Marcus Haglund

Medlem
  • Antal inlägg

    24
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    3

Marcus Haglund vann senast 27 Juni 2015

Marcus Haglund hade det mest gillade inlägget!

Om Marcus Haglund

  • Rank

  1. Hej! Jag har full förståelse för detta inlägg. Vi har tidigare managerat och kontrollerat detta forum på ett klart bättre sätt. Du har helt rätt i din analys. Visionen med forumet är att våra kunder ska hjälpa varandra, men självklart ska moderatorer kunna gå in och bemöta till exempel: Faktafel, frågor som bara representanter från Telia kan svara på, inlägg som strider mot ordningsregler etcetera. Vi kommer att starta ett arbete internt, för att komma tillbaka i gamla hjulspår. För vi vill, som ni, att detta forumet ska vara till hjälp för våra kunder. Så, kort: Vi har tagit emot synpunkterna och kommer framåt att börja lägga mer fokus på forumet. Ha en fantastiskt härlig sommar så länge. Med vänlig hälsning Marcus
  2. Nu är nya Telia Webmail lanserad! Länk till Webmail: https://webmail.telia.com/ Information om nya funktioner med mera finns i vår hjälpguide som du hittar under "hjälp" när du väl loggat in. Ge oss gärna feedback och synpunkter via detta forum.
  3. Tjenare Thomas! Jag har skickat detta vidare, hoppas på åtgärd snarast! //Marcus
  4. Hej Henrik, 8005-modellen är en av de vi tittar på att få till en väl fungerande app för av 2014-modellerna. Tyvärr kan vi inte i nuläget säga när vi kommer att gå från Beta-version. //Marcus
  5. Tack för din återkoppling. Vi jobbar på att optimera appens prestanda och uppstartsförfarande. Hoppas att vi framöver kommer att kunna möta dina förväntningar. //Marcus
  6. Nej, inte i dagsläget. För 2013 årsmodeller finns idag stöd för 7- och 8-serien. //Marcus
  7. Nej, inte i dagsläget. Vi jobbar kontinuerligt på att få ett bredare stöd för appen på fler av de olika plattformarna som Samsung erbjuder. //Marcus
  8. Just nu har vi begränsat appen till kunder med vår trådlösa router, just för att minimera antalet potentiella felkällor. //Marcus
  9. Vill du testa nya Webmail? Surfa då in på: https://beta.webmail.telia.com/ och testa det nya gränssnittet och till viss del nya funktioner Tänk på att det är en testmiljö – det kan finnas vissa brister i funktionalitet. Ge oss gärna feedback och synpunkter via detta forum.
  10. Telia lanserar nu en ny betaversion av appen som ersätter digitalboxen, för dig som har smart-tv från Samsung av modell 2014, serie 8. Genom att ladda ner appen till din smart-tv kan du se på tv precis som vanligt, men utan box. Betaversionen innebär att den fortfarande är under utveckling, men tillräckligt redo för att testas av dem som kan och vill. Vi tar gärna emot återkoppling och synpunkter från dig i det här forumet för större möjlighet att upptäcka och åtgärda eventuella buggar. Här kommer vi att uppge status på kända buggar, ta in återkoppling för den fortsatta utvecklingen samt besvara dina frågor så gott vi kan. Box-appen finns lanserad som färdig version för dig som har smart-tv Samsung av modell 2013, serie 7, 8 eller 9.
  11. Såg att Samsung gav detta svaret på deras Facebooksida, gällande app-problemen: "Vi har tyvärr driftstörningar i servrarna till Smart Hub vilket kan drabba en del användare. Vi jobbar så fort vi kan för att lösa den nuvarande situationen, men något man kan prova på egen hand är just att ändra inställningar för DNS servern i sin TV: - Meny - Nätverk - Nätverksstatus - IP-inställningar - DNS-inställningar - Ändra från Automatiskt till Manuellt - DNS-server: 8:8:4:4. Prova också 8:8:8:8 alternativt 8:8:8:4 om det förstnämnda inte skulle fungera. Vi har fått rapporter om att flera användare har upplevt att Smart Hub fungerar efter att ha ändrat DNS-server. "kopierat från annat inlägg" >> Det finns även en alternativ lösning: den alternativa lösning som kan fungera för en del modeller är att återställa Smart Hub genom att: - Tryck MENU på fjärrkontrollen - Bläddra till Smartfunktioner - Gå till Återställ Smart Hub - Ange fyra nollor som PIN-kod om du inte ändrat den själv PS:" Marcus
  12. Det fungerar nu utan Telias Gateway/router men för att få TV tjänsten in i TV:n behöver man koppla nätverksladden från port 2 i inteno till TV:ns nätverksuttag, observera att internethastigheten är reserverad inom den porten och vill man ha både kraftigt internet och TV tjänsten rekommenderar vi att köra med vår Gateway/router. //Marcus Rättelse: Det kommer tyvärr inte att fungera med Inteno då DHCP-servern inte kommer att dela ut någon IP-adress till Samsung TVn. Man behöver således Telia Smart för att appen ska fungera. Ledsen för fel information tidigare. //Marcus
  13. Nej, vi kommer bara ha stöd för 7&8-serien från 2013.
  14. Hej! Det stämmer att det inte går att spela in med appen som det ser ut nu. Marcus Haglund
  15. Vi har utvecklat denna app samtidigt som vi har fortsatt att arbeta med digitalboxarna. Marcus Haglund