Surfern

Medlem
  • Antal inlägg

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Om Surfern

Användarinformation

  • Kön
    Male
  • Plats
    Eda
  1. Karin Bydler Evjen, jag skrev inte Messenger, utan iMessage och FaceTime. Jag vet dock inte vad för telefon du har, men detta handlar om ett pris på ett SMS från Apples server i England vid aktivering av, som tidigare nämnd iMessage och Face Time. Messenger för mig är minichatten på Facebook. Stor skillnad.
  2. Det är lite konstigt det här. Jag ringde till Apple för att höra vad denna summa 1,50 va för som jag blivit debiterad. Fick då till svar, att han inte visste nåt om detta. Blev bedd om att kontakta Telia sin kundtjänst för fakturafrågor. Då killen hade kollat lite runt fick jag veta, som tidigare omnämnd av andra användare att det var en engångsavgift för aktivering av iMessage och FaceTime. Det konstiga är, att jag aldrig förr har behövt betala för att aktivera dessa två appar på min iPhone X, och enligt Apple, är det leverantören, i detta fall Telia som själv bestämmer om dom ska ta ut en avgift, vilket inte sägs vid beställning av mobilabonnemang. Så ja, lite missvisande kan jag tycka.
  3. Den tjänsten fungerar i alla fall på min iPhone. Vet dock inte om det är för att jag har en @telia.com mejl adress.
  4. Funktionen är gratis, jag har i alla fall fått den, men vet inte om det är för att jag har blivit komplettkund, sen jag har fast bredband, gratis mobilt bredband och mobiltelefoni med tjänsten Till Grannland.
  5. 1. Gå in på inställningar 2. Välj Allmänt 3. Välj Om Därefter kikar du ganska långt ner där det står IMEI och du hittar numret.
  6. Konstigt. Själv har jag ADSL 30Mb, TV Stor och surfplatta + stationär dator. Jag har fortfarande inte upplevt att varken TV tjänsten, seg dator eller annat har skapat några problem för mig när allt är uppkopplat.
  7. Hej, Jag har haft kontakt med Telia sin kundtjänst, gällande mitt abonnemang. I det här sammanhanget bad killen från kundtjänst att få återkoppla till mig, när han hade kollat upp ärendet. Det gjorde killen på kundtjänst, men det som är viktigt att få med sig, är att när dom ringer tillbaka, så börjar deras nummer på 010-443 93 50. Det ska sägas att det var samma kille som svarade första gången då jag ringde 90200. Så ser du det numret på din telefon, så vet du att det är från Telia, och dom presenterar sig med namn, och frågar ALLTID om det är okej att återkoppla.