Roland P

Medlem
  • Antal inlägg

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    1

Roland P vann senast 31 Juli 2014

Roland P hade det mest gillade inlägget!

Om Roland P

  1. Om du gör slut på surfpotten på 6GB och byter upp till ett dyrare abonnemang med 20GB mitt i en månad, så får du 20GB - 6GB = 14GB. Om detta kan du inte läsa någonstans. Snålt och fyrkantigt!
  2. Telia vårdar sitt dåliga rykte! Hur mycket kan gå fel då man flyttar ett telefonabonnemang med ADSL-internet inom samma stad? Ja, är det Telia som hanterar ärendet så finns det inga gränser! Så här kan det gå till: 1. Anmälan via Internet fungerar inte. ”Fel i underliggande system!” 2. Anmälan via Kundtjänst kostar 100 kronor extra (550 kr) trots att Internetanmälan inte fungerar. 3. Utlovad leveranstid (måndag 12/5) hålls inte. Dagarna går. Vid upprepade förfrågningar hos Kundtjänst utlovas leverans fredag 16/5 och ekonomisk kompensation i form av gratis flytt (550 kr) och 200 kr i samtalspott. 4. Påkostat, adresserat reklamutskick med holografiskt tryck från Telia ”Flytta in med Telia – Få livet att fungera direkt” som kommer under vänteperioden spär på frustrationen! ”Vi ser till att ni får tv, bredband och telefoni som fungerar direkt när ni flyttat in i ert ny boende”. Täta skott mellan marknadsavdelning och verkligheten? 5. 15/5 meddelar Relacom att dom kommer på måndag 19/5! 6. Måndag 19/5 kommer mycket riktigt Relacom och kopplar in telefon. Dock inget Internet! Ingår inte i deras uppdrag från Telia. 7. Ny kontakt med Kundtjänst 19/5. ”Problemet får lösas av Support”. 8. Support meddelar att problemet får lösas av Kundtjänst! Omkoppling av Internet inte beställt! 9. Kundtjänst meddelar att flyttning av Internet mycket riktigt inte beställts trots att Internet inte fungerar utan abonnemang och borde hanteras samtidigt. 10. Nytt löfte om Internet inom 3-4 arbetsdagar varefter ev. kompensation kan diskuteras. 11. Fjärde arbetsdagens förmiddag. Inget Internet! Förnyad kontakt med Kundtjänst. Möjligen leverans på måndag 28/5!. Högljudda protester från mig gör att nytt löfte värker fram. Möjlig leverans i morgon fredag! 12. Torsdag em (22/5). Egen kontroll visar att Internet nu fungerar!!! Inget meddelande från Telia om detta ENORMA FRAMSTEG. Summering: Telefon inkopplad 7 dagar försent. Internet inkopplad 10 dagar försent. Tack Telia!
  3. Telia har många konstiga avgifter. Jag har tidigare ironiserat om "Krypteringsavgift" för digital-TV. Här är en annan, nämligen "Brytningsavgift". Så här står det under villkoren för Fast telefoni: "Bindningstiden är 12 månader. Vid uppsägning under bindningstiden debiterar vi en brytningsavgift enligt prislistan. Efter bindningstiden gäller 3 månaders uppsägningstid." Man kan ingenstans på Telias webb hitta vad avgiften innebär eller hur stor den är. 10Kr, 100Kr, 1000Kr? Någon som vet? Roland P
  4. Vad är det här för trams? Jag undrade varför signalen krypteras. Jag begriper väl att man måste betala för en tjänst som man utnyttjar. Krypteringen behöver jag inte. Dessutom - varför döljer Telia krypteringskostnaden?
  5. Varför krypteras TV-kanalerna? Vi betalar 41,50kr/månad för att Telia ska kryptera TV-kanalerna. För vem vill man dölja bitflödet? Tror man att någon går in på min teleledning och tappar av signalen utan att betala, eller vad är orsaken. I så fall får dom ju titta på den kanal jag bestämt för det förs ju bara över en kanal åt gången. Jag har inget behov av kryptering och sparar gärna 41,50/månad och tar signalen okrypterad. Någon som vet anledningen?
  6. Sedan Telia gick över till kortlösa modemer hittade man på ett nytt sätt att ta ut kortavgiften. Man döpte om det till "krypteringsavgift"! Eftersom man tydligen skäms för avgiften gömmer man undan den så mycket man kan. Du hittar uppgiften bara finstilt i avtalstexten. Den är 41,50 kr/månad! Så ett abonnemang på kanalpaket Lagom som annonseras för 99 kr/mån kostar alltså i verkligheten 140,50 kr/mån. Vad säger ni om det?