11Alex

Medlem
  • Antal inlägg

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

  1. Hej alla vänner Med en ny Google Home installerad idag får jag efter alla försök inte kopplingen att fungera till Spotify Premium. Det är inte en handhavandefråga i Google Home utan snarare en koppling till abbonnemanget. Som jag uppfattar det är det någon skillnad på det Spotify Premium Telia levererar jämfört med Spotify Premium direkt från Spotify? Jag loggar in på Spotifys webbplats och där är mitt konto markerat som "free" (INTE Premium). Till Telia betalar jag 99:- per månad för Spotify Premium. Premiumtjänsten fungerar utmärkt på min iPhone. På samma iPhone har jag numera Google Home-appen och försöker länka till mitt Spotifykonto. Det är markerat som "free" och då kan jag inte använda alla funktioner på Google Hoe som t ex att direkt välja en speciell låt o s v. Finns det någon som begriper detta? Finns det något att göra? Eller måste jag säga upp Spotify Premium hos Telia och bli kund direkt hos Spotify? Mycket tacksam om någon kan hjälpa till med denna fråga!
  2. Telias spamfilter - med eller utan den nya funktionen - är urdålig. Detta är en dialog jag försökte föra med Telia redan för något år sedan med ett ännu sämre resultat. Företaget vägrar att lyssna på kunderna och det hela slutade med att jag fick en skarp tillrättavisning av ansvarig chef som tyckte att "jag tog för mycket resurser i anspråk för ett litet bekymmer". Hur kul är det att som betalande kund känna sig lurad, och någon som bara är till besvär? Håller f ö med om att det verkar saknas resurser på myndighetssidan som tar i det här problemet. Istället har man uppfunnit en marknad för KIVRA m fl. Kan bara notera att intresset hos Telia verkar vara YTTERST BEGRÄNSAT att bidra till en lösning. (Prova själv att söka i sökfältet med ordet "SPAM" i forumet. Där finns bevis nog för att Telia förmodligen är sämst av alla på att hantera SPAM.)
  3. Jag har beställt en Samsung 40-tums TV via Telias sida. Orderbekräftelse skickades snabbt, och betalningen gjordes omgående. I orderbekräftelsen fanns också en länk för att följa leveransstatus, där jag hade önskat leverans cirka två veckor fram i tiden. Nu till problemet: Leveransdagen, utsatt och bekräftat datum, var idag och skulle ske i form av en leverans hem till dörren. Via ovan nämnda länk har jag kunnat läsa att status på ordern är "levererad", och med datum redan igår, d v s en dag tidigare än önskat och bekräftat. Problemet är att ingen leverans har skett, och jag har heller inte hört ett ljud från Telia. Vad kan ha hänt? Jag har försökt få besked via kundtjänsten, men de kan inte ge mig någon förklaring till det inträffade. Ordern verkar plötsligt spårlöst försvunnen och jag känner mig lurad på både pengar och TV. Frågorna är således följande: 1. Finns det någon rimlig förklaring? 2. Varför kan jag inte få besked från kundtjänsten? 3. Finns det någon kompensation att få efter att ha tillbringat tre timmar i väntan på kundtjänst (ringt två gånger idag!) som inte kunnat ge något som helst besked? Plåster på såren? Jag skulle gärna vilja veta, ha konkreta svar på frågorna. Är det någon som har tips på hur att gå till väga för att få upprättelse?