Reza Ghorbani

Medlem
  • Antal inlägg

    28
  • Gick med

  • Besökte senast

  1. Ok tack för tipset.
  2. Hej, Vet inte om telia folk läser i forumet? Jag blev riktigt besviken att en av största operatörer i sverige säljer inga windows phone! Visst MS har inte så stort marknadsandel men deras senaste Lumia 950 och 950 XL kan jag tycka är väldigt bra och konkurrens är bra för oss kunder. Jag har även både Android och iPhone men eftersom jag är mobil fantast ville jag köpa mig en Lumia 950 men det säljs inte i butik. Riktigt besviken. Även Surface 4 kunde jag inte hitta. Ni säljer en massa andra tabletter så varför inte Surface??? Hoppas på bättre urval! Mvh Reza
  3. Bra karta fast jag skulle vilja och se skillnader mellan operatörer. Sen har jag idag både Tele2 och Telia och jag har i princip identiskt mottagning för det mesta. Min Tele2 är nästan bättre (jag åker ofta tåg mellan malmö-göteborg och surfar samtidigt). Sen nämnder ni Halebop som lågpris alternativ och att de delar samma nät som Telia (och visst är det så, min tjej har denna och det står till och med Telia i luren). Har de sämre mottagning ? nu är jag verkligen nyfiken
  4. Det är lite som Sanazin skrev, de har inte många abonnemang utan olika val i de få abonnemangen. Du får gärna lista dessa 8 för jag hittade bara 2 om man inte inkluderar student. https://www.telia.se/privat/telefoni/abonnemang-kontantkort Möjligt att jag kollar fel eller?
  5. Spelar det roll? inte för att jag minns det heller. huvudsaken är att jag som kund upplevde en klar försämring vid flera tillfällen. Jag förstår vad du är ute efter men tro mig folk som svarade innan brukade vara mer kunniga.
  6. Tack för länkarna, intressant! Jag håller med att jag inte var super tydlig, jag var så klart ute efter att se om det fanns andra som tyckte som jag och i så fall få uppmärksamhet från Telia. Men som jag har sagt redan så har jag förstått att Telia inte direkt kollar här och även folk tar sig inte hit för att berätta om de är missnöjda (även om texten jag hänvisade till är missvisande). @Anaesthisia: du får nog läsa mina tidigare svar, det du säger har jag förklarat ett par gånger redan. Måste iof säga att Telia Mobilanslutning och Telia Surfanslutning är ganska trevliga!
  7. eh vad har det med vad jag sa att göra? du missade hela poängen tror jag kompis Sen om man har 2 abonnemang (räknar inte med 18 till 27 hehe) där en hav dessa avgift kan man inte riktigt säga "endast hitta ett" eller hur :-) fast nu menade jag även alla andra också och inte bara Telia. Men visst många har höjt avgifterna och debiterar mer för data för nuförtiden pratar folk även via näten så därför börjar operatörer ändra strategi.
  8. Jag har själv hand om kund support (hela vägen från 1:st till 3:e line support) så jag vet vad jag pratar om. När jag ringde till Telia innan så fick jag hjälp direkt då personeln hade mer kompetens, nu är det inte ens de enklaste frågorna de kan svara på. Oavsett hur du vänder o vrider på det så är min upplevelse att det har blivit sämre. Inget felaktig i det, helt enkelt min upplevelse, vad är det som är svårt och förstå? varför ska jag helt plötslig vänta flera minuter i taget varje gång jag frågar något när de kunde svara direkt tidigare? sämre är sämre!
  9. Det gör det säkert och det är därför de ska ha bra priser för att behålla kunderna Jag tror inte lönsamheten kommer nånsin att bli som förr, så är det med många saker. Jag har själv jobbar över 10 år inom telekom och vet hur det har varit och läget idag. Vad de kan göra är att erbjuda bra priser, bra service och mervärde genom tex tjänster och på så sätt behålla existerande och även locka nya kunder.
  10. Nu pratar jag om Telias priser och vad JAG tycker om det så varför du blandar in en massa annat förstår jag inte. Ett pris på ca 500 kallar jag inte lågpris! Gällande kundtjänste så pratar jag efter eget upplevelse eller det är kanske orelevant ? förstår inte hur du tänker! Det är klart att det är min åsikt vem annars? Jag tycker inte det är ok att för simpla frågor ska man vänta ett par minuter varje gång. Tidigare pratade man med 2:d line så visst har det blivit sämre. Vem har sagt att de ska gissa? Nu antar du en massa saker här. Som sagt det här kommer ifrån ämnet. Jag förstår nu att det här forumet kanske inte var det bästa sättet att ifråga sätta prissättningen. Nu börjar vi prata om allt annat än vad jag började prata om så det är kanske bäst att avsluta det här och nu innan det ballar ur helt Tack för alla svar och åsikter.
  11. Jag skrev "Operatörer har inte riktigt hängt med och debiterar som förr", detta stämmer ju fortfarande och är högst relevant (jag var inte specifik och menade generellt). Jag håller med dig att själva abonnemanget har blivit billigare. Däremot så tycker inte jag personligen att det är tillräckligt. Utöver roaming så är även uppkopplingsavgiften är en påhittad avgift för att kunna plocka in mer pengar. Samma gäller minutdebiteringen. Man kan på så sätt få det att se ut som om själva samtalstiden är billigare. Nu går vi ifrån ämnet lite
  12. Tack för dina svar men det är fortfarande så att användarna kan jag inte känna till på förväg innan jag postar något. Det kan vara många om tänker som jag och inte säger något. Nu verkar det som att du har rätt och folk tar sig inte hit för dessa typer av klagomål men det kunde ha varit annorlunda. "Tycka om telia" är säkert det rätta sättet men vad jag var ute efter var att se hur många som tyckte som jag och det brukar man fånga bra på forum. ps. Till höger om forumet står det bla följande Välkommen till Telias Forum Här kan du läsa och dela med dig av synpunkter och jag tyckte det var det jag gjorde. Synpunkter behöver inte alltid vara positiva. Telia har en hel del bra saker men nu var det något jag inte är nöjd med.
  13. Vem var det som börjar vara oförskämd? Läs din första kommentar och snacka sen! Du blandar dessutom massa orelevanta saker i diskussionen som Spotify. Är du nöjd med priset bra för dig men kom inte och berätta för mig vad jag ska tänka och tycka. Det om något är fruktansvärt nonchalant.
  14. Jag läste ingenstans att man inte kan lyfta fram sånt man inte är nöjd med. Ett forum är till för att man ska diskutera just sånt här utan att bli påhoppad av folk. Om det är flera som tycker något borde förbättras och skriver det i tråden så brukar bolagen lyssna och ta emot åsikten. Vill Telia inte ha min åsikt så kan de säga det men här känns det som att du vill inte att folk ska tycka till! Jobbar du för telia eller? Jag kan så klart framföra det via telefon (har gjort tidigare) men där tar de inte ens åsikter på allvar känns det som. Det är hela poängen med ett forum att man samlar sig och säger ifrån när något inte är bra. Men man kanske inte får lov och tycka nuförtiden !?!?
  15. Du har nog inte riktigt förstått vad jag skrev heller tror jag. Visst finns de folk som inte vill betala så mycket som 400-500kr i månaden och det finns en massa olika och välja där med mindre datamängd och samtal. Nu pratar vi inte om denna kategori. Jag menar inte att Telia och andra operatörer ska höja standarden på de billigaste abonnemangen utan på sådana som kostar flera hundra! Jag tycker 2GB är på tok för låg men du har rätt till din åsikt om du tycker denna mängd duger för en dyr abonnemang. 300kr för 2GB är typ en skämt i min bok.Betalar man 100kr till så borde man iaf komma upp till 10GB och inte få endast 4GB. Det är min åsikt och jag hoppas du har också respekt för det!