Thomas Lindmark

Medlem
  • Antal inlägg

    357
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    10

Like-aktivitet

  1. Thomas Lindmark fick en like av miikos i Kan inte ringa 133, snälla hjälp mig skulle vilja stänga av mitt mobilsvar nämligen!   
    Ja, det är också möjligt och blir då snarlikt alternativ 1 som jag skrev.
     
    Dock är det ganska vanligt att många inte kommer ihåg sin mobilsvarskod vilket orsakar att denna "bakväg" till Mobilsvar används ganska sparsamt. Har man glömt sin mobilsvarskod kan vi på kundservice skicka ut den som ett sms till det aktuella mobilnumret.
     
    Kontaktar man kundservice och enbart vill ha mobilsvarskoden för att kunna avaktivera mobilsvar på detta sätt är det nog däremot enklare att bara be oss ta bort tjänsten
  2. Thomas Lindmark fick en like av miikos i Kan inte ringa 133, snälla hjälp mig skulle vilja stänga av mitt mobilsvar nämligen!   
    Ett samtal till mobilsvar kan debiteras dig en minutavgift, men detta varierar beroende på din abonnemangsform. För mer information kring ditt specifika abonnemang/kontantkort ber jag dig kontrollera våra prislistor på länken nedan:
     
    http://www.telia.se/privat/priser/mobilt
     
    Vill du inte ha kvar Mobilsvar finns det tre olika sätt att koppla ur/ta bort tjänsten. Du kan välja mellan att;
    1) Ringa 133. Tryck sedan 2 och 5 för att koppla ur Mobilsvar.
    2) Själv ta bort tjänsten på Mina Sidor (www.telia.se/minasidor).
    3) Kontakta kundservice och be oss ta bort tjänsten åt dig.
  3. Thomas Lindmark fick en like av miikos i Begära utdrag på sms från eget abonnemang   
    Nej, det är inte möjligt.
  4. Thomas Lindmark fick en like av miikos i Kontantkort med samtalsspecifikation ?   
    Vi erbjuder som tidigare skrivet i tråden inte detaljspecifikationer för våra kontantkort, Telia Refill. Jag ber om ursäkt om du fått felaktig information från en kollega till mig.
     
    Du kan däremot begära att få ett momskvitto, som visar kostnaden för de laddningar du har gjort under en eller flera månader, om du vill redovisa detta för din uppdragsgivare. Enligt Skatteverkets regler kan vi endast skicka momskvitto för gjorda laddningar och inte för den faktiska förbrukning som skett av ditt innestående saldo.
  5. Thomas Lindmark fick en like av miikos i Byta abonnemangs typ   
     
    Det är lite hugget som stucket. Jag skulle dock vilja rekommendera dig alternativ 1 baserat på nedanstående resonemang.
     
    Att göra om ditt kontantkort (Telia Refill) till ett abonnemang är inga problem. Dock har du tre månaders uppsägningstid om du direkt meddelar att du vill göra om ditt abonnemang till ett kontantkort igen. Uppsägningstiden ger dig som lägst en kostnad på 3*49 kr (för vårt billigaste abonnemang Telia Mobil Till vänner).
     
    I samband med bytet tillbaka till kontantkort så läggs dessutom ett startsaldo på 100 kr in på kontantkortets saldo. Dessa 100 kr debiteras dig på din slutfaktura och finns tillgängliga för dig att nyttja för samtal och annan trafik. Tanken med detta är för att du ska kunna nyttja ditt kontantkort direkt efter bytet skett.
     
    Att istället skaffa tjänsten Refill Utlandsfaktura medför en nästintill identisk kostnad som uppsägningstiden, fast i form av en engångsavgift på 150 kr. Skillnaden är att denna tjänst kan du behålla på ditt kontantkort och nyttja även för kommande resor.
     
    Det billigaste och, i mina ögon, även det framtidssäkraste sättet är alltså alternativ 1.
  6. Thomas Lindmark fick en like av Niklas Sjöstrand i Surfa på extrakort?   
    Butiken har fel.
     
    Med tjänsten Extrakort får du två olika mobilnummer i samma abonnemang och kan då exempelvis ringa från din mobil som vanligt (huvudkortet) och använda extrakortet för datatrafik. Den datatrafik du använder, oavsett vilket sim-kort du använder, dras från den datamängd som ingår i ditt abonnemang.
  7. Thomas Lindmark fick en like av miikos i Surfa på extrakort?   
     
    En vidarekoppling till mobilsvar vid uteblivet svar på huvudkortet gör du enligt nedan på den telefon som huvudkortet sitter i.
     
    *61*0046673 ditt mobilnummer utan första nollan# (0046 är Sveriges landskod och riktnumret till mobilsvar är 0673, där första nollan tas bort)
     
    Har du som exempel mobilnummer 070-1111111 slår du alltså *61*0046673701111111# för att göra en vidarekoppling till mobilsvar vid uteblivet svar (30 sekunder/6 signaler)
  8. Thomas Lindmark fick en like av Niklas Sjöstrand i Surfa på extrakort?   
    Butiken har fel.
     
    Med tjänsten Extrakort får du två olika mobilnummer i samma abonnemang och kan då exempelvis ringa från din mobil som vanligt (huvudkortet) och använda extrakortet för datatrafik. Den datatrafik du använder, oavsett vilket sim-kort du använder, dras från den datamängd som ingår i ditt abonnemang.
  9. Thomas Lindmark fick en like av ajxn i Konfigurering av e- mail konto   
    Är det ett e-postkonto från Telia (@telia.com) eller från en annan operatör du försöker ställa in i din telefon?
     
    De manuella inställningar du skall göra om du har ett Telia e-postkonto är:
     
    Användarnamn: Din e-postadress
    Lösenord: Ditt tilldelade lösenord
    Inkommande POP3-server: mailin.telia.com
    POP3-port 110 alternativt IMAP-port 143
    Utgående SMTP-server: mailout.telia.com
    SMTP-port: 465 med SSL
    SMTP-autentisering: På
    Internet-konto: Telia surfport
    APN: online.telia.se
     
    Har du annan e-postleverantör än Telia så är det där du får nödvändiga inställningsuppgifter.
     
    Är du säker på att du ställer in din telefon korrekt, men fortfarande får ett felmedelande rekommenderar jag dig att ta kontakt med SonyEricssons support. Du hittar kontaktuppgifter på nedanstående länk:
    http://www.sonyericsson.com/cws/common/contact?cc=se&lc=sv
  10. Thomas Lindmark fick en like av Disclamer i Hur beställa HEMLIGT nummer på Telia .se   
    Förusatt att ditt kontantkort är registrerat är det möjligt att göra genom Mina Sidor (www.telia.se/minasidor). Är du inte registrerad på Mina Sidor är det kostnadsfritt att göra.
     
    1. Logga in
    2. På sidan efter inloggningen klickar du på ditt kontantkorts mobilnummer
    3. Klicka på Administrera
    4. Klicka på Beställ fler tjänster
    5. Sätt en bock på raden Hemligt nummer och välj Nästa längst ner
    6. Bekräfta ändringen genom att trycka på Beställ
     
    Alternativt kan du givetvis ta kontakt med kundservice så hjälper vi dig att lägga till hemligt nummer.
  11. Thomas Lindmark fick en like av Niklas Sjöstrand i Surfa på extrakort?   
    Butiken har fel.
     
    Med tjänsten Extrakort får du två olika mobilnummer i samma abonnemang och kan då exempelvis ringa från din mobil som vanligt (huvudkortet) och använda extrakortet för datatrafik. Den datatrafik du använder, oavsett vilket sim-kort du använder, dras från den datamängd som ingår i ditt abonnemang.
  12. Thomas Lindmark fick en like av Lola i aggressiva telefon försäljare!!   
    Till att börja med vill jag bara förtydliga att det du citerat inte är skrivet av Krille som du adresserar, utan av användaren Christer S.
     
    Att du inte vill bli störd förstår jag absolut och har den säljare som ringt dig dessutom upplevts som aggressiv är detta givetvis inte bra alls.
     
    Det är dock inte alltid det är en säljare som på direkt uppdrag av Telia ringer dig, utan en väldigt stor del av de säljare som ringer gör det på uppdrag från olika återförsäljare. En återförsäljare säljer Telias abonnemang tillsammans med sina egna telefoner och kampanjer.
     
    Vi gör kontinuerliga uppföljningar med de företag vi anlitar för vår egen telefonförsäljning (http://www.telia.se/privat/kundservice/kontaktatelia/telefonforsaljning/'>http://www.telia.se/privat/kundservice/kontaktatelia/telefonforsaljning/) samt med de återförsäljare som säljer våra abonnemang.
     
    Självklart vidtar vi åtgärder om vi upptäcker att det finns brister i kvaliteten och är därför är väldigt tacksamma om du kontaktar kundservice om du upplever att ett samtal rörande telefonförsäljning inte varit bra, så vi kan ta det vidare till företaget som ringt upp dig. Den information vi behöver för att kunna ta ärendet vidare är:
     
    -När du blev uppringd (datum och tidpunkt)
    -Vilket nummer du blev uppringd på
    -Vilket telefonnummer ringde försäljaren från
    -Hur du upplevde samtalet
     
    Vill du slippa erbjudanden per telefon från Telia måste du däremot anmäla detta skriftligen vilket finns angivet i våra allmänna och särskilda villkor (http:/­/­www.­telia.­se/­villkor) som du godkänt i samband med uppstarten av ditt abonnemang:
     
    (Allmänna villkor) 12.4 Telia behandlar Kunduppgifter och Trafikuppgifter för att tillhandahålla Tjänsten, fullgöra skyldighet enligt lag eller annan författning, för registervård samt för att marknadsföra Telias varor och tjänster. Kunden samtycker till att Kunduppgifter och Trafikuppgifter får användas för sådan marknadsföring. Kunden kan återkalla samtycket när som helst genom skriftligt meddelande till Telia. Om det behövs för att tillhandahålla Tjänsten lämnas Kunduppgifter och Trafikuppgifter ut till Telias samarbetspartners.
     
    (Särskilda villkor) 1.2 Utöver vad som anges i punkt 12.4 av de allmänna villkoren samtycker Kunden till att Telia får använda Kunduppgifter och Trafikuppgifter för att lämna Kunden information om andra företags varor och tjänster. Kunden kan återkalla samtycket när som helst genom skriftligt meddelande till Telia.
     
    Vill du att vi tar ditt fall, med den säljare som upplevdes som aggresiv, vidare ber jag dig kontakta oss per telefon eller e-post, http://www.telia.se/privat/kundservice/kontaktatelia/
     
    EDIT: Flyttar även denna tråd till en lämpligare kategori, från "Abonnemang mobiltelefoni" -> "Om Telia och telia.se". /mod
  13. Thomas Lindmark gav en like till Anaesthisia i Surfa utan mobilsurf   
    Använder du ganska lite Internet i mobilen tror jag lösningen för 69:- i månaden kan vara vettig. Det finns också kombinationserbjudanden på mobilsurf, så att du kan få abonnemang plus månatlig mobilsurf till ett lägre pris än separat, om du tecknar dem samtidigt(och med bindningstid).
     
    A
  14. Thomas Lindmark gav en like till Anna Schulz i mms-inställningar Samsung galxy mini   
    Jag har inte en mini utan en ace men jag har oxå haft problem att skicka mms.
     
    Är alla inställningar rätt i din mobil??
    Om du inte hittar rätt så skriver jag hur man gör.
    Inställningar->Trådlöst och nätverk->Mobila nätverk(kolla här så att du har "bockat" i. Använd paketdata")->Åtkomstpunktsnamn->Telia SE MMS->
    Namn: Telia SE MMS
    APN: mms.telia.se
    Proxy: Inte inställt
    Port: 9201
    Anv.namn: mms
    Lösenord: telia
    Server: Inte inställt
    MMSC: http://mmss/
    MMS-proxy: 193.209.134.132
    MMS-port: 8080
    MCC: 240
    MNC: 01
    Verifieringstyp: Inga
    APN-typ: mms
     
    Nu när jag har dessa inställningar så kan jag skicka mms. Hoppas att det är till någon hjälp för någon!?!
  15. Thomas Lindmark gav en like till Steve-O i Samsung galaxy S2 kan inte skicka mms   
    ÄNTLIGEN!
    Trots alla tidigare inlägg i denna tråd och en massa samtal till Telia så fick jag alltid "Fel vid serversvar" när jag försökte skicka mms.
    Nu har jag äntligen fått det att fungera, och läs noga eftersom det inte bara handlar om inställningarna i sig!
    Se upp med Annas tips om inställningar då de visserligen får iväg meddelanden, men kan för vissa mottagare inte öppnas pga inställningarna från hennes Galaxy ACE.
    (Tack ändå Anna för att du försökte hjälpa!)
     
    1. Tänk på att välja "Meny / Spara" när ni ändrat inställningarna i listan INNAN ni backar ur den sidan! (Jag missade själv detta vid några tilfällen och backade ur inställningarna utan att spara.)
     
    2. OBS! VIKTIGT!
    När ni testar på nytt att skicka så MÅSTE det vara NYA mms! Det går INTE att skicka om gamla mms som misslyckats. Har de en gång misslyckats så kommer de aldrig att fungera trots nya och korrekta inställningar! (Även här misslyckades jag, då jag trodde att man kunde skicka om tidigare meddelanden på nytt som inte fungerat.)
     
    3. Kolla så du bockat i kryssrutan "Använd paketdata"
     
     
    Dessa inställningar fungerar i Samsung Galaxy S2:
     
    Inställningar / Trådlöst och nätverk / Mobila nätverk / Åtkomstpunktsnamn / Telia SE MMS
     


    Namn: Telia SE MMS
    APN: mms.telia.se
    Proxy: <Har inte angetts>
    Port: <Har inte angetts>
    Användarnamn: mms
    Lösenord: <Har inte angetts>
    Server:<Har inte angetts>
    MMSC: http://mmss/
    MMS-proxy: 193.209.134.132
    MMS-port: 8080
    Mobil landskod: 240
    Mobil nätverkskod: 01
    Verifieringstyp: Inga
    APN-typ: mms
     
    Lycka till!
  16. Thomas Lindmark gav en like till Christer S i Telia Refill Kväll & helg.   
    Ser ut att kunna vara 1,99 kr/min dagtid och 29 öre/minut för kvällar och helger, till Teliamobiler och det fasta nätet. Till andra mobiler 1,99 kr/min dygnet runt.
     
    Längst ned på hemsidan, och på flera av webblatsens övriga sidor, hittar du Priser. Där kan du leta dej fram till Kontantkort/Refill och Tidigare prislistor.
     
    Om du ringer väldigt lite under dagtid i veckorna kan detta gamla abonnemang vara värt att behålla. Du slipper fylla på månadsvis för att få det lägre minutpriset för kvällar och helger. Men se i så fall till att inte byta prisplan, det går sedan inte att byta tillbaka.
     
    Bifogar ett exempel, men kolla vilken prislista som gäller dej.
    Telia Mobil Kväll & helg - prisinformation
  17. Thomas Lindmark gav en like till Mona Tegel i Telias service   
    Jag ville bara säga att jag är supernöjd med den service jag fått, när det strulat för mig. Jag har använt både chat och mail och det har fungerat hur bra som helst!
    Vill tacka Telia för detta!
    Mona
  18. Thomas Lindmark fick en like av Anaesthisia i Efter abonnemangstiden har gått ut!   
    De iPhone som vi säljer är låsta på nätnivå och inte på operatörsnivå, så de fungerar med både Telias och Halebops sim-kort.
  19. Thomas Lindmark gav en like till Lisbet Andersson i Spotify   
    Aktivera Spotify via sms
     
    När du beställt Spotify Premium eller köpt en mobiltelefon tillsammans med tjänsten får du ett sms med information till det abonnemang som tjänsten tillhör och hur du aktiverar ditt Spotify-konto. Har du inte fått det så skickar du ett sms med texten spotify till nummer 4466. Då får du sms:et med instruktioner.
    Tips
     
    Du kan även aktivera ditt Spotify-konto på www.telia.se/aktiveraspotify
  20. Thomas Lindmark fick en like av Anders Lindh i Hittar inte min mobilsvarskod   
    Ta kontakt med oss på kundservice så kan vi skicka ut din befintliga mobilsvarskod som ett sms till din telefon.
  21. Thomas Lindmark fick en like av Anaesthisia i Inställningar MMS LG-E900   
    Alla telefoner som Telia säljer är inte förprogrammerade med våra surf/mms-inställningar.
     
    Skulle så inte vara fallet med trådstartarens telefon rekommenderar jag återigen kontakt med med LGs support för instruktioner om var han skriver in de accesspunktsnamn som krävs.
  22. Thomas Lindmark gav en like till Anaesthisia i Ta emot samtal från ett utlandsnummer?   
    Om du är uppkopplad i Sverige med en svensk operatör(om du är nära gränsen till annat land kan din telefon gå över till ett utländskt nät) kostar det inget att ta emot samtal, vare sig inrikes eller från utlandet.
     
    Befinner du dig utomlands med ett svenskt nummer kostar det dig alltid att ta emot samtal, oavsett varifrån den uppringande ringer. Dock är det väsentligt billigare inom EU att ta emot samtal med en svensk mobil, än vad det är på andra håll i världen.
     
    A
  23. Thomas Lindmark gav en like till Carl-Alfred Carlsson i HJÄLP ANG AKTIVERING AV KONTO   
    Samma problem här. Kör Linux och Firefox 5.0.
     
    Att logga in och ut med mitt valda användarnamn och lösenord fungerade inte. Jag kom varje gång till sidan med "Har du fått din aktiveringskod?". Att ange koden ledde till att man skickades tillbaka till inloggnings-sidan. Jag loggade sedan in på det andra sättet (personnummer och fakturanr) och möttes då av samma sida, "Har du fått din aktiveringskod?".
    Men då jag loggade ut från denna typ av inloggning och sedan in igen på samma sätt så kom jag vidare. Efter det kunde jag logga in även på det andra sättet, med mitt användarnamn och lösenord.
  24. Thomas Lindmark fick en like av hebbe i Helkundsrabatt Telia - finns inte på kartan...   
    Jag förstår absolut dina tankar och håller med dig. Min personliga reflektion kring att utöka frekvensen av att bli uppringd är att det i dagsläget är något av en balansgång. Att bli uppringd på främst kvällstid ser många som ett stort irritationsmoment och risken är nog att ett ökat antal uppringningar kan skapa mer irritation än nytta. Men detta är som sagt bara mina egna, återigen personliga, tankar.
     
    Vi anlitar i dagsläget flertalet externa företag som arbetar med telefonförsäljning av det slag du efterlyser (exakt vilka företag kan du läsa mer om på länken nedan). Men samtidigt är det nästintill en omöjlighet, tids- och resursmässigt, att personligen kunna kontakta varje enskild kund som har ett avtal som löpt eller håller på att löpa ut på någon tjänst.
     
    http://www.telia.se/privat/kundservice/kontaktatelia/telefonforsaljning/
     
    Telia försöker att så brett som möjligt kommunicera ut nya erbjudanden genom dagstidningar/tv/radio, vår egen katalog (www.telia.se/katalog) och även till en viss del genom att bifoga information i samband med fakturautskick.
     
    Det jag brukar rekommendera de kunder jag är i kontakt med är att ungefär en gång per år ta kontakt med oss på kundservice för att se om det finns någonting som kan förändras/förbättras gällande dina åtaganden.
     
    Jag har tagit mig friheten och internt skickat dina synpunkter vidare till mina kollegor som arbetar med frågor gällande både försäljning och marknadsföring. Om du har synpunkter, positiva som negativa, eller förslag på hur vi kan bli bättre för dig som kund får du gärna skicka detta i vår förslagslåda på länken nedan:
     
    http://www.telia.se/privat/kundservice/kontaktatelia/synpunkter/
  25. Thomas Lindmark fick en like av Marja i Sim -kort [Meddelande om sim-kort ej tillgänligt på SonyEricsson X10? /mod]   
    Är det bara i era respektive SonyEricsson-telefoner ni har detta problem eller fungerar era sim-kort i andra telefoner? Har ni varit i kontakt med SonyEricsson för att se om de har någon idé på vad detta kan bero på?
     
    http://www.sonyericsson.com/cws/common/contact?cc=se&lc=sv
     
    Jag har personligen inte hört talas om att det finns något generellt problem med våra sim-kort och SonyEricssons telefoner, men skulle det behövas hjälper vi givetvis till med ett sim-kortsbyte.