Kaj Schnipper

Medlem
  • Antal inlägg

    1
  • Gick med

  • Besökte senast

  1. Samtliga mobiloperatörer jagar ständigt nya abonnenter. Det verkar dock som om alla operatörer är fullständigt ointresserade av att vårda redan befintliga kunder. De säljskolor jag i mitt liv deltagit i har propagerat för att det alltid är lättare att behålla en redan befintlig kund än att skapa en ny. Jag har i mer än 20 år varit kontantkortskund hos Telia, varför? Jo Telia har alltid haft den bästa täckningsgraden i landet. Nu börjar de andra operatörerna hinna ikapp. Jag skaffade min första smartphone för några månader sedan. Jag skaffade också ett nytt abonnemang hos en annan operatör som givetvis var prismässigt förmånligare. Eftersom jag kan ha 2 SIM-kort i telefonen behöll jag mitt Telia kontantkort eftersom numret är väl inarbetat. Jag kommer en gång om året tanka Telia Refill med minimisumman för att hålla det vid liv. Jag har flera gånger föreslagit Telia att vårda sina trogna kunder genom att efter 10 år ge dem t.ex. en 100 lapp på kontantkortet att ringa för, efter 25 år som kund en 500 lapp att ringa för, det kostar i praktiken Telia väldigt lite men visar att Telia bryr sig om sina trogna kunder. Men tyvärr har jag aldrig fått någon respons och Nu missar Telia mig som kund....jag är enbart en belastning i deras nät eftersom jag enbart mottager samtal och sms via deras nät.