bsj

Medlem
  • Antal inlägg

    970
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    94

bsj vann senast 9 Oktober

bsj hade det mest gillade inlägget!

Om bsj

  • Rank

Användarinformation

  • Kön
    Male
  • Plats
    Sydöstra Småland
  • Intressen
    Släktforskning

Medlemmar som besökt profilen

266 549 profilvisningar
  1. Du har möjligen inte funderat på att fråga Telia istället för att fråga oss andra i detta kund till kundforum
  2. Har du läst vad som står överst på startsidan? Det går inte att få dem att ändra namnet på forumet, men jag tycker att det som står ganska klart säger att det inte är Telia man konverserar med.
  3. Här är sidan där du kan söka ersättning för avbrott https://www.telia.se/privat/support/felanmalan/ersattning
  4. Det verkar ju onekligen lite underligt, jag tycker att du ska fråga Telia i stället för oss andra kunder. Personligen så skulle jag strunta i det.
  5. Troligen att du har ringt, men varför inte fråga Telia eftersom de har skickat fakturan.
  6. Jag vet inte hur lång tid det tar, men det bör inte behöva ta så lång tid (beställde en ny router i fredags och det fanns på Mina sidor inom 1h) . För att få ett svar från de som bör veta så tycker jag att du ska fråga Telia.
  7. Jag läste ditt inlägg, och du skriver själv Jag frågar nu Telia vem kan åtgärda alla fel som era system orsakar ? Det tolkar jag som att du vänder dig till Telia och forumet är inte en kontaktväg till Telia. Det är ytterst sällsynt att Telia svarar i detta forum, som är till för att vi kunder ska kunna hjälpa varandra med tips precis som det står i den inledande texten. De få gånger som de har svarat har det varit med uppmaningen att använda de kontaktvägar som de har så jag tror inte att du kan förvänta dig att de kommer att svara..Precis som mrknowitall skriver så har du missförstått forumets syfte, det är till för att vi kunder ska kunna ge tips och råd till varandra. Jag har varit Teliakund sedan jag flyttade hemifrån för c:a 46 år sedan och kan inte påminna mig att jag har haft något problem som inte gått att lösa,
  8. Om du ska fråga Telia ska du INTE använda dig av det här kund till kundforumet, utan de kontaktvägar som finns och de är Kontakta oss, telefon eller deras Facebooksida
  9. Nej, följande text finns på startsidan. Här kan du läsa och dela med dig av synpunkter, tips och tricks gällande Telias tjänster och produkter. Observera att forumets syfte är att skapa dialog mellan kunder. Om du vill ha hjälp eller kontakt från Telia, använd Support eller Kontakta Oss.
  10. Nu är ju det här ett kund till kundforum och vi kan inte åtgärda det, men har du tur så finns det kanske ngn forumdeltagare som kan hjälpa dig. En annan variant är att kontakta Telia.
  11. Inget av det du frågar. Jag ber om ursäkt om du tog det som en förolämpning, men du är inte den första som missar just den texten.
  12. Du kan ju ha råkat få ett måndagsexemplar. Jag googlade runt innan jag bestämde mig och jag hittade både ros och ris men inget om överhettning, men beslöt mig ändå för att skaffa det.
  13. En liten fråga bara. Du läste möjligen inte den här texten som står på första sidan? Här kan du läsa och dela med dig av synpunkter, tips och tricks gällande Telias tjänster och produkter. Observera att forumets syfte är att skapa dialog mellan kunder. Om du vill ha hjälp eller kontakt från Telia, använd Support eller Kontakta Oss.
  14. Uppdatering av mitt problem. I går tappade två datorer (en trådlös och en kabelansluten) samt mobilernas wifi kontakten ned omvärlden. Loggade in på routern och då står det Connected, kollar modemet och mycket riktigt så är alla lampor gröna. Gör en omstart och får tillbaka kontakten med omvärlden, efter ungefär 24h händer samma sak, omstart och kontakt med Telia (snabb svarstid på telefon, 2 min) då jag börjar misstänka att den c:a fyra år gamla routern börjar må dåligt. Telia gör omstart och c:a 20 minuter senare så händer samma sak, messar Telia som ringer tillbaka och samtalet slutar med att det kommer en ny router på måndag (förutsatt att PN sköter sig) samt att vi önskar varandra en trevlig helg. Har även beställt hem Homeplugg så förhoppningsvis ska problemen vara lösta. Så här ser mätningar via Bredbandskollen ut 21 september 2018, 16:27 – Malmö Telia Company 0.00 Mbit/s 0.00 Mbit/s 0.00 ms 21 september 2018, 16:27 – Malmö Telia Company 0.00 Mbit/s 0.00 Mbit/s 523.00 ms 21 september 2018, 16:26 – Malmö Telia Company 0.00 Mbit/s 0.00 Mbit/s 0.00 ms 21 september 2018, 16:26 – Malmö Telia Company 0.00 Mbit/s 0.00 Mbit/s 0.00 ms 21 september 2018, 16:26 – Malmö Telia Company 0.00 Mbit/s 0.00 Mbit/s 0.00 ms 21 september 2018, 16:26 – Malmö Telia Company 0.00 Mbit/s 0.00 Mbit/s 0.00 ms 21 september 2018, 16:26 – Malmö Telia Company 0.00 Mbit/s 0.00 Mbit/s 884.86 ms 21 september 2018, 16:24 – Malmö Telia Company 9.78 Mbit/s 0.91 Mbit/s 26.65 ms 21 september 2018, 16:22 – Malmö Telia Company 7.38 Mbit/s 0.84 Mbit/s 27.20 ms 21 september 2018, 16:21 – Malmö Telia Company 2.25 Mbit/s 0.13 Mbit/s 30.21 ms
  15. Troligen inte, men fråga Telia.