Mats A

Medlem
  • Antal inlägg

    2 941
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    112

Mats A vann senast 3 Januari

Mats A hade det mest gillade inlägget!

Om Mats A

  • Rank

Användarinformation

  • Kön
  1. Du når inte Telia i det här kund till kundforumet. Använd länkar o formulär under Kontakta oss- länken, 90200 eller deras Facebooksida!
  2. Prova deras Facebooksida, där får man svar snabbt.
  3. Jag skulle fråga på deras Facebooksida, där finns tekniker i tjänst som kan hjälpa dig.
  4. Avstängd box, urdragen/trasig hdmi-sladd, fel signalkälla på TV:n. Finns lite att välja på. Om du drar ur o stoppar i strömsladden, vad ser du på TV:n då?
  5. En variant är ju att trådansluta Time Capsule till TG799. Jag gjorde så, och satte en fast ipadress i den. Dels är den ju backup för Macarna i familjen, dels kör den gästnätet...
  6. Din TG789 hade nog gått att använda om du kopplat bort telelinjen och anslutit nätverkskabel från fiberswitchen till wan-porten istället....
  7. Har läst nånstans att det kan vara skillnad i chip och frekvenser mellan amerikanska och europeiska mobilnät, möjligen med undantag för iPhone som tydligen går att köpa med sig...
  8. Har den inte räckvidd till husvagnen då, om du inte parkerar för långt bort? Eller dör kanske wifi om bilen inte är igång?
  9. En router som verkar populär och som tydligen går att konfa vlan för TV på är https://www.netonnet.se/art/dator/natverk/router/asus-rt-ac66u/206705.8935/
  10. Om du trådansluter en dator direkt till switchen, respektive via en lanport på routern, vad mäter du då? Vad är det för pryl du kör wifi på? Hur gammal?
  11. Då skulle jag ringt 90200, felanmält via Kontakta oss eller Facebook för länge sedan...
  12. Hur är digitalboxen kopplad till routern? Trådlöst eller med nätverkskabel? Vilken kvalitet? Med cat6 oskärmad borde du få bra kvalitet om det inte är nåt fel på routern. Bryggar du så flyttar du bara wifi till ny router, digitalboxen får fortfarande signalen från TG799.
  13. Fråga på Telias Facebooksida, det är samma tekniker som i kundtjänst, men dom jobbar helger....
  14. Det har tydligen hänt nåt med ditt konto. Felanmäl till Telia! (detta hände mig också för en del år sedan, boxen visste plötsligt inte att den var inspelningsbar. Jag felanmälde via ett webärende under Kontakta oss- knappen och dom fixade det till nästa dag)
  15. Verkar vara en fullständigt meningslös application om man googlar problemet men prova att installera om det bara...