Asawid

Medlem
  • Antal inlägg

    740
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    71

Like-aktivitet

  1. Asawid gav en like till Anaesthisia i Problem med Sergel Inkasso   
    Upplysningsvis ingår Sergel Kredittjänster i Telia-koncernen.
     
    A
  2. Asawid fick en like av Max Wik i Uppdatering mobilt bredband   
    Informationen är äkta. Läs mer här: https://www.telia.se/privat/support/uppdatering
  3. Asawid fick en like av CheezeBow i Uppdatering mobilt bredband   
     
    Om du kallar det att vara "trevlig" så som du skrev mot mig (som INTE anklagat dig för att vara troll) har vi uppenbarligen helt olika uppfattning om innebörden av ordet. Jag är själv inte berörd av den förändring som Telia ska införa så jag ser ingen anledning till att ringa Telia. Att jag svarade och skrev det du citerade var beroende på din ganska tråkiga ton några inlägg tidigare där du mer eller mindre anklagar andra för att komma med falsk information. 
    Framtiden får väl utvisa vem som har rätt, men nog kan det tyckas mycket märkligt om Telia både går ut med brev till företag och på sin egen site med "fake" information. Men men... Med detta är "diskussionen" slut för min del såvida du inte fortsätter att vara otrevlig mot mig.
    Jag har anmält tråden till moderator för rensning och ber dem också försöka klargöra vad som gäller i sakfrågan.
  4. Asawid gav en like till CheezeBow i Uppdatering mobilt bredband   
    Anledningen till att jag skrev som jag skrev är för att ditt tonläge är otrevlig och nedlåtande.
    Dessutom att informationen finns på Telias egna hemsida och att dom skickat ut vanligt brev till berörda kunder tyder på att det är äkta.
    Av ren nyfikenhet kontaktade jag Telia och representanten jag pratade med bekräftade det jag sa.
     
  5. Asawid fick en like av CheezeBow i Uppdatering mobilt bredband   
     
    Om du kallar det att vara "trevlig" så som du skrev mot mig (som INTE anklagat dig för att vara troll) har vi uppenbarligen helt olika uppfattning om innebörden av ordet. Jag är själv inte berörd av den förändring som Telia ska införa så jag ser ingen anledning till att ringa Telia. Att jag svarade och skrev det du citerade var beroende på din ganska tråkiga ton några inlägg tidigare där du mer eller mindre anklagar andra för att komma med falsk information. 
    Framtiden får väl utvisa vem som har rätt, men nog kan det tyckas mycket märkligt om Telia både går ut med brev till företag och på sin egen site med "fake" information. Men men... Med detta är "diskussionen" slut för min del såvida du inte fortsätter att vara otrevlig mot mig.
    Jag har anmält tråden till moderator för rensning och ber dem också försöka klargöra vad som gäller i sakfrågan.
  6. Asawid fick en like av elisek i Forumet 2.0 är på G!   
    Det var visserligen inte jag som påtalade det, men det ärväl uppenbart varför det är olämpligt. Det är ju inte alls någon support från Telia, vilket man förstås antar att det är när man hittar det där. Vilket vi ideligen ser här i fprumet. Spelar nog ingen roll hur mycket text om forumets funktion man lägger till. Folk läser inte "extratexter" utan klicka bara på. Ligger det under "support" antar man att man får... ja, support helt enkelt. Och inte "kanske hjälp från någon annan användare"
  7. Asawid fick en like av Josef Kotai i Hjälp oss med Telias nya forum!   
    Jag hänger på och funderar runt "Feedback" -avdelningen. Vad tänker ni (Telia) er själv om hur den avdelningen ska se ut? Vad vill ni se i avdelningen (Feedback är ju en rätt svepande, lite luddig term)? I vilken utsträckning kommer Telia att delta i den? Om det inte finns en tydlig Telia-närvaro där är det ju en ganska meningslös avdelning. Närvaron kan bestå i något så litet som att man visar att man läst det som skrivits och i de fall det är lämpligt för det vidare till lämplig person/avdelning. Samtidigt som jag säger att en feedback-avdelning är meningslös utan deltagande av Telia blir det också lite förvirrande om en avdelningen innehåller Telia-folk, men inte resten. Då behöver avdelningarna hållas isär tydligare. Kanske genom rubrik "Feedback till Telia" (med en kort förklarande text om vad man avser med "feedback") respektive "Fråga anda användare" (se nästa stycke)
    Jag skulle också gärna se att något annat än "community" används. Det är ganska många äldre personer (eller för all del personer i alla åldrar som inte har för vana att hänga i forum) som har funderingar i detta nuvarande forum och för många av dem är inte "community" något självklart. Skriv hellre "Fråga andra användare" eller något i den stilen.
  8. Asawid fick en like av Anaesthisia i räkning   
    Visserligen förstår jag inte riktigt allt du skrivit, men det verkar som du borde kontakta Telia om nu detta har med Telia att göra (framgår dåligt, men eftersom detta är ett Telia-forum...). Du når inte Telia genom detta forum, utan bara andra användare. T.ex. Facebook kan användas för kontakt. Eller kolla under "kontakta oss".
  9. Asawid fick en like av Mats A i Felanmälan   
    Bara så du vet så är det inte Telia du kallar för "ni" när du skriver här. Det är andra användare. Telia når du andra vägar, till exempel Facebook.
  10. Asawid fick en like av Anaesthisia i HD-TV i Appel-TV   
    Du har INTE vänt dif till Telia nu, utan till andra användare. Vill du vända dig till Telia, använde till exempel Facebook.
  11. Asawid fick en like av Anaesthisia i Mobil Komplett 20gb, bindningstid upphör - ny telefon?   
    Det brukar gå alldeles utmärkt att förlänga bindningstiden och få samma rabatt som vid nytecknannde, men det är bäst att du kollar med Telia. Vilket du inte gör här i detta forum som är ett forum sär användare diskuterarmed varann.
  12. Asawid fick en like av Mats A i Felanmälan   
    Bara så du vet så är det inte Telia du kallar för "ni" när du skriver här. Det är andra användare. Telia når du andra vägar, till exempel Facebook.
  13. Asawid fick en like av Mats A i pensionär   
    Giltighetstiden för kortet förlängs med 365 dagar varje gång du antingen laddar eller gör något som kostar med mobilen. Så det behöver du i princip bara bekymra dig om om du lägger den i en låda och inte rör den på ett år. Och även om man bara har den som reservmobil kan man när det börjar gå emot slutet av giltighetstiden t.ex skicka ett5 SMS så får man ett år till.
  14. Asawid fick en like av Anaesthisia i Mobil Komplett 20gb, bindningstid upphör - ny telefon?   
    Det brukar gå alldeles utmärkt att förlänga bindningstiden och få samma rabatt som vid nytecknannde, men det är bäst att du kollar med Telia. Vilket du inte gör här i detta forum som är ett forum sär användare diskuterarmed varann.
  15. Asawid fick en like av Anaesthisia i Mitt Telia Play funkar inte ikväll   
    Bra att diskutera här bara ni inser att ni INTE har kontaktat Telia genom att skriva i detta kund-forum. Men ändå bra att utbyta erfarenheter!
  16. Asawid fick en like av Anaesthisia i Vad bra att Fox försvinner?   
    Behöver vi verkligen ytterligare en tråd om en kanal med väldigt liten publik? Tyvärr är det ju så med kanalpaket att de ändras ibland. Tyvärr är det så att det som är "skräp" för en person kan vara "guld" för en annan. Precis det du säger om andra kanaler säger säkert andra om FOX. Jag tittar själv t.ex. på Librarians där, men de har ju ärligt talat bara gått runt runt gång efter gång. Precis som NCIS New Orelans och CSI NY och en mängd andra serier. OK, det gäller inte ALLA serier (t.ex. The Orville tror jag du nämnt), men de flesta. Det är inte många program per dag som inte antingen går eller har gått även på andra kanaler eller har gått ett stort antal gånger redan på FOX.
    Vi har vid det här laget förstått att Fox är väldigt viktig för dig. Men nu försvinner den och du får försöka att hitta någon annastans att titta på dina serier. The Orville ser jag att den finns på Viasat Play. Fox som kanal finns hos Boxer. Där jag bor klara man sig med inomhusantenn för att få in Boxer. Jag har deras variant där man väljer 8 kanaler och det räcker för mig.
    Visst vore det över huvud taget bra om man kunde plcka ihop sitt eget kanalpaket hos alla leverantörer. Det vor ju värt att jobba för. 
  17. Asawid fick en like av Anaesthisia i Många sms till Storbritannien på min faktura   
    Länkar till den tråd där man talar om vad det faktiskt är för SMS (aktivering FaceTime/iMessage): 
     
  18. Asawid fick en like av Anaesthisia i Simkort kod efter omstart???   
    Slår du fel PIN ett antal gånger kommer mobilen att fråga efter PUK. PUK finns, precis som Mats säger, inne på Mitt Telia.
  19. Asawid fick en like av Anaesthisia i Mobil Komplett 20gb, bindningstid upphör - ny telefon?   
    Det brukar gå alldeles utmärkt att förlänga bindningstiden och få samma rabatt som vid nytecknannde, men det är bäst att du kollar med Telia. Vilket du inte gör här i detta forum som är ett forum sär användare diskuterarmed varann.
  20. Asawid fick en like av Roine Steibert i HD kanaler när man väljer vanlig kanal... = kanon!   
    Lämna din feedback till Telia istället för till oss andra forum-användare. De (Telia) vill säkert ha dina synpunkter. De (fortfarande Telia) finns till exempel på Facebook.
    Ett litet språktips också. DE flesta. Inte DEM flesta.
  21. Asawid fick en like av ansgar i Fjärrstyrning / fjärrutrustning   
    Roligt med en uppdatering från dig!
    Jag har en luft-luft-värmepump i min stuga. Den har en fjärrkontroll som en ir-sändare i min Ontech huvudenhet emulerar. Förutom det har jag en frostvakt i "vatten-jox-skåpet" och extra temperatursensorer där  inne och på toan. En extra värmefläkt står inne på toan. Värmefläkten på toan och värmekabeln till vattenledningen är anslutna till mina två extra Ontech-uttag. Jag har ställt in så att uttagen slås på när temperaturen går under en viss temperatur, men jag kan också slå på dem när jag vill via hemsida.
    Jag hade ju redan mina Ontech-enheter innan jag skaffade mina Telldus-prylar, men i princip skulle jag kunna göra ungefär samma saker med Telldus, Jag har diverse lampor kopllade mot Tellsticken och tycker det är kanon. MEN, jag märker både på mitt system hemma och när jag åker ut till stugan att det inte är 100%. Rätt vad det är så är det något som inte har slagits på eller av som det ska enligt schemat, så det är bra om man har någon möjlighet att ha koll på det som är viktigt. Men vadgäller värmen får man ju en indikation genom en temperatursensor. 
  22. Asawid fick en like av Johnny hasfeldt i Hvornår har vi Internet igen ?   
    Det måste du fråga Telia om. Forumet är ettkund till kund forum. Testa t.ex. Facebook
  23. Asawid fick en like av ansgar i Fjärrstyrning / fjärrutrustning   
    Väcker denna tråd igen. Tack vara dig @ansgar fick jag tanken att kombinera mina Ontech-relän med ett mobilt bredband och Tellstick för att kunna styra fler lampor med scheman med slumpinslag (vill att kåken ska se bebodd ut fast jag inte är där så ofta på vintern). Precis som för dig verkar routern behöva startas om emellanåt (2 veckors upptid nu senast, har inte haft sustemet igång så länge). Vad jag gjort är att ha strömförsörjningen till routern (och Tellsticken) kopplad till mitt Ontech-relä. Ontech-relät kan jag slå av och på hemifrån. Det har sin egen nätaccess. Alltså kunde jag nu stänga av (och slå på) strömmen till routern hemifrån. 
    Måste säga att det var toppen att få in ett Tellstick-system i stugan även om Ontech fortfarande är mitt huvudsystem (bra styrning av värmepumpen och bra strömbortfallslarm). Tack Ansgar för att du fick in mig på de tankarna!
  24. Asawid fick en like av Anaesthisia i Huawei Y6 och Telia - varning   
    Kolla också att det inte är något som är aktiverat i "Tillgänglighet" som gör att text-inmatning inte kan aktiveras.
    Normalt sett ligger det annars under "språk och inmatning" som kan ligga på lite olika ställen (på min mobil loigger det under "system"). Där ska finna snågot tangentbor (trolige Gborad). Om det av någon anledning inte gör det så borde det finnas ett plustecken så att man kan lägga till ett.
    Visa gärna upp hur dina menyer ser ut i de inställningar jag nämnt i mina två poster.
     
  25. Asawid fick en like av Peter Hasse i Ständig cirkus och inkompatibla chefer.   
    Jag tycker nog att det kan vara bra att bli påmind om att kolla och dubbelkolla den infromation man får. Jag tycker inte att startinlägget (som till skillnad mot många andra klagomålstrådar inte på något vis antyder annat än att TS är medveten om detta är ett kund till kund forum) är det mest meningslösa i tråden, om man säger så... (Även detta inlägg från mig är ju, ärligt talat rätt meningslöst men den direktsända sport jag satt och tittade på har tillfälligt avbrott så NÅGOT måste jag ju göra...)
    Tillägg: Men även jag undrar vad som avses med "inkompatibla chefer". Inkompatibla med vad?