Dan Altemyr

Medlem
  • Antal inlägg

    167
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    24

Like-aktivitet

  1. Dan Altemyr gav en like till Max Wik i Arris 4302   
    Hej Olof,

    Eftersom det här en fråga som är återkommande så väljer jag att svara på detta ämnet och förhoppningsvis kan det hjälpa några googlande kunder att hitta hit

    Det låter som du har angett samma kodpar på bägge dina boxar, då uppstår problemet precis som du beskriver det. När du kontaktar vår support kan vi återställa koderna som då är helt fria i 30 dagar (du kan alltså använda samma kodpar på bägge boxarna) men efter 30 dagar slås spärren på igen.

    Jag rekommenderar dig och andra som kanske hittar tråden att ta bort koderna på bägge boxarna (Meny --> Inställningar --> Systeminställningar och där välja "Ta bort användarkoder"). Boxen startas då om och efterfrågar en identifikations- och kontrollkod, dessa är unika och kan endast användas på en box. Logga sedan in på Mitt Telia på telia.se och välj din TV-tjänst, där kommer du se en identifikations- och kontrollkod för ditt huvudabonnemang och en uppsättning koder för ditt tvillingabonnemang. Du anger då det ena kodparet på en av boxarna och det andra kodparet på den andra boxen.

    Samma princip gäller även om man har fler än två boxar.

    Skulle det fortfarande inte fungera är ni alltid varmt välkomna att kontakta oss via PM på Facebook (www.facebook.com/telia) eller per telefon 90 200. Våra svarstider är dock generellt sett bättre på Facebook.
     
    Önskar er alla en fantastiskt fin dag!

    Med vänlig hälsning
    Max Wik
    Telia
  2. Dan Altemyr fick en like av Asawid i Epostkonto cracked   
    Det gamla SMP-protokollet som används fortfarande är väldigt lätt att lura. Det är helt textbaserat och man skriver in i klartext vem som är mottagare och vem som är avsändare, t.ex. :
    To: airborne@telia.com From: donald.trump@whitehouse.gov Subject: You are fired Hello there! YOU ARE FIRED Vem som helst som har en egen mailserver kan peta in ovanstående meddelande i sin mailserver och vips får du ett meddelande från USAs president om att du blivit avskedad.
    Lite mer seriösa mailservrar, som troligtvis Telias mailserver, har lagt in kontroller av meddelandefilen och kräver inloggning, och accepterar inte att vidarebefordra meddelanden där inloggningsnamnet på mailservern inte stämmer med From:-adressen. 
     
  3. Dan Altemyr fick en like av Asawid i Epostkonto cracked   
    Det gamla SMP-protokollet som används fortfarande är väldigt lätt att lura. Det är helt textbaserat och man skriver in i klartext vem som är mottagare och vem som är avsändare, t.ex. :
    To: airborne@telia.com From: donald.trump@whitehouse.gov Subject: You are fired Hello there! YOU ARE FIRED Vem som helst som har en egen mailserver kan peta in ovanstående meddelande i sin mailserver och vips får du ett meddelande från USAs president om att du blivit avskedad.
    Lite mer seriösa mailservrar, som troligtvis Telias mailserver, har lagt in kontroller av meddelandefilen och kräver inloggning, och accepterar inte att vidarebefordra meddelanden där inloggningsnamnet på mailservern inte stämmer med From:-adressen. 
     
  4. Dan Altemyr fick en like av Johansson Fredrik i Tvilling   
    Du behöver en nätverksswitch att koppla mellan Technicolor och TV-boxar. (Input, på switchen till gula porten på Technicolor, output till TV-boxarna). Jag har för mig att man kan beställa en sån på Telia, annars borde det fungera med vilken som helst som är tillräckligt snabb. Med den nya "Telia Wifi Router Plus v3" (Som också är en Technicolor-produkt) så tror jag inte det spelar så stor roll vilken färg porten har där man pluggar in TV-boxen, så det borde gå bra att ta vilken som helst av dem som är lediga.
  5. Dan Altemyr fick en like av elisek i Hjälp oss med Telias nya forum!   
    Det är ju onekligen lite jobbigt om man upptäcker precis när man skickat in ett inlägg att det är en riktigt dålig felstavning eller att man glömt ett litet ord som gör att hela meningen får motsatt betydelse. Av nån konstig anledning ser i alla fall jag inte sånt förrän jag skickat iväg inlägget, oavsett hur bra textredigeraren är, så inom ett visst tidsintervall, eller åtminstone innan nån hunnit svara på inlägget så tycker jag att man ska ha full möjlighet till redigering. Därefter är jag mera tveksam, det finns ju risk att någon svar på en text som inte längre finns kvar, och få framstår som aningen virrig.Bättre då att gamla texten finns kvar och i stället får man lägga till en uppdatering med inskjuten rubrik. Citering, och citering av flera svar är praktiskt, åtminstone i en spretig tråd, det blir gärna spretigt om man ska lägga ett svar på ett inlägg som inte var det sista i tråden. Det bildas "träd" eller hierarkier och det blir gärna lite svåröverskådligt. Jag föredrar citeringar. Det är inte snapchat eller Facebook det här, där man lägger in bilder på söta katter och mat man har för avsikt att snart äta. Bilder kan vara bra ibland, men det kan lätt missbrukas.En ´bild säger mer än tusen ord sägs det, men den tar också minst lika stor plats, både på skärmen och på lagringsplatsen för forumet.Men vill man till exempel visa ett felmeddelande man fått eller en speciell bildstörning på TV:n så kan en bild vara bra. Likes ser jag mera som en klapp på axeln från en som gillade det man skrivit medan ett poängsystem för mest relevant svar mera är en hjälp i ett frågeforum för att hitta det mest korrekta svaret på en fråga. Jag får erkänna att jag är ganska dålig på att klicka på like-knappen själv, men det år inte för att jag inte gillar andras svar utan för att jag förmodligen är lite lat. I och med att jag svarar i ett ämne så framgår det ju att jag var intresserad av ämnet och har läst tidigare inlägg. Innan "me too" blev en hashtag brukade många frågeforum fyllas med svar på en fråga med det epitetet, de bestod av svar av typen "jag har samma problem" eller, ännu värre, "jag har ett annat problem" men ingenstans fanns något svar med en lösning på problemet. Me too-inläggen skulle antagligen få en ganska låg relevanspoäng medan ett inlägg med en fungerande lösning skulle röstas fram till en högre poäng, och i sådana sammanhang är det vanligt att inläggen dessutom sorteras efter relevans. Det skulle vara en bra funktion även på Telia-forumet.
  6. Dan Altemyr fick en like av elisek i Hjälp oss med Telias nya forum!   
    Jag syftade nog inte på din skärmdump utan mera på hur det ser ut på webben i största allmänhet med den där bling-epitetet. Det kanske är för att sticka ut från mängden som man blingar till sina sidor lite extra, eller så är det all reklam, ofta med rörliga bilder som sänker helhetsintrycket. Den komponenten är vi dock hittills förskonade från på telia-sidorna, om men inte ser hela webbsajten som en stor telia-reklam förstås, för det är ju trots allt en sajt där man också kan få mycket information om telias produkter och även göra köp och beställningar på. Det lilla man ser på skärmbilden ser inte ut att avvika från det övriga formspråket på telia-sidorna, och vad som är klickbart och vad som är länkar är ganska begripligt också.
    Tillbaka till funktionerna då. Bortsett från de mest basala forumfunktionerna som att kunna lägga in, besvara och citera inlägg, och kanske även kunna redigera tidigare inlägg med viss begränsning, så kan det vara käckt med möjlighet att bifoga bilder ibland, och kanske en ännu mer avancerad textredigerare som hanterar t.ex. typsnitt och tabeller. Filterfunktioner för att hitta inlägg, t.ex. mina inlägg, inlägg med ordet "Apple" i texten, olästa inlägg, etc. är användbara, och det skulle vara trevligt ifall man i sina profilinställningar kunde välja vad man vill se på startsidan.
  7. Dan Altemyr fick en like av Anaesthisia i Röststyrning   
    Det finns säkert nån på Telia som vet hur det där fungerar, men det är i så fall bättre att vända sig till dem eller deras support, för de hänger inte så mycket på det här forumet mera än att nån av dem ibland kikar här eftersom de själva ibland också är Telia-kunder. Det finns en risk att den firmware Telia använder har stängt av IR-porten, eller så finns det en annan anledning till att man valt att använda en fjärr med BT, annat än att fjärren är snyggare och inte kräver att man "pekar" med den åt rätt håll. Det kan förstås finnas kvar IR-stöd som backup. Har man kvar en gammal IR-fjärr kan man ju alltid testa. För övrigt borde det väl vara enklare att hitta en Bluetooth-sändare än en IR-sändare numera, ifall man nu vill fjärrstyra boxen på nåt sätt.
    Annars borde man kanske försöka hitta nåt sätt att styra den via IP i stället, det borde rimligtvis finnas nån sorts API för det, eftersom boxen går att styra med en app från mobiltelefonen.
  8. Dan Altemyr fick en like av Anaesthisia i Större Epostlåda   
    Det är väl klart att vi måste skärpa oss, vi försöker ju hela tiden vända oss till Telia i forumet fastän alla vet att det är ett användarforum . En liten pluspoäng till Christina62 i alla fall att hon uppenbarligen använt sökfunktionen och letat upp tråden i stället för att starta en ny likadan.
    Personligen har jag lite svårt för att knyta mig till en IT-leverantörs mailtjänster. Skulle mina levnadsförhållanden ändra sig på ett sådant sätt att jag inte längre kan ha en specifik leverantör av IT-tjänster, då tappar jag ju även mailtjänsten med tillhörande etablerad e-postadress etc. Det allra bästa vore att registrera sin egen subdomän under .se och därefter bakom kulisserna länka ihop den med någon etablerad tjänsteleverantör, men det är meckigt och kostar pengar. Jag använder mig därför av Googles mailtjänst, där är det inga problem med utrymme i alla fall, även om där är en del storebrorsvibbar ibland, men jag är inte så värst konspirationsteoretisk. Jag har kvar ett Telia.com-konto, ifall nån kommer ihåg den adressen till mig, men jag låter Google poppa det kontot, så mailboxen på Telia är därför nästan alltid tom.
  9. Dan Altemyr fick en like av Anaesthisia i Installera starta Viasat   
    Att ingen svarat på denna tråden kan bero på att du vänt dig till detta kund-till-kund-forum och inte till någon av Telias support-kanaler. Köper du till kanaler till ditt TV-utbud så bör de dyka upp som nya kanaler i boxen på tidigare tomma kanalplatser. Den gula eller gröna knappen längst ned på fjärren ger två varianter på kanallistor du kan använda att bläddra i och se om du hittar dina nya kanaler. Eventuellt kan du behöva starta om TV-boxen innan kanalerna dyker upp (antingen använder man en strömbrytare på baksidan eller så drar man ur powerkabeln en stund) Har du fortfarande inte de nya kanalerna efter nästan tre månader så bör du kontakta Telias support, antingen på telefon eller på deras chatt på supportsidorna på Telia.se. De har även en facebooksida.
  10. Dan Altemyr fick en like av Anaesthisia i E-sim   
    Söker man på "E-SIM" i det här forumet så hittar man 15 olika trådar med samma fråga. Jag ställer mig därför lite frågande till varför man startar en tråd till med samma fråga. Svaret är fortfarande att Telia inte verkar vara särskilt intresserade av att lansera denna företeelse i Sverige. Inte än i alla fall.
  11. Dan Altemyr fick en like av Anaesthisia i Kan inte loga in på ZTE   
    Tänkte inte på det . Lösenordet kan man ändra själv och har man gjort det och glömt bort det så är det factory reset som gäller. Jag hittade manualen för ZTE-routern, och standard-lösenord om man inte ändrat det är "password". Det finns inget användarnamn att fylla i. 
    Lite fakta från manualen:
    Browser home page http://192.168.0.1
    Administrator login password
    Default SSID TPW4G_xxxx This is displayed on the screen when the device is powered up.
    Default Wi-Fi Key 10 characters which are case sensitive.  This is displayed on the screen when the device is powered up
    Restore defaults From the powered up state: Open the SIM slot on the device. Locate the Reset button and use a small object such as a pin or paperclip to press the button. Hold the Reset button for five seconds until the display shows ‘Resetting’ All passwords and settings will be restored to defaults and the hotspot will reboot. Use the default credentials on the screen to log back onto your device.
     
     
  12. Dan Altemyr fick en like av Anaesthisia i mittkontorsnummer   
    Det verkar faktiskt som att Telia nyligen gjort en översyn av sina abonnemang och framför allt storleken på surfmängden per månad för att fortfarande vara konkurrenskraftiga jämfört med andra leverantörer, som i en del fall erbjuder flera gånger större surfmängd jämfört med Telia för samma månadskostnad. Nu finns det förvisso andra kvaliteter än surfmängden som avgör vilken operatör man väljer, t.ex. täckning och tillgänglighet hos Kundtjänst och att det är ett företag som inte beter sig bedrägligt. (Skräckexempel: Blufföretaget Tele15 som via telemarketing lurar pensionärer som äger skog att teckna dyra företagsabonnemang med 3 års bindning och som inte går att ångra eftersom det är företagsabonnemang. Deras kundtjänst är öppen måndag till torsdag mellan 10 och 16 och med en timmes lunchstängt, och förmodligen bara en person som svarar, eftersom medelkötiden ligger på ca en timme. Hade jag varit företagare så hade jag nog haft högre krav på tillgänglighet hos en kundtjänst, småföretagare brukar ofta få jobba både kvällar och nätter och även fredagar och helger för att få ihop pengar så att det räcker till att betala teleräkningen)
    Jag blev förresten själv positivt överraskad när min telefon nyligen varnade för att jag började närma mig taket på min månadssurfmängd gick in på mina sidor på Telia och då upptäckte att min månadssurfmängd plötsligt var dubbelt så stor som förut, och senare fick jag ett SMS från Telia som berättade samma sak. Jag antar att "Telia Mitt Hemnummer" är en tilläggstjänst som ingår i det uppfräschade abonnemanget och att den sannolikt är kostnadsfri. Jag känner dock inte igen det namnet på en tjänst och hittar ingen sådan tjänst i tilläggsutbudet på Telias produktsidor. Däremot finns "Telia Mitt Favoritnummer" som är en tilläggstjänst som ingår kostnadsfritt i mitt abonnemang.
  13. Dan Altemyr fick en like av Anaesthisia i Sim-kort   
    Logga in på "Mina Sidor" och leta upp ditt mobilabonnemang där. En bit ned på sidan, under "Inställningar" hittar du "Lås upp - spärra - beställ simkort". Där kan du beställa ett nytt SIM-kort. När det levereras sitter det i ett kreditkortsstort plastkort, och de olika storlekar som ett SIM-kort kan ha (mini, micro, nano, etc.) är för-stansat i plasten, så det är bara att trycka ut en så stor bit som behövs för att den ska passa i just din telefon. Jag gissar att iPhone använder en av de minsta modellerna. Enklast är kanske att först jämföra med storleken på det gamla kortet.
  14. Dan Altemyr fick en like av Anaesthisia i Hur koppla ip-telefoni in på flera uttag i villanätverk   
    Jag anslöt min DECT-basstation till Telia-routern och sen fungerade alla mina DECT-telefoner som förut. Jag har inte kvar en enda trådansluten telefon faktiskt.
  15. Dan Altemyr fick en like av elisek i Hjälp oss med Telias nya forum!   
    Jag har inte riktigt satt mig in i hur det fungerar, men jag antar att det är baserat på aktiviteten i forumet, eventuellt också antalet "likes" eller motsvarsande. Det påminner om andra forum jag varit i, där man får olika rankning beroende på t.ex. hur länge och hur mycket man bidragit, och sättet kan vara olika, på nåt forum syns inte den avatar man valt förrän man gjort ett visst antal inlägg, då börjar den synas lite dmmad, och sen blir den skarpare ju fler inlägg man gjort. På ett annat forum får men en titel, som står under namnet, det börjar med "junior", sen stiger man i "graderna" tills man blir "senior" eller "expert" eller nåt ännu finare.
    Sen är det det här med det grafiska utseendet. Det finns förstås en poäng att man har ett gemensamt formspråk på sajten så att besökaren känner igen sig, men det kan ibland bli lite förmycket bling "bara för att det går". Jag har varit med i den här branchen ganska länge, ända sedan CERNs första webbserver, och förfasade mig över när HTML-tagen <blink> infördes, och har arbetat mycket med animerade gif-filer, java-applets och senare HTML5 och CSS men i längden är det snarare funktion än grafisk layout som vinner enligt vad jag erfarit. Det ska synas att en knapp är en knapp och en länk är en länk etc. Innan Skype och MSN fanns ett chattsystem som hette ICQ som var väldigt populärt, så populärt att deras hemsida, där man registrerade sitt ICQ-nummer, blev den mest besökta hemsidan på Internet. Och det trots att det var det fulaste man kunde tänka sig i HTML-designväg.
    Men det är klart att det är roligare med en forumsida som även är behaglig att titta på, förutom att den har bra funktion.
     
  16. Dan Altemyr fick en like av elisek i Hjälp oss med Telias nya forum!   
    Lite luttrad från andra webbsajter som jag är så har jag nån sorts filter på glasögonen så att jag sällan ser såna där "tyck till" eller "Rate me"-knappar, och jag är kanske lite tveksam till ifall nån verkligen bryr sig om vad jag tycker.
    Nån av webbhandelssajterna jag besökte för allra första gången för nåt tag sedan inledde sin relation med mej med att slänga upp en jätteblaffa över hela skärmen där de bad mig betygsätta dem, och jag hade då inte mycket mer än hunnit knappa in adressen till deras sida. Lite svårt då. Jag visste ingenting om deras utbud, eller vilken prisnivå de höll eller vilka frakt- och returvillkor som gällde, eller hur svårt eller lätt det var att beställa nåt av dem. De kunde åtminstone väntat tills jag lagt en beställning. Skulle man kanske skriva att det var lite svårt att se vad som stod på deras sida och omöjligt att beställa nåt eftersom det var en stor enkät-popup som skymde?
    Men visst, en sån feedback-knapp med en dialogruta kan ju fungera, särskilt om man märker att man får nån sorts respons. Den är aningen lite mer tekniskt komplicerad än en tråd i ett forum kan tyckas, men tekniken har ni säkert redan på plats. Ofta kanske inte det mest primära är att sätta ett visst antal stjärnor på en sida utan bara påpeka en liten detalj eller fråga om en viss funktion, och då kanske forum-modellen är bättre. Funktionen är inte helt överlappande, så båda alternativen kan ha sitt berättigande.
  17. Dan Altemyr fick en like av elisek i Hjälp oss med Telias nya forum!   
    Ja, det tror jag alla kan vara intresserade av. Hittar man t.ex. något fel med en Telia-produkt eller har nån fråga om förbättring så är det ju naturligt att man vänder sig till Telias support angående just den produkten, men får man nåt problem i forumet eller hittar nåt direkt fel i funktionen, vart vänder man sig då? Exempel: Jag har för ett tag sedan märkt att ifall man klickar på Telia-logon längst upp till vänster, i ett sidhuvud som ser ut som alla andra Telia-sidors sidhuvud, då hamnar man inte på startsidan på Telia.se som man gör på andra Telia-sidor utan på forumets startsida. Varför då? Där finns ju en startside-knapp precis under. Det är inget allvarligt fel, och jag kan leva med det, men ett enkelt påpekande om det i en sådan forumsektion hade kanske räckt för att det fixades på sikt, eller att jag fick en kort förklaring varför det ska vara så.
  18. Dan Altemyr fick en like av Anaesthisia i Hjälp oss med Telias nya forum!   
    I skärmdumpen ser man rubriken "Feedback". Om man antar att det betyder återkoppling från kunder till Telia så fungerar inte det ifall det inte finns någon form av bevakning från Telias sida. Det skulle kanske faktiskt kunna vara en bra idé att någon eller några representanter från Telia deltar i diskussionerna, inte då som direkt kundsupport utan mera för att klargöra vad som gäller i olika frågor, t.ex. tekniska specifikationer eller abonnemangsregler i stället för att andra forumdeltagare sitter och spekulerar och i värsta fall kommer med felaktig information.
    Jag skulle gärna se en egen avdelning i forumet där man enbart diskuterar just forumets funktion och vad man skulle vilja förbättra/ändra. Denna tråd skulle platsa där.
     
  19. Dan Altemyr fick en like av Mats A i Repeater/trådlös förlängning från CTS till Arris TV-Box   
    Kanske inte det svar du vill ha, men oavsett vad folk och försäljare säger så är den stabilaste och bästa anslutningen mellan TV-box och router en kabel. Det kan förvisso vara lite knepigt och det kan behövas en del spikande, kontaktklämmning och borrande, särskilt jobbigt blir det ifall betong ingår i ekvationen, men i så fall blir det ändå problem med trådlösa alternativ. 
  20. Dan Altemyr fick en like av Anaesthisia i Byta telefon under abonnemang   
    1. Köp en ny telefon
    2. ta ur SIM-kortet ur den gamla telefonen
    3. Sätt i det i den nya telefonen
    Klart
    Skämt åsido, Telia har sedan några år tillbaka inte riktigt tillämpat metoden "teckna eller bind ett abonnemang och FÅ en telefon". Varken Telia eller någon annan teleoperatör ger bort telefoner, det är en allmän missuppfattning. Däremot kan man om man antingen nytecknar eller binder om ett befintligt abonnemang få köpa en telefon av Telia till ett rabatterat pris. De erbjuder dessutom en ganska förmånlig och nästan räntefri avbetalningsplan för detta telefonköp. Till skillnad från andra teleoperatörer så läggs inte den månatliga avbetalningen av telefonen på telefonifakturan utan den kommer som en separat faktura. Detta ger då en möjlighet att, ifall man har råd, betala av telefonen i en snabbare takt.  Det innebär också att om man redan har ett abonnemang som är bundet så kan man inte binda om det under bindningstiden för att få ett nytt erbjudande om rabatterad telefon, utan det får då bli en telefon till fullpris, eller med en avbetalningsplan som någon av elektronikåterförsäljarna erbjuder.
    Det finns andra operatörer som har andra metoder där man t.ex. egentligen får låna en telefon under en period och därefter kan byta ut den mot en nyare modell, mot viss ersättning antagligen, beroende på skick på den gamla telefonen.
     
  21. Dan Altemyr fick en like av Anaesthisia i Ständig cirkus och inkompatibla chefer.   
    En liten fundering angående formuleringen på detta forumets första sida, "Observera att forumets syfte är att skapa dialog mellan kunder.", och diskussionen om vissa teliachefers oförmåga att kunna läsa innantill... Jag tolkar det snarare som att det borde handla mera om utbyte av erfarenheter och kunskapsförmedling än att forumet ska vara nån sorts klagomur.
  22. Dan Altemyr fick en like av Anaesthisia i SVT play appen, inte svt R   
    Jag använder inte svt play så värst mycket. Många problem med den går eventuellt att relatera till problem i den telefon/surfplatta där man använder appen, speciellt om ingen annan upplever problemet. Om man drar en parallell till TV-boxen från Telia så missuppfattade jag snabbspolningsfunktionen på den först. Om man bara trycker lite kort på snabbspolningsknappen och sen släpper den så snabbspolar spelaren lagom mycket så att man hinner se när reklamen slutar, men håller man inne snabbspolningsknappen eller trycker på den flera gånger så gör den ganska stora kliv framåt, och det går ganska fort att komma till slutet på programmet/inspelningen. Det kan kanske vara nåt liknande som är problemet med svt-appen?
  23. Dan Altemyr fick en like av Mats A i Repeater/trådlös förlängning från CTS till Arris TV-Box   
    Kanske inte det svar du vill ha, men oavsett vad folk och försäljare säger så är den stabilaste och bästa anslutningen mellan TV-box och router en kabel. Det kan förvisso vara lite knepigt och det kan behövas en del spikande, kontaktklämmning och borrande, särskilt jobbigt blir det ifall betong ingår i ekvationen, men i så fall blir det ändå problem med trådlösa alternativ. 
  24. Dan Altemyr fick en like av elisek i Hjälp oss med Telias nya forum!   
    Lite luttrad från andra webbsajter som jag är så har jag nån sorts filter på glasögonen så att jag sällan ser såna där "tyck till" eller "Rate me"-knappar, och jag är kanske lite tveksam till ifall nån verkligen bryr sig om vad jag tycker.
    Nån av webbhandelssajterna jag besökte för allra första gången för nåt tag sedan inledde sin relation med mej med att slänga upp en jätteblaffa över hela skärmen där de bad mig betygsätta dem, och jag hade då inte mycket mer än hunnit knappa in adressen till deras sida. Lite svårt då. Jag visste ingenting om deras utbud, eller vilken prisnivå de höll eller vilka frakt- och returvillkor som gällde, eller hur svårt eller lätt det var att beställa nåt av dem. De kunde åtminstone väntat tills jag lagt en beställning. Skulle man kanske skriva att det var lite svårt att se vad som stod på deras sida och omöjligt att beställa nåt eftersom det var en stor enkät-popup som skymde?
    Men visst, en sån feedback-knapp med en dialogruta kan ju fungera, särskilt om man märker att man får nån sorts respons. Den är aningen lite mer tekniskt komplicerad än en tråd i ett forum kan tyckas, men tekniken har ni säkert redan på plats. Ofta kanske inte det mest primära är att sätta ett visst antal stjärnor på en sida utan bara påpeka en liten detalj eller fråga om en viss funktion, och då kanske forum-modellen är bättre. Funktionen är inte helt överlappande, så båda alternativen kan ha sitt berättigande.
  25. Dan Altemyr fick en like av elisek i Hjälp oss med Telias nya forum!   
    Ja, det tror jag alla kan vara intresserade av. Hittar man t.ex. något fel med en Telia-produkt eller har nån fråga om förbättring så är det ju naturligt att man vänder sig till Telias support angående just den produkten, men får man nåt problem i forumet eller hittar nåt direkt fel i funktionen, vart vänder man sig då? Exempel: Jag har för ett tag sedan märkt att ifall man klickar på Telia-logon längst upp till vänster, i ett sidhuvud som ser ut som alla andra Telia-sidors sidhuvud, då hamnar man inte på startsidan på Telia.se som man gör på andra Telia-sidor utan på forumets startsida. Varför då? Där finns ju en startside-knapp precis under. Det är inget allvarligt fel, och jag kan leva med det, men ett enkelt påpekande om det i en sådan forumsektion hade kanske räckt för att det fixades på sikt, eller att jag fick en kort förklaring varför det ska vara så.