Mats A

Medlem
  • Antal inlägg

    3 163
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    156

Mats A vann senast 11 September

Mats A hade det mest gillade inlägget!

Om Mats A

  • Rank

Användarinformation

  • Kön
    Male

Medlemmar som besökt profilen

2 807 350 profilvisningar
  1. Om du är i närheten av en Teliabutik så kan du få ett nytt sim över disk bara...
  2. Vilket sätt kontaktade du Telia på då? Detta är ett rent kund till kundforum utan Telia. Dom gånger jag behövt hjälp har jag gått via telia.se/kontakt och fått snabb hjälp t o m på långhelger. Dina problem kan vi kunder inte hjälpa dig med. Vi vet ju inte ens vad det gäller....
  3. Vad vore livet utan Google...? 😁
  4. Ännu en som inte kan läsa att det är ett kund till kundforum... Om trådskaparen loggar in i sin router, som vi inte vet vad det är för sort, så kanske han/hon hittar var man gör port forwarding. Eller googlar runt lite för att hitta lösningen, eller helt enkelt kontaktar Telia. 90200, Facebook eller kontakta oss-länken.
  5. Man hamnar på en del skumma sidor när man googlar runt efter sidor som kan berätta detta, så säkrast är väl att helt enkelt kolla med sin operatör?
  6. Många som önskar Telia eSim, men då får man ju säga det till Telia och inte bara i det här kund till kundforumet... https://www.telia.se/privat/kontakt/epost-till-telia Deras Facebooksida brukar också ge respons snabbt.
  7. Tror inte nån av oss i det här kund till kundforumet planerar nåt sånt. Kontakta Telia, 90200 eller deras Fb sida
  8. Man kan via enhetshanteraren gå in i egenskaper för nätverkskortet och inaktivera energisparfunktionerna. Jag fick göra det efter övergången till windows 10 som gärna stänger ner och skruvar åt sånt...
  9. Om det är en lägenhet/bostadsrätt så kan ju mediakonerteraren sitta i skåp i källare eller liknande och om du bara har ett nätverksuttag i bostaden så kan det räcka med att ansluta din router dit. Får du ingen signal så börja prata med fastighetsservice...
  10. Vad försöker du göra? Min Philips TV kom med en lös wifi-adapter som det bara var att usb-ansluta och ansluta till mitt wifi. Du kommer åt internet men du kan ju inte titta på TV den vägen, om det är det du försöker? Med en antennanslutning kan du antagligen se gratiskanalerna i marknätet.
  11. Det kan bara Telia svara på. Du får kontakta dom, telia.se/kontakt, 90200 eller deras Facebooksida! Det här är ett kund till kundforum, som du kunde läsa när du registrerade dig.
  12. Router ska du inte ha, kan bara finnas en i ett nätverk, men en förstärkare/extender kan vara till nytta
  13. Men lite mer information kan du väl lämna oss i det här kund till kundforumet? Vad har du för uppkoppling? Adsl? Fiber? Vad har du för router? Egen eller Telias TG7xx nånting? Bryggad eller inte? Vadärnoch har du för anslutning mellan din inkommande ”burk” vad det nu är och din Netgear nånting? Varför behöver du en extender? Till vad?
  14. Kontaktar Telia.... (Detta är ju bara ett kund till kundforum, Telia finns inte här)
  15. Aldrig hört talas om men den kanske inte ingår i din Playtjänst? Fråga Telia via 90200 eller deras Facebooksida