Kebarvid

Medlem
  • Antal inlägg

    1
  • Gick med

  • Besökte senast


Like-aktivitet

  1. Kebarvid gav en like till Kermit The Frog i Missnöjd   
    En otroligt otrevlig upplevelse. Det finns verkligen rötägg som inte hör hemma på en proffesionellt företag.
    Lösningar: 
    Om du köpt telefonen i butik finns det en chans att det står på ditt originalkvitto att telefon ska vara försäkrad. Förklara din situation och om det står på ditt originalkvitto bör en erfaren försäljare i butik göra din aktuella telefon försäkrad. Om du fått telefonen utbytt vid ett tidigare försäkringsärende, serviceärende eller reklamationsärende berätta då det. Telia dokumenterar om du fått en utbytt enhet. Om det samtidigt framgår på ditt originalkvitto att du tagit försäkring bör en erfaren försäljare byta ut fel försäkrad telefon till rätt. Om telefonen är köpt via www.telia.se, ta med dig Mobilt BankID för att kunna logga in på Mitt Telia, alternativt ta med fysisk följesedel. Vad har orsakat felet? 
    Ofta orsakas felet på grund av att du fått din enhet utbytt eller köpt en ny telefon i samband med att säljaren glömt att byta ut din gamla enhet mot din nya enhet från försäkringen. Övrigt:
    Om försäljaren du får tala med är ny rekommenderar jag att be om att en erfaren säljare stödjer eller gör ärendet. Det är en komplext process för en oerfaren försäljare i butik och av juridiska skäl krävs rätt underlag för att få byta ut avsedd försäkrad telefon för att undvika försäkringsbedrägeri. En erfaren försäljare vet vilket underlag som krävs. Endast personalen kan utföra försäkringsbedrägeriet om din enhet byts ut felaktigt. Du behöver inte oroa dig för att bli personligen berörd av detta. Om ovan ej fungerar finns det ofta inte något mer att göra. Du kan alltid fråga försäljaren om det finns andra lösningar.
  2. Kebarvid fick en like av Smackis i Framsidan på forumet uppdaterad   
    Bra jobbat! 
  3. Kebarvid gav en like till Smackis i Framsidan på forumet uppdaterad   
    God morgon kära forumare!
    Vi har nu lanserat en ny version av framsidan för forumet. Poängen med uppdateringen är att forumet ska bli mera överblickbart, vi vill att man som forumbesökare snabbare och lättare kunna hitta till innehåll som är relevant.
    Uppdateringen har även som syfte att förbättra användbarheten på mobila enheter.
     
    Vi ser väldigt gärna att ni kommer med feedback! Vad för innehåll vill ni se på framsidan? Går det lätt att navigera till platser i forumet som ni vill besöka? Ser något konstigt ut?
    Vi planerar att löpande lansera nya uppdateringar och i denna processen är eran feedback mycket värdefull.
  4. Kebarvid gav en like till adeshokan i Byta namn och lösenord, Telia wifi router   
    Hittade denna guiden för att byta namn på nätverket:
    https://www.telia.se/privat/support/info/dop-om-ditt-tradlosa-natverk?p=wifi-router
  5. Kebarvid gav en like till Kermit The Frog i Tv via Telia Fiber   
    Det beror troligtvis på att Telia inte har har ett avtal med MTG/Viasat  med rättigheter att sända TV3 HD tillsammans med det kanalpaket du syftar på.
    Däremot som ovan länkat inlägg har Telia ett avtal med MTG/Viasat med rättigheter att sända TV3 HD med Telias Viasatkanalpaket.
    Syftet och motiven bakom dessa avtal är oklara och under avtalssekretess. Men ofta byggs avtal på den mest effektiva lösningen utifrån efterfrågan, kundnöjdhet, utbud, kostnad, vinst och utvecklingsmöjligheter. 
    Angående textad TV vet jag inte om det är Telia som lägger till textrad eller om det är kanalföretaget. Föreslår att du kontaktar Telia om detta så Telia får reda på att det finns kunder som inte tycker om detta. Då kan informationen antingen skickas vidare till rätt avdelning eller skickas till kanalföretaget.
    Rekommenderar att kontakta och föreslå ändringen till Telia via chatt på www.telia.se, Facebook/Twitter. Alternativt via telensupport. Du kan be Telia ringa upp dig och se aktuell kötid med appen "Telia Min Mobil".
     
  6. Kebarvid gav en like till Kermit The Frog i Tv via Telia Fiber   
    Förtydligande. TV3 sänds och ägs av Viasat som ägs av MTG (Modern Times Group) ägs av investmentbolaget Kinnevik AB.
    Viasat vill troligtvis premiera sina egna kanaler som de tar bra betalt av. Av den anledning önskar Viasat sälja avtal till Telia där efterfrågade exklusiva HD kanaler (TV3 HD) ingår i Viasats kanalpaket som har högst prissättning. Det vill säga maximera vinstmarginalen.
    Viasat prioriterar troligtvis vinst högre än vissa andra bolag på grund av att de i slutändan tjänar ett investmentbolag. Investmentbolag älskar vinst mer än de älskar något annat.
  7. Kebarvid gav en like till Kermit The Frog i Tv via Telia Fiber   
    Telia kan givetvis av ren vilja köpa rättigheter till kanalen och avtala fram ett paket med "vanliga" kanaler samt TV3 HD. Dock kommer rättigheten kosta mer. Telia behöver då ta högre betalt för ett "vanligt" kanalpaket.
    Det missgynnar med stor sannolikhet kundnöjdhet och efterfrågan (sist jag kollade finns det inte en väldigt stor efterfrågan på TV3 HD i dagsläget för kunder med "vanliga" kanalpaket).
    Kontaktar du dock Telia visar du på att efterfrågan ökar vilket i slutändan gör att Telia vid nästa avtalsförhandling måste ta detta i akt.
  8. Kebarvid gav en like till Kermit The Frog i Tv via Telia Fiber   
    Ett förklarade exempel på detta är:
    Telia la tidigare in samtliga HD-kanaler i sina kanalpaket avsedda för "vanliga" Svensson. Det innebar en merkostnad på 50 kr/mån.
    Lägger du till TV3 HD ökar kanske kostnaden med 2 kr/mån. Det kan resultera i att kunder tycker Telia är oseriöst som ökar kostnaden med småsummor för att lura sina kunder. En kund kan enkelt ta reda på att Telia har 1,5M TV kunder och det blir mycket pengar på 2 kr för bara en TV kanal. Den enskilda kunden kommer troligtvis tänka så och bli missnöjd.
    Telia kan lösa detta genom att ta in fler HD-kanaler tillsammans med TV3 HD och öka priset med vi säger 20 kr/mån. Det känns rimligare för kunden att betala 20 kr/mån extra för 10 nya HD-kanaler. Dock finns inte denna efterfrågan idag av den målgrupp som Telias "vanliga" kanalpaket avser.
    Det finns flera skäl varför TV3 HD inte ingår. Dessa skäl måste vid varje avtalshandling tas hänsyn till och övervägas noga för den mest effektiva lösningen som ger maximal kundnöjdhet gentemot maximal vinstmarginal m.m.
  9. Kebarvid gav en like till Kermit The Frog i Nedmontering Stolpar ledning   
    Telia Sverige AB sköter ej nedmontering av stolpar. Dessa ledningar och stolpar ägs av Skanova AB som i sin tur hyr in entreprenörer (andra företag) som tar avvecklar detta.
    Föreslår att du således kontaktar Skanova AB och fråga hur deras avtal med dessa entreprenörer ser ut gällande själva nedmonteringen.
    Förvänta dig inget utförligt svar dock då samtliga avtal mellan företag ofta är sekretessbelagda.
    Obs. är medveten att Skanova AB ägs av Telia Company AB. Däremot är det troligtvis få enheter på Telia Company AB med kännedom om Skanova AB:s avtal som kommunicerar med kundtjänst avdelningen.
  10. Kebarvid gav en like till Kermit The Frog i Laga trasig skärm.   
    Du kan lämna in en Marshall mobiltelefon på samtliga av Telias butiker. Enheten skicka sedan till en certifierad verkstad. En certifierad verkstad innebär att den är godkänd av Marshall själv, originaldelar används och du har 3 mån repapartionsgaranti.
    Du får efter att enheten är inskickad ett kostnadsförslag vad det kostar att laga telefonen. Observera att fråga säljaren eller ringa till verkstaden och fråga om just din mobil stödjer "ENDAST skärmbyte". Annars kommer verkstaden ta med alla defekter i kostnadsförslaget.
    Lättast gör du om du laddar ner appen "Telia Min Mobil". Där kan se du se närmsta inlämningsplats om du vill posta mobilen direkt, butik eller verkstad (om du vill lämna den direkt). Via appen Telia Min Mobil kan du även enkelt följa ärendet utan att hålla koll på alla SMS-utskick som Telia skickar.
    Alternativt tar du Mashmouds Knåp & Trix på närmaste sidogata. Dock garanteras ej originaldelar, reparationsgarante, snokande i mobilen eller i huvudtaget en fungerande mobil.
  11. Kebarvid gav en like till Kermit The Frog i fiber dålig hastighet //avslutas men ej löst   
    För att kunna göra en korrekt bedömning krävs det att du mäter med sladd.
    Föreslår att du tar internetsladden från fiberuttaget och kopplar den direkt in i en dator och mäter.