Annica Enström

Medlem
  • Antal inlägg

    141
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    7

Like-aktivitet

  1. Annica Enström fick en like av Göran Westberg i Kan inte öppna MMS på www.telia.se/visamms   
     
    Hej!
     
    Vi fick besked att felet skulle vara åtgärdat, men nu är det återigen störningar på sidan. Felsökning pågår. Vi kan i nuläget inte säga när felet kommer att vara åtgärdat.
  2. Annica Enström fick en like av Göran Westberg i Kan inte öppna MMS på www.telia.se/visamms   
     
    Hej!
     
    Vi har haft störningar på hemsidan under gårdagen. Felet ska nu vara åtgärdat.
  3. Annica Enström fick en like av miikos i Byta från Telia till Halebop, bindningstid kvar   
     
    Hej! Nej, det stämmer inte. Det är ingen uppsägningstid när man byter från abonnemang hos Telia till abonnemang hos Halebop. Däremot är det tre månaders uppsägningstid vid byte till övriga mobiloperatörer.
  4. Annica Enström fick en like av miikos i Byta från Telia till Halebop, bindningstid kvar   
     
    Hej! Nej, det stämmer inte. Det är ingen uppsägningstid när man byter från abonnemang hos Telia till abonnemang hos Halebop. Däremot är det tre månaders uppsägningstid vid byte till övriga mobiloperatörer.
  5. Annica Enström fick en like av FreddeSwede i Dialect är förnedrande för Telia   
     
    Hej igen Fredrik!
     
    Ber om ursäkt för sent svar. Troligtvis kommer rekrytering ske internt, men du kan hålla utkik efter lediga jobb på http://www.teliasonera.com/en/careers/apply-for-a-job/
     
    Lycka till
  6. Annica Enström gav en like till Asawid i Egoister har ni blivit!!!   
    Det är väldigt vad mycket PUK-koder folk behöver! Har just hjälpt grannfrun med hennes och ser att folk frågar efter dem ideligen på Comviqs Facebooksida.
     
    Folk måste lära sig att en PUK-kod är en viktig handlig, att jämföras med en värdehandling och det är DERAS ansvar att 1. Hålla ordning på sin PIN-kod så att PUK inte behövs och 2. Kunna ta fram sin PUK när man ändå lyckats missa PIN-koden (jodå, jag vet att man kan få totalt hjärnsläpp - försökte tanka med PIN från ett annat betalkort senast förra veckan...).
     
    Har man varit förutseende nog att registrera sig på Mina Sidor finns PUK-koden att hämta där.
     
    Schabblar man ändå bort denna värdehandling och har valt att inte registrera sig på Mina Sidor är det väl inte särskilt anmärkningsvärt om man kan behöva få vänta någon dag innan man får hjälp. Sjävklart en olägenhet, men en man själv har satt sig i!
     
    I mina ögon är det egoism att förvänta sig att någon hela tiden ska finnas till hands för att reda upp mitt eget schabbel, och detta på mina villkor.
  7. Annica Enström fick en like av Edvin Måsøval i Dialect är förnedrande för Telia   
    Hej!
     
    Dialect är ett fristående företag som arbetar som återförsäljare till Telia. En återförsäljare säljer Telias abonnemang tillsammans med sina egna produkter/kampanjer och ringer inte på uppdrag av Telia. Våra återförsäljare får inte heller säga att de ringer från Telia, däremot är det tillåtet att säga att de säljer Telias abonnemang.
     
    Återförsäljarna är en del av vår försäljningskanal och samarbetspartners till oss, detta för att nå en större kundstock samt öka vår tillgänglighet. Våra återförsäljare finns på många ställen där det inte finns en Telia butik. Detta innebär att man som kund kan ändå på ett enkelt sätt kan få hjälp med våra tjänster.
     
    Vi som operatör delar inte ut kunduppgifter eller listor på kunder till återförsäljarna. Detta söker återförsäljaren själv reda på via internet, telefonkataloger, nummerserier eller liknande. Har kunden varit kund hos återförsäljaren tidigare på något sätt så har de kvar kundens kontaktuppgifter i sina register. Återförsäljarna har också tillgång till ett system där de kan se kundens abonnemang.
     
    På din beskrivning låter det som att den försäljare du pratade med hos återförsäljaren inte följt de riktlinjer som våra återförsäljare ska arbeta efter, vilket jag ber om ursäkt för. Jag har nu skickat din ärendebeskrivning vidare till mina kollegor som följer upp och förbättrar Telias samarbete med våra återförsäljare så de får vetskap om det inträffade.
  8. Annica Enström gav en like till Mats A i Telia & Uzbekistan   
    Sen har väl Tele2 och andra operatörer också utlandsverksamhet? Kan sluta med att du är hänvisad till röksignaler och egna brevduvor...
  9. Annica Enström fick en like av Asawid i 4g surf med refill?   
    Det finns planer på att erbjuda 4G med Telia Refill. När det kommer är dock svårare att säga, men under nästa år i alla fall. Allt beror på hur lång tid det tar med utveckling av IT-system osv.
  10. Annica Enström fick en like av miikos i Kan inte ringa till eller ta emot sms iPhone5   
     
    Det är dessvärre svårt att svara på orsaken via detta forum. Du behöver i första hand kontakta kundtjänst för en kontroll av ditt abonnemang. Snabbast får du hjälp via chatt eller telefon, www.telia.se/kontakt
  11. Annica Enström fick en like av miikos i Pris för mobilsurf?   
    Hej!
     
    Vill bara tillägga att de nya surfpriserna på 19 kr/dygn för Mobilsurf Bas gäller endast nytecknade abonnemang, eller i det fall man förlänger ett abonnemang efter prishöjningen. Befintliga abonnemang berörs alltså inte. Dessa har fortfarande maxtaxan på 9 kr/dygn.
  12. Annica Enström fick en like av miikos i Pris för mobilsurf?   
    Hej!
     
    Vill bara tillägga att de nya surfpriserna på 19 kr/dygn för Mobilsurf Bas gäller endast nytecknade abonnemang, eller i det fall man förlänger ett abonnemang efter prishöjningen. Befintliga abonnemang berörs alltså inte. Dessa har fortfarande maxtaxan på 9 kr/dygn.
  13. Annica Enström fick en like av Crixan i Microsimkort   
     
    Hej!
     
    Det skickas ett mikro-sim till din folkbokföringsadress inom 2-3 arbetsdagar. Det befintliga simkortet stängs av först när du har aktiverat ditt nya simkort.
     
    Ett mikro-simkort är kostnadsfritt att beställa första gången.
  14. Annica Enström fick en like av miikos i Mobilsvar fungerar inte?   
    Det fungerar även att ringa 1331 för att ändra hälsningsmeddelande. Om du fortfarande får tillfälligt fel när du försöker ändra meddelande via 133 rekommenderar jag att du tar kontakt med kundtjänst via telefon eller e-post (www.telia.se/kontakt) och gör en felanmälan.
  15. Annica Enström fick en like av miikos i Märkliga fakturadatum   
    Hej!
     
    Vissa fakturagrupper i vårt fakturasystem har fått felaktiga förfallodatum på grund av ett tillfälligt fel Sannolikt är du drabbad av det här felet om du normalt har förfallodatum i slutet på månaden.
     
    Du kan kontakta kundtjänst via telefon eller e-post om du vill att flyttar fram förfallodatum på dessa fakturor.
     
    Felet är för övrigt åtgärdat.
  16. Annica Enström fick en like av Anaesthisia i dålig täckning och usel felanmälan mobiltelefoni   
     
    Ajdå. Jag ser dock att jag skickade fel länk till dig. Förbättringsförslag kan lämnas här: http://www.telia.se/privat/kontakt/tyckomtelia
  17. Annica Enström fick en like av Anaesthisia i dålig täckning och usel felanmälan mobiltelefoni   
     
    Ajdå. Jag ser dock att jag skickade fel länk till dig. Förbättringsförslag kan lämnas här: http://www.telia.se/privat/kontakt/tyckomtelia
  18. Annica Enström fick en like av Anaesthisia i dålig täckning och usel felanmälan mobiltelefoni   
     
    Det är naturligtvis inte bra och det får inte gå till på det sättet. Jag har senast idag tagit upp det på vårt möte och min chef kommer att föra det vidare till ansvariga på kundtjänst. Jag hoppas på så sätt att servicen ska bli bättre framöver.
  19. Annica Enström fick en like av miikos i Visuell röstbrevlåda   
     
    Hej!
     
    Det finns i dagsläget inte stöd för tjänsten i Telias nät. Vi ser dock över möjligheten till att införa den, men jag kan i dagsläget inte säga om eller när den kommer införas.
  20. Annica Enström fick en like av miikos i ExtraSim vs Extrakort   
     
    På Extrasim får man tillgång till 4G, vilket gör det möjligt att använda simkortet i exempelvis en surfplatta med 4G. Det fungerar också att avbetala hårdvaror (exempelvis mobiltelefoner, surfplattor) på Extrasim. Inget av detta var möjligt att göra på tjänsten Extrakort.
     
    En annan skillnad är att på extrakortet var det alltid skyddat nummer vid utgående samtal, vilket av många kunder upplevedes som negativt. På extrasim har man möjlighet att välja om det ska vara skyddat eller inte.
  21. Annica Enström fick en like av Håkan Nero i simkort   
     
    Hej!
     
    Du beställer ett mikro-simkort på följande sätt. När du är inloggad på Mina Sidor klickar du på ditt mobilnummer. Därefter klickar du på "Administrera mobiltjänster". Här kan du behöva klicka på "Beställ fler tjänster" för att upp möjligheten att beställa mikro-sim.
  22. Annica Enström fick en like av miikos i Kan varken skicka eller ta emot sms   
     
     
    Hej!
     
    För att det ska fungera att skicka sms måste du ha Telias meddelandecentralnummer inlagt i telefonen, +46705008999.
     
    Om du inte får det att fungera rekommenderar jag att du kontaktar kundtjänst via telefon eller e-post, www.telia.se/kontakt
  23. Annica Enström fick en like av miikos i välj inte Telia som operatör till ditt nästa mobilabonnemang!   
     
    Hej!
     
    Vi har för närvarande problem i våra system, vilket gör att exempelvis nystartade abonnemang inte uppdateras i växlarna. Detta måste i de flesta fall åtgärdas genom en felanmälan. Dessa ärenden har hög prioritet, men dessvärre kan det ändå ta cirka 2-3 arbetsdagar att åtgärda beroende på hur många ärenden som ligger i kö.
     
    Beklagar det inträffade och hoppas att du blir nöjd med ditt abonnemang hos Telia när det har börjat fungera.
  24. Annica Enström gav en like till Asawid i Telia Prata på Surf, vad händer när bindningtiden går ut?   
    Tusen tack för ditt klargörande Susanne!
  25. Annica Enström fick en like av Anneli Fransson i Slutfaktura för abonnemang   
     
    Du kan kontakta kundtjänst och begära att ditt abonnemang ska öppnas för portering. Efter det har du 30 dagar på dig att flytta numret till en annan operatör. När flytten är genomförd slutfaktureras ditt abonnemang automatiskt.