Thomas Lindmark

Medlem
  • Antal inlägg

    357
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    10

Thomas Lindmark vann senast 5 Mars 2013

Thomas Lindmark hade det mest gillade inlägget!

2 följare

Om Thomas Lindmark

  • Rank

  1. Telias ntresset för iPhone har definivt inte svalnat, däremot har Apple ganska hårda krav kring vad som gäller vid lanseringen av nya iPhones. Exempelvis kräver Apple att få se och godkänna varje operatörs annonser och kampanjer innan förbokningar/försäljningen får köras igång. Telia iPhone Blog finns kvar med nytt namn - Telia Smartare Vardag. Numera är bloggen nämligen inte exklusiv för iPhone utan behandlar även andra smartphones och tekniska prylar. http://blogg.telia.se/smartarevardag/
  2. Om ingen på forumet kan ge dig svar skulle jag rekommendera dig att ta kontakt med Samsungs support som kan svara på frågor kring Kies. Du hittar kontaktuppgifter (telefon och chat) till Samsung på länken nedan: http://www.samsung.com/se/info/contactus.html
  3. Pga ett tekniskt misstag under natten till idag (fredagen den 21/10) var det under några timmar möjligt att beställa iPhone 4S. Ett antal kunder hann då få igenom en beställning. Dessa kunders beställningar kommer att ligga kvar och vi kommer att återkomma med mer information till dem så snart det är möjligt. Om eller när Telia kommer erbjuda förköp innan lanseringen 28/10 får vi återkomma kring. Med vänliga hälsningar Thomas Lindmark Telia Kundservice
  4. Efter interna diskussioner så har Telia beslutat att endast sälja Sensation XL och vi kommer tills vidare att vänta med att ta in Sensation XE då de hamnar så nära varandra prismässigt.
  5. Så avinstallerar du Telia Säker mobilsurf från din Android-mobiltelefon. -Öppna Inställningar i telefonens meny. -Klicka på Program/Hantera Program. -Välj Telia Säker mobilsurf. -Fyll i säkerhetskod. -Klicka på Avinstallera. Om du har använder Android 2.2 eller senare så behöver du först ändra rättigheterna i enhetsadministratören på telefonen. Gör då enligt nedan: -Välj Inställningar i telefonen. -Välj Säkerhet. -Välj Enhetsadministratörer. -Klicka på Telia Säker mobilsurf. -Välj Inaktivera. -Klicka på Ok och följ installationsguiden.
  6. Eftersom sim-kort med 8K minne inte längre finns att köpa in så saknar Telia möjlighet att erbjuda sådana. Om du får tag på ett gammalt 8K-kort som ligger i en låda hemma hos dig eller hos en bekant (som inte är stöldspärrat) är det möjligt att be butikspersonalen i en av våra Teliabutiker, genom uppvisande av legitimation, aktivera 8K-kortet på ditt abonnemang.
  7. Ja, det stämmer. Öppningsavgiften för dina samtal dras från din pott varje månad. Vill du vara exakt kan du ringa 403 samtal á öppningavgiften på 0,99 kr innan dina 399 kr är förbrukade.
  8. En vidarekoppling till mobilsvar vid uteblivet svar på huvudkortet gör du enligt nedan på den telefon som huvudkortet sitter i. *61*0046673 ditt mobilnummer utan första nollan# (0046 är Sveriges landskod och riktnumret till mobilsvar är 0673, där första nollan tas bort) Har du som exempel mobilnummer 070-1111111 slår du alltså *61*0046673701111111# för att göra en vidarekoppling till mobilsvar vid uteblivet svar (30 sekunder/6 signaler)
  9. Det du skriver låter väldigt konstigt eftersom den information jag har fått till mig indikerade på att det handlade om ett så kallat hårt säljstopp av Mobilsurf Ofta, alltså att tjänsten helt och hållet skulle försvinna. Från och med den 10/10 har nämligen nedanstående text skickats ut per sms när våra kunder beställer tjänsten eller när tjänsten tas bort efter avslutad vecka. "Tjänsten Mobilsurf Ofta upphör 18/10-2011. På telia.se/Refill kan du läsa mer hur du kan fortsätta surfa. Ett tips är Årskort Mobilsurf. Hälsningar Telia" Utan att ha tillgång till ditt mobilnummer är det dessvärre svårt för mig att ta det du skriver vidare till min support, som efterfrågar ett exempel på ett kontantkort där Mobilsurf Ofta har dragits efter säljstoppet. Har du funderingar kring din prenumeration rekommenderar jag dig därför att ta kontakt med oss på kundservice, http://www.telia.se/kontakt
  10. Butiken har fel. Med tjänsten Extrakort får du två olika mobilnummer i samma abonnemang och kan då exempelvis ringa från din mobil som vanligt (huvudkortet) och använda extrakortet för datatrafik. Den datatrafik du använder, oavsett vilket sim-kort du använder, dras från den datamängd som ingår i ditt abonnemang.
  11. En förhöjd avgift betalar du under den bindningstid du valde vid tecknandet av abonnemanget. Om du loggar in dig på Mina Sidor (www.telia.se/minasidor) kan du kontrollera hur lång bindningstid du har på ditt abonnemang.
  12. Om du vill avsluta ditt abonnemang i förtid tar du kontakt med oss på kundservice per telefon eller e-post så hjälper vi dig med en slutfakturering av resterande bindningstid. http://www.telia.se/kontakt
  13. Fungerar ditt konto om du loggar in på den dator? Har du provat att ominstallera applikationen på din telefon? Vad får du för felmeddelande? Flyttar denna tråd till en mer passande kategori. Från iPhone -> Spotify. /mod
  14. Har du gett en gåva på 9,90 kr ska ingenting ytterligare tillkomma, vilket också bör framgå på din kommande faktura när den skickas ut. För att återkoppla till Christer S fundering, har du ett privat- eller ett företagsabonnemang? Ta gärna kontakt med oss på kundservice så kan vi dubbelkolla vad som skett i ditt fall. www.telia.se/kontakt
  15. Angående varför just din beställning inte behandlats/levererats vågar jag på vanliga kundtjänsten inte svara på, men Nokia N9 ska finnas på lager nu och fler kommer in under nästa vecka.