Johansson Fredrik

Medlem
  • Antal inlägg

    59
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    3

Johansson Fredrik vann senast 4 Mars

Johansson Fredrik hade det mest gillade inlägget!

Om Johansson Fredrik

  • Rank

Användarinformation

  • Kön
    Male
  • Plats
    Eskilstuna
  • Intressen
    Stort intresse för teknik.
  1. Såvitt jag vet är Hemligt nummer och Nummerpresentation två olika saker. Lägger jag dock till Hemligt nummer på Mitt Telia såg jag att mitt nummer doldes när jag ringer. Detta går dock att ändra i telefonens inställningar. Annars kan du nog be Telia kundtjänst att du vill ha hemligt nummer men inget skydd mot din nummerpresentation.
  2. För det första har Telia öppet på helger mellan 9-17. Det är deras telefoningång som är stängd. Du kan följa deras felsökningsstöd på hemsidan så får du välja att bli uppringd eller chatta om du inte lyckas lösa problemet. Sedan ett bra tag tillbaka är det enbart Eco-lampan som ska lysa när allt funkar som det ska. Det här är alltså det beteendet den ska ha. Trycker du på knappen en gång tänds de flesta övriga lampor i ca 30 sekunder och släcks sedan igen. Det är ett så kallat ”strömsparläge”.
  3. 1. Mät med kabel och se att hastigheten ser bra ut där. Har du 500 Mbit/s bör du ligga på allt mellan 250 - 500 Mbit/s, ligger du under det får du nog kontakta Telia då det kan vara fel på något utanför bostaden. Kolla såklart med en annan dator, nätverkskabel samt koppla datorn till inkommande uttag. 2. Att grannen upplever samma problem kan såklart vara en coincidence. Wifi är en klurig bit att felsök och oftast inget en operatör kan hjälpa med. Förutom att erbjuda trådlösa förstärkare. Kan det vara något i området som stör ut? Någon som skaffat en kraftfull repeater kanske. Börja med att koppla bort alla elektronisk utrustning, koppla bort alla enheter från routern och kör enbart en enhet trådlöst.
  4. Först, bara för att klargöra. Detta är ett forum för kunder till kunder. Alltså, Telia kommer troligtvis inte se ditt meddelande och besvara det här. Det kanske är lika bra det, jag tror nämligen inte Telias support kan hjälpa till med detta. Apples support däremot, har troligtvis en bra förklaring. Jag läste igenom detta forum och hittade ett tidigare inlägg där @bsj skickade en länk som kan vara intressant för dig att läsa. Du kan kolla in det inlägget här nedan genom att klicka på den lila text rubriken. Detta är något som har med Apple att göra. Det bästa du kan göra är att felsöka via dem för att hitta en lösning. Det Telia kan hjälpa dig med är mest troligtvis att blockera ditt abonnemang för utlands sms/samtal. Det är nog inte det du är ute efter dock, antar jag.
  5. Haha ja alltså jag förstår att en blir besviken om ens favoritkanal försvinner. Men att sitta och säga att Telia ”lurar sina kunder och vill göra dem besvikna” är enbart något en slänger ut sig medan hen ljuger för sig själv. Riktigt löjligt sagt! Telia är ett vinstdrivande bolag och betalar med största sannolikhet en massa pengar för den kanalen. Känner de att enbart en viss procent av deras tv-kunder tittar på den kanalen är det förmodligen inte värt. Vilket företag skulle behålla något som gör att de går minus när de enbart är få personer de gör glada? Förstår om en blir upprörd men istället för att se problemet får man hitta lösningen. Kika på om det finns någon Play-tjänst som innehåller Fox. Skulle troligtvis lätt betalat ytterligare pengar om jag tycker den kanalen är så bra.
  6. Har du provat tagit bort konversationen och skickat om det därefter? Isåfall skulle jag kontaktat Telia som du annars fått gjort. Du kan ju vara schysst och skicka skärmdumpen till dem så de kan ta det vidare och felsöka. Teknik har en förmåga att strula.
  7. Har du Telia Mobil Komplett 20GB är det fri surf på sociala medier. Telia kan dock såklart inte styra all trafik utan viss trafik bör slinka förbi (rent tekniskt sett). Surfmängd kan alltså fortfarande gå åt. Står säkert i deras villkor om tjänsten.
  8. Menar du alltså att du har flyttat in på den nya adressen men att det inte fungerar? Har du kontrollerat inkopplingen din? Isåfall rekommenderar jag att du kontaktar Telia på 90 200 (vardagar 8-19) eller via www.telia.se/kontakt De har öppet via chatt till kl 21.00. Detta är ett kundforum där du skriver till andra kunder.
  9. Du skriver inte till Telia i detta forum utan till andra kunder, precis som du. Du når Telia på www.telia.se/kontakt Gällande din fråga tror jag inte det går att pausa. Vill du säga upp ditt abonnemang kommer du få en slutfaktura. Har du höjt surfmängden sedan du band upp dig kan du sänka tillbaka till den. Ja det går att använda ett annat SIM-kort från en annan leverantör i din telefon. Den är inte operatörslåst.
  10. För att hon ska teckna ett abonnemang hos en annan operatör behöver numret stå på henne. Besök www.telia.se/overlatelse Alternativt gå in i en Telia butik. När numret sedan flyttats över till henne kan hon kontakta den andra operatören och beställa ett abonnemang. Då begär de en inportering.
  11. Jag som kund kan inte ta bort dina tjänster. Det vore väldigt konstigt om det fungerade, eller hur? Ring till Telia på 90200. Ingen här kan hjälpa dig med att säga upp ditt abonnemang.
  12. Detta är ett kundforum där du skriver till andra kunder. För att säga upp dina tjänster behöver du kontakta Telia på 90200.
  13. Kundtjänst har öppet på helger mellan 9-17. Dock enbart via chatt/uppringning. Gå in på www.telia.se/kontakt Gällande din telefon har Telia tre försök på sig att åtgärda felet om jag inte missminner mig. Förutsatt att det är ett uppenbart fel. Kan de inte laga felet den tredje gången gör de väl en återbetalning eller ett byte till en ny telefon. Det är klart att det är tråkigt att det tar upp din tid för att få felet åtgärdat. Vill du inte åka in till en Telia Butik kan du alltid skicka in telefonen via www.telia.se/reparation
  14. Har du Tv från Telia ingår utbudet i Telia Play. Alltså, har du en Chromecast/Apple-Tv kan du alltså se Telia tv-paket utan Tv-boxen. Förstår att det kanske inte är det du söker efter, men bara för att förtydliga.
  15. Prova igen på måndag. Kollade på hemsidan, om du söker på ”Öppning av stängt abonnemang”. Då står det att de har öppet vardagar 08-17 och hanterar ärendet inom 8 arbetstimmar. Alltså inte under helger. Sen kan det såklart vara ett annat fel att inte SMS:et levereras..