Mats A

Medlem
  • Antal inlägg

    3 244
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    166

Mats A vann senast 2 December

Mats A hade det mest gillade inlägget!

Om Mats A

  • Rank

Användarinformation

  • Kön
    Male

Medlemmar som besökt profilen

2 808 296 profilvisningar
  1. Ja, det har väl varit standardförfarande sedan Telia började med digital-TV boxar?
  2. Ok, missade att du ramlat in i en gammal död forumtråd! Forumet är bara kund till kund så du får kontakta Telia helt enkelt.
  3. Vilken router har ni? Har också fiber och upptäckte i somras att jag hade rätt till gratis uppdatering till deras extreme router. Det, ihop med min nya Arris 4302 digitalbox ger mig bekymmerslös och störningsfri TV. Min gamla vip 1963 fick flytta upp till gästrummet... Fast jag kör ju TV via min router och inte mediaomvandlaren (Inteno) Sen är det ju en väldigt gammal tråd du skriver i, bra eller dåligt behandlas i andra trådar just nu...
  4. Nån kanske använt Google Translate när dom gjorde manualen till din TV.... Som du beskriver det så verkar det vara lösen till ditt wifi som TV:n hittat? Inte mycket du kan göra den vägen, surfa på internet med fjärren som tangentbord är inte så kul! Du har väl en digitalbox ansluten till hdmi i TV:n? Behöver du koderna dit så finns dom på Mitt Telia under dina abonnemang. Har svårt att gissa vad det kan vara för kod annars, du skriver inte TV modell.
  5. Det är ju inte hemskt mycket nytta med internet i TV:n om du har en box så jag skulle koppla upp TV:n på wifi om den har sånt inbyggt
  6. Gjorde bara nåt misslyckat försök att ansluta en usb-disk till den TG789 jag hade då för kanske 10 år sedan men det kändes inte praktiskt hur man kom åt den. Den tidens firmware var känslig för filformat minns jag, men om det nu bara var fat32 eller ntfs minns jag inte
  7. Kanske nåt att fråga Storytel om? (och bara så du vet, det här är ju ett rent kund till kundforum, inte Telia)
  8. I o f s jag också, men har under tiden hittat många kul alternativ till Apple Watch där man inte behöver ladda klockan varje dag. T ex min Nokia/Withings håller sig 25 dagar och på 50 m djup. Fitbit m fl klarar en vecka eller så.... När Apple klarar minst en vecka på en laddning kanske jag blir intresserad...
  9. ? Som du kunde läsa när du registrerade dig på forumet så möter du bara andra kunder med hjälpsamma tips här, inte Telia...🙂
  10. Ok, men alla övriga möjligheter till kontakt fungerar ju. Jag har när jag lagt ärenden via deras webbformulär fått svar och hjälp även under långhelger...
  11. Har ni kört felsökning på telia.se? Felanmält via deras webb? Ringt 90200? Kontaktat dom via deras facebooksida?
  12. Vad var problemet? Vet inte din modell på Huawei men tror alla har samma default inloggning om man vill logga in i dom: http://setuprouter.com/router/huawei/e5577s/login.htm
  13. Nog säkrast du frågar Telia om det, och inte det här kund till kundforumet
  14. Är kanske lite sent i det här fallet så ta det som ett allmänt tips: Så fort jag köper nåt viktigt, telefon, dator eller liknande så skriver jag upp alla uppgifter (inköpsställe och datum, serienummer, modell, pin, puk, imei mm) på ett kontaktkort i min epost, då vet jag att jag alltid kan gå dit och hämta uppgifter om det behövs. 😄
  15. Telias Facebooksida brukar vara bemannad på helgerna så man kan nå dom via meddelanden och få hjälp