erian

Medlem
  • Antal inlägg

    11
  • Gick med

  • Besökte senast

  1. appen heter "Telia hemtelefoni" finns i Google Play.
  2. Jag har råkat ut för en liknande historia. När jag 2016-10-08 beställde inkoppling av fiberbredbandet och telefoni (har tidigare adsl), fick jag beskedet att jag måste ha en telefonadapter Tilgin H. Jag blev förvånad och besviken men accepterade ändå. När jag sedan lusläste på supportsidorna fann jag under "koppla in bredband och bredbandstelefoni" att man kan använda en mellanpropp och telefonsladd som man kan beställa kostnadsfritt via den sidan! Tydligen är det inte helt lätt ens för Telias personal att hitta rätt i alla varianter som kan förekomma. Jag beställde en propp och hoppas att det fungerar. Det får jag veta 14/10 då fiberbredbandet aktiveras. Skall försöka återkomma med info om utfallet. Det borde ju gå att returnera Tilgin.
  3. Där fick jag allt ta tillbaks det jag skrev innan! Underbart bra support! Idag fick jag snabb och adekvat hjälp med mina Telia säker surf problem. Efter endast 28 minuter i telefonkö och att på 20 sekunder förklara mina problem fick jag omedelbart (10 sekunder), hjälp. "jag återställer din prenumerationskod. Vänta 20 minuter så kommer programmet att fungera ". Sagt och gjort, efter 20 minuter fungerar det igen! En eloge och tack till den trevlige och servicmedvetne supportteknikern!
  4. Problem med Telia Säker Surf. Ett popup fönster öppnas ideligen, jag uppmanas att uppgradera men när jag försöker uppgradera går det inte. "Du har redan använt det här prenumerationsnumret maximalt antal gånger" (dvs 1 gång). När jag kryssar ner fönstret öppnas det igen efter några sekunder. Även när jag klickar på "fråga mig senare" hoppar det upp lika snabbt igen. Nu undrar jag, kan jag avinstallera Telia Säker surf utan att hela F-secure avinstalleras. Om det sker , kan jag då installera F-secure igen utan tillägget (är det ett tillägg?) Telia Säker Surf? Popup rutan är mycket irriterande, lägger sig i vägen när jag öppnar andra fönster och skapar längre nedkopplingstid när datorn stängs av. Någon som vet vad problemet beror på? Vad kan jag göra? Telia supporten för Telia Säker Surf är inte värd namnet. Erian
  5. Jag har samma problem! Mycket irriterande! brukar klicka bort rutan, men den återkommer envist. När jag väljer installera (eventuell uppdatering tänkte jag), hoppar nästa fånruta upp och upplyser mig att jag redan har använt det här prenumerationsnumret maximalt antal gånger. Varför kommer då en uppmaning att uppdatera?
  6. Jag är helt säker på att telestationen är uppgraderad, det skedde redan i mars. Men det är dessvärre så att Bredband 30 tjänsten levereras med ADSL. För att få VDSL2 måste man beställa Bredband 60. Detta framgår verkligen inte kristallklart när man försöker beställa via mina sidor, för övrigt fungerade det inte att beställa den vägen så jag tog det via kundtjänst istället. Kundmottagaren verkade stressad och forcerad. Så som jag kommer ihåg samtalet talade jag hela tiden om VDSL. Postavin kom redan efter 2 dagar, 5 dagar före den datum som angetts som inkopplingsdag, provade med det gamla, fick 12/1,3. Aha, tänkte jag redan klart! Ner till posten direkt, hem och smackade i det nya tjusiga modemet. Provade: 12/1,3= samma som det gamla. Ok, väntar till den 12e (angiven inkopplingsdag). Den 12 var det samma resultat. Efter 3 samtal till support, kundtjänst och sen kundtjänst igen kröp det fram att tjänsten levereas med ADSL. Döm om min besvikelse. Telia behöver jobba en del med sakligheten på "Mina Sidor".
  7. Tack för den informationen! Jag har alltså fått något som jag inte beställt! Nu gäller det att gå på Telia igen!
  8. Enligt min erfarenhet lämnar "Mina Sidor" en hel del övrigt att önska, både funktionsmässigt och vad korrekta uppgifter beträffar. Stå på dig!
  9. Fick mitt nya modem TG789vn idag, innan jag jag bytte modem körde jag bredbandskollen. Resultat: 12Mbs ner, 1,36Mbs upp. Efter att ha bytt ut mitt "gamla" 784 modem testade jag igen. det blev samma resultat som innan. Avståndet till telestationen är ca 1,7 km. man ska ju kunna få 30Mbs upp till 2,4 km. Så resultatet rimmar illa. Vad kan det bero på och finns det något man kan göra?
  10. När jag loggar in på "Mina Sidor" läser jag: "Vi rekommenderar dig just nu:" Ah! Äntligen kan jag beställa VDSL2 ! Få 300 kr i Rikspresentkort (Klick) Redan kund? (Klick) Läs och höj hastigheten utan att betala mera (Klick) Markerar enligt info (Klick) "Det går inte att beställa bredband eller digital-Tv på ett bredbandstelefoni abonnemang" Vad är detta? Varför har jag då fått erbjudandet på mina sidor? Eller är det något fel på "Mina sidor"? Enligt min erfarenhet finns det mycket övrigt att önska på "Mina sidor", mycket ofta när jag varit inloggad har jag fått beskedet att : "applikationen har upphört att fungera, var god försök senare". Försöker då kontakta kundtjänst, men har ingen lust att vänta 41 minuter på plats 61. Skärpning Telia!