Asawid

Medlem
  • Antal inlägg

    609
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    57

Asawid vann senast 18 Juli

Asawid hade det mest gillade inlägget!

Om Asawid

  • Rank

  1. Du får kontakta Telia via någon av deras kontaktvägar. Detta är ett forum för användare. Det är ytterst sällan det befolkas av någon från Telia.
  2. Bara för att göra en kort sammanfattning som egentligen inte innhåller något som inte redan står i tråden: Om du har en router som skapar ett WiFi-nät spelar det ingen roll vad den får sitt internet ifrån. Så ja, det går alldeles utmärkt att använda ett mobilt bredband, under förutsättninge att SIM-kortet sitter i en WiFi/MiFi-router.
  3. Rubriken säger "Chromecast". Chromcast är ingen box. Chromecast är en liten pryl man sätter i HDMI-uttaget på TV:n. Vad är det egentligen frågan gäller? Chromecast eller en box?
  4. Svaret på den frågan fick du här om du skulle vilja Googla och läsa mer: Ville bara förtydliga att du fick svar på din fråga, så du inte missade det. Och,utan att peka finger och vara dryg, det är verkligen ingen särskilt god vana att ringa tillbaka till okända nummer. Väntar man något viktigt samtal och mistänker att det kan vara det är det bättre att leta upp ett nummer till Arbetsförmedling eller vad det nu kan vara och ringa upp.
  5. Det händer ibland att representanter för Telia lämnar svar här, men det är verkligen undantagsfall. Och, som sagt, inte i någon av de ämnen du deltagit i som det ser ut.
  6. Inne på Mitt Telia kan du (om du registrerat kortet på dig) se hur mycket surf som finns kvar. Tror inte Telia har något särskilt kontantkort för surf, utan det räknas som vilket kontantkort som helst och laddas som vilket Telia Refill som helst. Jag tror inte Telia erbjuder "varningsmeddelande" till annat än det nummer det gäller. Det går alltså ett SMS till kontantkortet. Har routern SMS-funktion (det brukar de mobila bredbandsroutrarna ha) kan man läsa SMS genom att logga in på routern. Detta sagt med sreservationen att jag inte jobbar på Telia och alltså inte har järnkoll. Detta forum är ju inte en kontaktväg till Telia utan bara till oss andra användare. Vill du ha svar från Telia är t.ex. Facebbok en bra väg. Det finns också under ganska många timmar per dygn en chattfunktion dit man kommer via supportsidan om jag inte minns helt fel,.
  7. Om inte informationen finns på Sense-sidan är detsäkrast att du frågar Telia.Till exempel genom Facebook eller chatt (när den är öppen). Här når du bara vanliga användare,som visserligen kan ha svar, eller kan Googla framsvar.Men det kan ju även du göra i så fall.
  8. Konkurs vet jag inte, men IP Only har helt klart STORA problem nu. Utbyggnaden i min kommun (glesbygd) har helt stannat av och vi som beställt har fått brev som får mig att tro att det inte kommer att bli gjort av dem. För mig gäller det bara ensommarstyga, men det finns även bofasta i området och klent med andra alternativ så viss irritation råder... Men är fibern redan indragen och det är inkoppling av tjänst som ska göras borde det ju inte vara så stora problem. Låter väldigt konstigt att Telia inte känner till det. Men du har väl ordernummer etc på den där eposten du har så du kan age det vid kontakt med Telia.
  9. Eftersom jag inte är Telia kan jag inte vara 100% säker, men skulle bli förvånad om du inte får använda den pott du samlat ihop (men självklart max 20 GB ur den). Alltså inte begränsat till det du betalar för per månad. Men för att vara helt säker, kolla med Telia. Till exempel via chatt eller Facebook.
  10. Nu är det ju måndag och du bör kunna få hjälp om du konatktar Telia. Det har deu alltså INTE gjort när du postat i detta kundforum.
  11. Du måste kontakta Telia via någon av de kontakvägar som finns under Kontakta oss- Detta är inte en kontaktväg till Telia utan ett forum där vanliga användare kan dsikutera och hjälpa varann.
  12. Oavsett vilken teknik det är så var det i vilket fall en tjänst som saknades.
  13. Men har du tjänsten IP telefoni nu då? Om inte så är det ju därför det inte fungerar!
  14. Är det detta du har? https://www.telia.se/privat/aktuellt/framtidensnat-privat?intcmp=framtidensnat_knapp1_privat
  15. Konstigt att du fått så gammal hårdvara. Men nu är det ju som det är. Tycker du ska försöka kolla med Telia ai alla fall. Du kan ju chatta med dem till veckan. En kontrollfråga till med anledning av det du sa om telefonnummer: Du har alltså beställt, eller hade sen förut IP-telefoni? Du måste ha ett sånt avtal också annars.