Daniel Bergh

Medlem
  • Antal inlägg

    40
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    7

Daniel Bergh vann senast 26 April

Daniel Bergh hade det mest gillade inlägget!

Om Daniel Bergh

  • Rank

  1. Hej, Tack för den informationen. Det ser lite galet ut på den inloggningen helt klart. Jag har tagit det vidare till våra utvecklare som ska titta på det. Ha en bra dag! Mvh Daniel
  2. Hej Anders, Ofta är det så att ifall du inte själv tar bort användarkoderna på den äldre boxen, så är de fortfarande aktiva, trots att den inte är inkopplad. Denna spärr är i 6 timmar, däremot så kan vi på supporten låsa upp det direkt om du kontaktar oss här. Det låter dock som att du kanske har kollektiv TV om du har två boxar, men bara en kod på mitt Telia. Då kan du kontakta oss så hjälper vi till med att aktivera tvillingabonnemang så att du kan se alla dina koder på Mitt Telia. Ha en bra dag! Mvh Daniel
  3. Hej, Tack för ditt förslag! Det som kan bli med den funktionen dock är andra kostnader när, som du nämner, ett utländskt nummer ringer. Du blir då debiterad för att skicka ett sms till det utländska numret, oavsett ifall det är ett fast- eller mobilnummer. Det går redan idag också i många telefoner att skicka ett meddelande istället för att svara när det ringer från ett nummer du inte känner igen. Ofta går dessa meddelande att anpassa till något eget för att skriva, som du nämner, "Vänligen skicka ett sms med kortfattad info". Tänk dock på att även det medför kostnader om det är till utländska nummer och även svenska, ifall du inte har ett sms där det ingår sms inom Sverige. Ha en bra dag!
  4. Hej! Det finns planer för att införa stöd för att kunna styra TVn också, via samma fjärrkontroll, men det har inte hunnit implementeras ännu. Det är något vi vill införa och kommer förhoppningsvis inom en snar framtid. Jag har inte några datum på exakt när det kan ske dock. Ha en bra dag!
  5. Hej! Som skrivet ovan så jobbar vi moderatorer på kundtjänst och support. Tanken med forumet, då vi via våra vanliga kontaktvägar inte har support eller kunskap om precis allt, är då att det ska kunna gå att få tips och råd om saker och ting här av användare som är betydligt mer kunniga än vad vi är om vissa saker. En dialog mellan kunder och för kunder. Vi går så klart in och förklarar ifall det skulle vara att någon uppgift blir fel, men i regel håller vi koll så att allting håller en bra nivå. Då vi inte heller bevakar forumet dygnet runt är det skönt om forumet kan vara ganska självgående. Samtidigt när vi hänvisar till våra andra kanaler, när det gäller Telia-specifika frågor, gör det att ni kunder får svar snabbare. Vill ni ta det på sociala medier så finns vi på Facebook där vi försöker svara inom en timme. Vi tar gärna emot synpunkter om Telia, däremot när det är kunder som svarar i forumet, är det kanske bättre att ta via Facebook för att få en respons. Är det möjligt att skapa en diskussion mellan kunder så är ju synpunkter välkomna även här, men för att få en respons från oss på den är det som sagt bättre att ta via en annan kanal. Hoppas det gav lite svar till dig i varje fall. Ha en trevlig helg!
  6. Hej! I dagsläget finns inte funktionen för att starta dieselvärmaren. Telia Sense är dock i början på sin resa och som det även står i blogginlägget länkat ovan så kommer fler inbyggda funktioner samt samarbetspartners eftersom. Du kan även läsa mer information om våra befintliga funktioner här. Ha en bra dag! Mvh Daniel
  7. Notera att du behöver ha Technicolor TG799vac alternativt TG799 v2 med mjukvaran 15.51 eller senare för att detta ska finnas som val. Har du TG799 v2 och vill uppgradera så kontakta oss via telefon eller chatt för att få hjälp med det. I din trådlösa router från Telia finns en föräldrakontrollsfunktion som gör att du själv kan programmera in vilka tider en specifik enhet kan komma åt internet via routern. För att konfigurera detta gör du följande: 1. Logga in i routerns gränssnitt genom att skriva in 192.168.1.1 i adressfältet i din webbläsare. I inloggningsrutan anger du Administrator som användarnamn, som lösenord anger du den Access Key som står skriven på undersidan/baksidan av routern. 2. Klicka på ”Advanced Interface” 3. Välj ”Parental Controls”. Här kommer du kunna se samtliga enheter som är anslutna till routern. Leta upp den enhet du vill begränsa och klicka sedan på ikonen ”Edit” som du hittar till höger. 4. Välj vilka tider och dagar som du vill att begränsningen ska vara aktiv. Om det står ”Allow” i rutan under ”Enabled” så är det denna tid som internetanslutningen kommer fungera. Väljer du istället ”Block” så är det denna tid som internetanslutningen kommer vara blockerad. När du valt Start Time, Stop Time och Day of Week så klickar du i ”Enabled” och väljer sedan ”Apply” i rutan till höger så är föräldrakontrollen konfigurerad. Om du önskar att stänga av föräldrakontrollen för en enhet kan du följa stegen ovan men klickar i stället ur rutan ”Enabled” och sedan ”Apply”.
  8. Hej, Orjanus! När TV-boxen visar Arris och 0% så är det en indikation på att TV-boxen saknar anslutning för att ladda hem mjukvaran. Ofta brukar detta bero på att trådlösa enheterna inte sänder och tar emot korrekt mellan varandra. Kort sagt så kan en säga att TV-boxen inte får kontakt med routern, så anslutningen däremellan behöver ses över. Det framgår inte riktigt vilken typ av trådlösa enheter du använder dig utav, men här kan du hitta en guide på hur du bäst felsöker den trådlösa anslutningen för de olika modellerna. https://www.telia.se/privat/support/info/felsok-tradlos-tv Skulle du behöva ytterligare hjälp och guidning så kan du alltid kontakta oss via denna länk. Ha en bra dag!
  9. Hej, Göran! Det låter som att ni alla loggar in på samma konto, kan det stämma? Spotify Familj fungerar så att du har ett huvudkonto som sedan bjuder in ett antal konton till familjen. Detta betyder då att alla ska använda sina egna konton och inloggningsuppgifter. För att bjuda in personer så kan du följa denna guide: https://www.telia.se/privat/support/info/bjud-in-till-spotify-familj?p=spotify-premium Sedan ska det vara OK att börja använda och då kommer ni inte heller avbryta varandras spelningar. Ha en bra dag! Mvh Daniel
  10. Hej! Toppenbra svar ovan, dock så går det att ha hemligt nummer och även att det syns utåt. Du kan alltså välja ifall du vill ha det helt hemligt (syns inte på nummerupplysning eller i nummerpresentatör) eller ifall du ha det borttaget från nummerupplysning, men synligt på nummerpresentatör. Däremot är det idag bara via vår kundtjänst som du kan ordna det senare alternativet. Lägger du till hemligt nummer via Mitt Telia blir det automatiskt även dolt från nummerpresentation. Vill du ha det dolt från nummerupplysning, men synligt i nummerpresentatör så kontakta oss via denna länk så kan vi hjälpa dig med det. Ha en bra dag! Mvh Daniel
  11. Hej, Tony! Tråkigt att du upplever problem med ditt bredband. Det du kan börja med att prova är en fabriksåterställning av din router. Här har du en guide på hur du gör det. Du kan även prova med att byta nätverkssladd för att se om det avhjälper problemen. Skulle du uppleva fortsatta problem så är det bäst att kontakta oss via våra vanliga kontaktvägar som du hittar här. Forumet här är mer tänkt för att skapa dialog mellan kunder och därför kan du snabbare få hjälp med ditt problem ifall du kontaktar oss via telefon eller chatt. Ha en bra dag! Mvh Daniel
  12. Hej, Catch! Det är fritt att ringa till alla operatörer i hela Sverige med våra abonnemang Telia Mobil Komplett. Det är inte några uppkopplingsavgifter eller kostnader för viss samtalstid, utan det är fritt så länge du inte ringer betalsamtal eller liknande. Skulle du behöva hjälp med att välja rätt abonnemang för dig kan du kontakta oss här. Ha en bra dag! Mvh Daniel
  13. Hej, Karin! Detta kan variera lite, beroende på hur det är upplagt. I regel är det inga problem att bara byta över till Spotify Familj, däremot är det bästa att kontakta vår kundtjänst som kan hjälpa till med bytet. Här hittar du kontaktvägar till oss. Ha en bra dag!
  14. Hej Nilshakan och välkommen till forumet! Regionala nyheter är i dagsläget inte möjligt att anpassa efter er egna region på grund av att det är svårt att ordna rent tekniskt. Alla får de regionala sändningarna som sänds i Stockholmsområdet. Mvh Daniel
  15. Hej Lena och välkommen till forumet! Användarnamnet är inte möjligt att byta på Mitt Telia i dagsläget. Skulle du ha några andra frågor och funderingar kring detta så är du välkommen att kontakta oss via denna länk. Ha en trevlig kväll! Mvh Daniel