Mats A

Medlem
  • Antal inlägg

    3 310
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    175

Mats A vann senast 15 Februari

Mats A hade det mest gillade inlägget!

Om Mats A

  • Rank

Användarinformation

  • Kön
    Male

Medlemmar som besökt profilen

2 809 023 profilvisningar
  1. Vi får se om det blir bättre efter den totala ”make over” som aviserats...
  2. Vi tar inte åt oss eftersom ”vi” inte är Telia i det här kund till kundforumet. Så här kunde du läsa när du registrerade dig på forumet: ”Här kan du läsa och dela med dig av synpunkter, tips och tricks gällande Telias tjänster och produkter. Observera att forumets syfte är att skapa dialog mellan kunder. Om du vill ha hjälp eller kontakt från Telia, använd Support eller Kontakta Oss.”
  3. Har nog sagt detta i andra trådar för många år sen, men vi pratade öppet med våra barn när dom var små. Internets möjligheter, faror, mörka hörn och liknande. Behövde aldrig några påtvingade spärrar. Nu är dom 25+ och väldigt observanta på informationsflödet omkring oss varje dag...
  4. När jag klagade via deras Facebooksida lät dom väldigt lyhörda så om fler gör samma sak så kanske nåt händer... D
  5. När jag klagade via deras Facebooksida lät dom väldigt lyhörda så om fler gör samma sak så kanske nåt händer...
  6. Bara att jaga dom. Telia Sverige finns på Facebook och brukar svara snabbt där... (Det här är inte Telia utan ett kund till kundforum, som du läste när du registrerade dig)
  7. Simpin och koden för att öppna telefonen är skilda saker. Jag brukar stänga av simpin i min lurar eftersom jag ändå måste ange kod eller fingeravtryck för att öppna telefonen. Vet dock inte varför du är förvånad. Hur har det fungerat tidigare? Har du bytt simkort eller återställt telefonen eller nåt?
  8. Ja, jag tror det är vanliga supportpersonalen som bemannar Facebook/Messenger och chatten också, så man kan få hjälp lite utanför kontorstid...
  9. Dom läser garanterat inte, men har du eller nån i familjen Facebook så är dom (Telia Sverige) väldigt snabba att svara på Messenger! Hade stopp i min fiber för några veckor sedan och det tog inte många timmar innan det var löst... Ringa 90200 eller felanmäla via telia.se fungerar ju också.
  10. Ok, nu är detta inte Telia utan ett forum där kunder hjälper varandra. Nog om det, jag brukar vara väldigt duktig på att googla fram saker men nånting med Telia och ”tele starter” misslyckas jag med. Kanske för att systemet ifråga dog ut innan internet föddes? Är du ute efter att fjärrstyra värme i fritidshus finns det däremot massor av moderna lösningar om man söker... Kanske dags för en liten nyinvestering? Googlar jag ”fjärrstyra värme fritidshus” så finns det sida upp och sida ner av lösningar. Lycka till...
  11. Telia kommer ju in utifrån men dom har nån hemlig super-användare för det dom kan behöva göra....
  12. Tror inte nån av oss andra kunder i det här kund till kundforumet har några planer på uppdatering. Du kanske bör fråga Telia Företag istället?
  13. Om du har fiber in så är det ju dit du kopplar routern, har du adsl via telejacket så förstår jag inte hur du tänkte... Då är du körd. Du måste ju ansluta utifrån kommande signal till routerns wan-port.
  14. Paramount network är ju det som kallas Comedy Channel, i brist på Fox så kan man ju se Daily Show och annat där, men helt j-a obegripligt att sluta sända Fox när övriga kanaler i samma bolag fortsätter att visas (National geographics)...
  15. En väldigt bra fråga att ställa på Telias Facebooksida! Jag skickade ett ärende på detta via kontakt-länken och ville veta orsaken men fick bara ett nonsens idiotsvar i stil med texten på telia.se/tvinfo