Asawid

Medlem
  • Antal inlägg

    587
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    56

Asawid vann senast 14 April

Asawid hade det mest gillade inlägget!

Om Asawid

  • Rank

  1. Du har ju WiFi aktiverat. Det där meddelandet verkar säga att du ska logga in på WiFi-nätverket och har inget med mobilsurfen att göra..
  2. Antar att du har bindningstid? Om inte är det ju bara att avsluta det eller göra om det till kontantkort. Du kan ju alltid försöka med Blocket eller någon säljsida på Facebook, men jag misstänker att det blir rätt svårt att hitta någon som tar över det om du inte bjuder på en del av månadskostnaden.
  3. Ska någon av ossanvändare här på forumet (det är alltså inte Telia du pratar med här) kunna hjälpa dig behäver du nog ge lite mer information. Vilken router är det? Har den någon display? Vad visar displayen? (Den lilla ZTE fickrouter jag har visar t.ex. tydligt där om den har 3/4G-anslutning)
  4. hbo

    Kontakta Telia. Detgör du inte genom detta forum som vänder sig till användare och i bara ytteerst sällan har Telia-folk på besök. Facebook brukar funka bra. Jag har gode erfarenheter av chatt också, liksom att starta ett webärende. Just när det gäller att få igång något är kanske inte webäende idealt då det kan ta rätt lång tid mellan svaren. Chatt, Facebook eller telefon bättre!
  5. Du missförstår forumets roll. Det är tyvärr inte en kontaktväg till Telia, utan bara en diskussionsplats användare emellan. Använd någon av de kontaktvägar som finns till Telia. Jag har själv goda erfarenheter av meddelande via Facebook och chatt.
  6. Kan nåt i den här stilen funka? https://www.teknikproffset.se/Bil/Bildiagnostik/Kablar--Tillbehoer/Foerlaengningskabel-OBD2---OBD2-Vinklad.htm Inte på lager just nu just här, men en enkel googling torde ge fler möjligheter. (Jag Googlade på "vinklad OBD)
  7. Det kanske beror på vad man köper, men jag köpte en "fickrouter" under helgen och fick beställningsbekräftelse per epost. (Och väldigt snabb leverans kanske kan vara värt att notera. Beställde lördag kväll. Fick den idag, måndag)
  8. Det kan hända att någon anna användare kan ha tips eller vet vad som gäller och kan hjälpa till här i forumet. Men vill du ha hjälp av Telia får du välja någon annan kontaktväg. Facebook brukar funkar bra, men jag har just haft en förhållandevis bra chatt med supporten också. Inte så farlig väntetid när jag chattade cirka klockan 20.30, Vet inte hur det är med kötider annars.
  9. Det verkar som du är ute efter att få någon form av hjälp från Telia. Det får du inte här. Detta är ett forum befolkat av användare, inte Telia-personal. Facebook brukar funka rätt bra. Men du får nog även där förkalra ditt problem något tydligare...
  10. Om det verkligen inte gick att få ner till nanao har nmågon form av misstag skett. Kolla igen för säkerhets skull. Brukar kräva lite mer "kraft" att få isär ner till nano.
  11. Tror inte Telia sänt ut annat än trippel-SIM sedan minst ett (troligen fler) år tillbaka. Men det kan krävas lite mer "kraft" att få ut nano-kortet. Måste vara någon form av misstag om ett icke-trippel har levererats.
  12. Logga in på Mitt Telia, gå in på ditt abonnemang (eller rgistrerade kontantkort) och beställ ett nytt SIM-kort istället. När det kommer efter ett par dagar är det "laddat" med ditt nummer.
  13. Inte så svprt att ta reda på. Läser på sidan https://www.telia.se/privat/telefoni/frisurfsocial?gclid=Cj0KCQjwqYfWBRDPARIsABjQRYzadqdqhYmDHVPbYlSZzLazV-YjE3ierkkMeJl0cfIMLtdaPDnDMgoaAhydEALw_wcB&gclsrc=aw.ds&dclid=CIqb15SInNoCFQycmwodnrwIxg Med Fri surf Sociala medier surfar du fritt på Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp, Twitter, Kik, Pinterest, Viber, LINE och Welcome App i hela EU/EES, utan att din surfmängd används. Nu ingår även Snapchat.
  14. Vilket epostprogram gäller det? Eller är det webmail det gäller?
  15. Man får väl hoppas att man då bara betalar mellanskillnaden mellan abonnemangen. I så fall är det ju helt rätt. Annars är det förstås heltokigt!