Ulla Nordin

Medlem
  • Antal inlägg

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

  1. Skall köpa mobilabonnemang , när man kommer till verifierings kod via sms, går det inte, säger hela tiden att koden är ogiltig.
  2. Tack, för svaret. Om man är utan tjänster ca 1 månad, kan man då endast få prisavdrag för högst 15 dagar?
  3. Jag förstår inte Telias Allmänna villkor när det gäller prisavdrag. Har varit utan TV och Bredband i 20 dygn. Hur blir avdraget när det är 20 dygn? Blir det dubbelt då det är två tjänster som drabbats? PRISAVDRAG 6.1 Börjar Telia inte tillhandahålla Tjänsten senast den dag som överenskommits eller har Tjänsten varit obrukbar på grund av fel i Tjänsten som inte beror på Kunden, har Kunden rätt till prisavdrag. Avdrag görs med belopp motsvarande den del av den försenade respektive obrukbara Tjänstens fasta avgift räknat för förseningsperioden respektive den tid felet varat från den tidpunkt då felet anmäldes till Telia, om inte annat anges i punkt 6.2 eller 6.3. 6.2 Om inte parterna kommit överens om annat ska prisavdrag enligt punkt 6.1 utgå med följande belopp: a) tvåhundra (200) kronor om felet eller förseningen varat minst fem (5) dygn i följd; femhundra (500) kronor om felet eller förseningen varat minst tio (10) dygn i följd; c) åttahundra (800) kronor om felet eller förseningen varat minst femton (15) dygn i följd.