senast 14 Maj

Johansson Fredrik hade det mest gillade inlägget!

Om Johansson Fredrik

  • Rank

Användarinformation

  • Kön
    Male
  • Intressen
    Webbutveckling, Programmering, Nätverk, Diverse Online-spel
  1. Nej det ska det inte vara. Börja med att kontrollera din utrustning. Använder du trådlösa sändare mellan din TV-box och din router/inteno/konverter så prova istället med en nätverkskabel däremellan. Rekommenderar starkt att följa denna supportguide och följa den till punkt och pricka, oavsett hur orelevant du kan tycka att det är: https://www.telia.se/privat/support/tv Skulle det inte lösa problemet får du möjlighet att kontakta Telia som kan hjälpa dig vidare annars. Ska du mejla dem så skriv så mycket information som möjligt. T.ex. vilka kanaler det rör sig om, är det bara kanaler eller även Play, vad har du bytt ut för utrustning, vad har du gjort, har du startat om allt etc.. Lycka till!
  2. När ett abonnemang har öppnats upp efter att ha varit obetald är den fortfarande spärrad för utlandet nån dag. Kolla så att den spärren inte har fastnat (detta får Telia göra), kolla även om Telias support kan se att din telefon är uppkopplad i utlandet. Prova sätta SIM-kortet i en annan telefon, fungerar det fortfarande inte och det inte är något i Telias system så får du nog tyvärr avvakta tills du kommer hem. Förövrigt så talar du inte till någon som behöver jobba på Telia när du skriver i detta forum. Vill du prata med Telia rekommenderar jag dig att gå in här: https://www.telia.se/privat/kontakt Lycka till!
  3. Du kan köpa en ny telefon och delbetala när som helst. Vill du ta del av rabatten och förlänga behöver du vänta tills det är 90 eller mindre dagar kvar. Du kan se det på Mitt Telia hur lång tid du har kvar.
  4. Hbo

    Inte vad jag kan se på deras hemsida. Dem marknadsför det inte i alla fall vad det ser ut som. Dem skriver dock "Var som helst. När som helst.", inget om det krävs eller inte behövs internetuppkoppling dock. Vet att Netflix kör med det annars.
  5. Vad menar du med ditt skrivande? Menar du chatt i kontakt med Telia? Vad du än gjorde låter det som att sidan inte kände av någon aktivitet från dig på en stund och tror att du inte är aktiv längre.
  6. Du talar inte direkt till Telia i detta forum. Jag rekommenderar att du kontaktar deras support. Vad du dock kan kolla är att du går in på Mitt Telia (www.telia.se/mitttelia) och går in på ditt abonnemang. Under tjänster får du kolla att det inte finns någon tjänst som heter "Spärr Utland", gör de det är det därför det inte fungerar. Kolla även så du inte har någon som heter "Spärr mot utlandsroaming". Prova även koppla upp dig mot en annan nätverksoperatör i telefonen. Detta gör du genom att gå in på Inställningar > Anslutning > Mobil nätverk > Nätverksoperatörer. Står den på "Auto" så slå av det och prova mellan de val som finns. Starta även om telefonen om du inte gjort det ännu. Kolla så att Data-roaming är aktiverad i telefonen. Annars kontakta Telia via 90200 eller någon annan kontaktväg.
  7. Telia kan skicka ut en kostnadsfri Zyxel switch som du kan använda. Kontakta deras support. Tror det är en Zyxel es-105a.
  8. Detta är ingen ingång till Telias kundtjänst. Du kan logga in på https://www.telia.se/privat/mitt-telia och beställa ett nytt SIM-kort. Klicka på ditt mobila bredband under "Abonnemang". Scrolla därefter ned en liten bit dit det står "Inställningar". Där kan du välja att beställa ett nyttt SIM-kort. Du kan annars kontakta Telia på 90 200 eller https://www.telia.se/privat/kontakt
  9. Har du en vanlig telefon sedan tidigare kan du köpa till en IP-adapter som du kopplar telefonen till. Annars behöver du en telefon som används som IP-telefoni som du kopplar direkt till din Technicolor/Tilgin. Oftast står det att telefonen har "VOIP-funktionalitet". Det bästa är nog egentligen att du bara frågar i den butiken du tänkt köpa telefonen. Har du tänkt beställa via nätet är det bara att skicka med en länk här så kan vi kolla på den. Här är en guide över hur du installerar din telefon: https://www.telia.se/privat/support/info/koppla-in-bredband-och-bredbandstelefoni
  10. Detta är ingen ingång direkt till Telia. Du talar enbart till Telia kunder, precis som du. Gå in på https://www.telia.se/privat/kontakt om du vill komma i kontakt med Telia.
  11. Logga in på https://www.telia.se/privat/mitt-telia/logga-in och scrolla ner till "Mina abonnemang". Det ska finnas en flik som heter "E-post" då, klicka in dig där. Du kan där klicka på din e-post och beställa ett nytt lösenord. Finns inte din e-post där bör du kolla om den kan stå på någon närstående. Annars får du kontakta Telia. Har du inget kan du skapa ett nytt via "E-post" knappen. Finns inte den knappen får du gå in på någon utav dina abonnemang och välja "Hantera e-postadresser". Notera att du behöver ett fast eller mobilt abonnemang (som du betalar månadsvis för) för att kunna utnyttja e-posttjänsten. Har du dock en e-postadress och du har skapat ett nytt lösenord men fungerar ändå inte? Ladda då ner denna klient https://www.telia.se/privat/support/info/e-postassistenten När du laddat ner och startat den kan du välja att felsöka din e-post. Du får då välja ditt e-postprogram och din e-postadress. Därefter korrigerar den inställningarna, har du dock inte rätt lösenord behöver du som sagt beställa ett nytt på Mitt Telia innan.
  12. Säker på att ingen enhet har POP3 inställd? Har du låt säga en iPad med POP3 och en dator med IMAP. Öppnar du mailet först på POP3 enheten kommer inte mailet att dyka upp på IMAP enheten. Då POP3 enheten sparar mailen lokalt och inte via Telias server. Kolla så att all mail du behöver finns på https://webmail.telia.com/cp/index.jsp Radera båda kontona från dina enheter och prova då att lägga till dem igen.
  13. Upplever du problemet på en eller flera enheter? Är det enbart en enhet bör du felsöka den, kan rekommendera att kolla med Telias Premiumsupport då: https://www.telia.se/privat/bredband/premiumsupport Är det dock flera enheter som upplever samma problem bör du som ovanstående svar prova koppla en nätverkskabel direkt till inkommande uttag. Upplever du fortfarande problem då bör du kontakta Telia då de kanske eventuellt behöver skicka en tekniker. Fungerar det dock bra där bör det väl ligga i routern kan en tycka. Prova även: https://www.telia.se/privat/support/felanmalan/bredband
  14. Ditt abonnemangsnummer är även ditt mobilnummer. Du finner det enklast genom att skapa ett konto eller logga in med BankID på https://www.telia.se/privat/mitt-telia/startsida Prova SMS:a eller ring till någon du känner och fråga dem om vad du har för nummer, ifall att det visas. Har du ett kontantkort som inte är registrerat på dig får du kolla vad det är för ICC-nummer på SIM-kortet (börjar med 894601) och kontakta Telia. Via denna länk kan du registrera ditt kontantkort på dig så dyker det upp på Mitt Telia och gör det enklare för dig att administrera: https://www.telia.se/privat/ladda/refill/registrera-refill
  15. Det fungerar utmärkt att göra. När du bryggar Technicolor routern så är det Internetport 4 som används för surf. Resten av portarna fungerar dock som tidigare. Du kopplar alltså din TV-box från Telia till någon utav dem andra 3 portarna. Medan din egna router är kopplad till den bryggade porten (port 4).