M@tty

Medlem
  • Antal inlägg

    321
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    2

M@tty vann senast 16 April 2010

M@tty hade det mest gillade inlägget!

2 följare

Om M@tty

  • Rank

Kontaktvägar

  • Hemsida
    http://www.androidguide.se

Användarinformation

  • Kön
    Not Telling
  • Plats
    Sverige
  • Intressen
    IT, teknik och musik...
  1. Jag har samma problem om jag kopplar in en nätverkshårddisk jag köpte. Verkar som att Thomson ibland störs ut av annan utrustning ibland tyvärr...
  2. Fick detta problem igen, och igen... Bytte RGW, digitalbox - men problemet var kvar denna gång. Gjorde felanmälan men man hittade inget fel i nätet... Vet ni vad som var orsaken i mitt fall? Jo... När jag drog ut alla andra LAN-kablar (i RGW'n) utom den till TV'n fungerade det! Det var min NAS-disk som på något sätt störde och gjorde att RGW'n inte kunde hitta min digitalbox...
  3. "Same shit, different name..." Måste nog erkänna att alla OS har sina för och nackdelar. iOS vinner mycket på grund av sitt användarvänliga gränssnitt. Android vinner mycket pga sin öppenhet.. Gäller att välja rätt efter sina behov. Att iPhone hänger sig mer än andra system är verkligen fel. Kör en factory reset på din så löser det sig säkert... ;-)
  4. Håller med dig... Vill man ha "total" kontroll på allt får man nog räkna med att lägga ner lite arbete själv. Jag kör Linux och vet att man får vara beredd på vissa speciallösningar. Inget ovanligt. Och inget jag klagar på heller... Sen har jag full förståelse för att supporten inte kan lika mycket när det gäller dessa specialkonfigureringar osv...
  5. Hade också detta problem nyss... Fungerade inte med att radera mjukvara ur digitalbox, resetta gateway med mera (som beskrivet i denna tråd). Felet hos mig var i RGWn (Telia Smart). När jag bytte ut denna till en ny så fungerade det igen. I de flesta fall verkar det som att det är problem i modem/gateway när detta problem uppstår...
  6. Har varit med om att det kan bli så om SIM-kortet är trasigt. Testat kortet i andra telefoner? Har du samma fel i olika telefoner är det nog läge att beställa ett nytt kort...
  7. Är du säker att du loggat in med rätt Spotifykonto på mobilen? Det som du aktiverade via Telia? Kontakta kundtjänst så kan dom kolla vad ditt användarnamn är på premiumkontot...
  8. Smartmodemen är alltid aktiverade med säkerhet (kryptering) från början. Så du behöver nog inte vara så orolig att någon använder ditt nätverk. Däremot kan lampan blinka ibland även om inget är anslutet.
  9. Antar att du har Bredband via telejacket. Det är ju bandbredden som orsakar denna begränsning...
  10. Man kan enbart få fast IP-adress på "Telia Bredband Plus" företags abonnemang.
  11. Måste bara säga att Telia är den bästa leverantören jag har testat. Har nästan aldrig haft något problem...
  12. Du får logga in i routern och ändra under "Network" och "WAN"... Kan ju vara lite olika beroende på router...
  13. En temporär lösning är att ändra DNS i eran router. Jag kör Googles DNS nu och det fungerar perfekt. Configure your network settings to use the IP addresses 8.8.8.8 and 8.8.4.4 as your DNS servers
  14. Låter konstigt. Det behöver inte jag.
  15. Nej tyvärr... Om man ska ha tvillingabonnemang måste man nedgradera till 8 Mbit. Hastighet kan man alltid byta även om man har bindningstid. Nedgradering kostar däremot .