coolsweden

Medlem
  • Antal inlägg

    23
  • Gick med

  • Besökte senast

  1. Hej, Jag har sökt på Telias hemsida och här i forumet men hittar ingen information om hur Telia sänder ut sina kanaler när man tittar via TV och box. I vilken kvalitet skickar Telia ut sina HD-kanaler (720p, 1080 i eller p), viklen bitrate? Skiljer det mellan olika kanaler? Vad gäller för Play, är utbudet inspelat i HD men hårdare komprimerat? Ofta när jag ser på program via Telia Play så upplever jag att kvalitet är mycket sämre än live eller inspelat på hårddisk.
  2. Telia händer det något med detta problem? Stöd för "user freindly name" finns i Arris-boxens mjukvara så ni behöver bara erbjuda en möjlighet för kunden att använda det. Nu har jag tre Arrisboxar och det är totalt omöjligt att casta Youtube till rätt tv.
  3. Telia: Har ni någon uppdatering här? Jag pratade med en kontakt som jobbar på Arris och han pekade på att felet borde ligga i Telias mjukvara
  4. Jag hade två av tre inkopplade med kabel men efter problem med att detta påverkade Telia Play TV (frös bilden sporadiskt) så kopplade jag ur en av dem. Nu använder bara en kabel och tycker faktiskt att det funkar minst lika bra. Poängen med mesh är att de använder olika kanaler för att distribuera trafiken så de påverkar inte bandbredden som en repeater. Som du ser på bilderna ovan fås bra bandbredd mellan dem ändå. Man använder bara ett SSID i Airties mesh och stänger av trådlösa nätet i routern. Mesh sköter handover och lastbalansering, funkar så bra!
  5. Tjoohoo! Idag efter en andra omstart av routern så fick jag notifiering via IFTTT och AirTies med routerns wifi avstängt!
  6. Hej, Kul att Telia släpper Telia.zone för smart hem och automatisering! Nu kan man köra IFTTT när någon ansluter/lämnar WiFi och t.ex. låsa dörren med GLUE Smart lås eller släcka lampor etc. Men det verkar som om Telia inte tänkt på oss helkunder som valt att uppgradera vårt Wifi till Telia AirTies Premium wifi (och därmed stängt av routerns WiFi). Jag får det iallafall inte att fungera via Premium Wifi, någon annan som har erfarenhet?
  7. Du har högre hastighet än mig, har inte sett över 1Gbps hos mig. Det tyder ju på att du inte behöver en fjärde enhet Har du kopplat in alla dina AirTies med nätverkskabel?
  8. Jag har löst mitt problem genom att koppla ur AirTies Wifi nr 2. Jag felsökte genom att koppla ur allt från nätverket och sedan koppla in enhet efter enhet samtidigt som jag testade. Jag har 3 st Telia AirTies Premium Wifi varav två är inkopplade med etheretkabel och en trådlös. När jag kopplade in enhet nr två (den andra med nätverkskabel) så kom felet tillbaka. Lösningen blev att bara ha en av AirTies-enheterna inkopplade med nätverkskabel och de andra trådlöst. Trots det har jag fortfarande full fart på mitt Wifi. Jag har inte upplevt problemen sedan dess.
  9. Ja, det tycker jag. Man använder appen som vägleder dig och det hela fungerade väldigt smidigt. Nu så här några månader senare så har jag inte gjort något alls, allt har bara funkat!
  10. Skönt att höra att det inte bara är jag. Jag har meddelat supporten och han skulle felsöka och återkomma men har inte gjort det ännu.. Jag har fortfarande problemen och Netflix fungerar bra, ingen buffring alls. Testade mina gamla boxar och där finns inte problemen
  11. Hej, När jag spelar program via Play så fryser bilden ibland (ljudet fortsätter dock). Ibland löser det sig själv efter 3-20 sek, annars får jag pausa och sedan trycka på play så funkar det igen. Väldigt störande. Jag har upplevt detta på HBO (100 Code) och SVTr Morden i midsomer. Händer var 5-10min. Har testat på båda mina boxar (nya Arris VIP 4302). Någon annan som upplever samma problem? Jag har fiber 100/100
  12. Pratade med kundtjänst och de hittar inget sätt att ändra namnet på. Förhoppningsvis lyckas de påverka Arris att göra en uppdatering
  13. Hmm...tror inte det hjälper för namnet som dyker upp i "Casta till" är det namn som protokollet satt och inte "datornamnet" Sedan har tyvärr Telia tagit bort möjligheten att ändra namnet i Routerns lista på enheter, gick förut..
  14. Det hela var mycket lätt att installera, allt gjordes via AirTies app och det tog bara några minuter. När installationen var klar stängde jag av wifi i routern. Jag har kopplat in två av accesspunkterna med 1gbit ethernet kabel och en som mesh wifi. Se bild Jag har nu haft systemet i två veckor och är mycket nöjd. Jag har full täckning överallt i huset (två plan, 200m2) och även på altan. Hastigheten är mycket bra och nu är det mitt 100Mbit fiber som sätter begränsningen. Upplever lika bra hastighet på alla accesspunkter Så här långt så kan jag rekommendera AirTies