Stefan Persson

Medlem
  • Antal inlägg

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Om Stefan Persson

Användarinformation

  • Kön
    Not Telling
  1. Hej! Är det någon som inte har godkänt de nya villkoren enligt GDPR hos Telia? Jag har inte godkänt de nya villkoren och för mig så har det ploppat upp en ruta hela våren när jag loggat in på "Mitt Telia". När jag kontaktat Telia så har jag fått höra att man inte kunde neka, men att det bara var att kryssa ner rutan varje gång den kom upp. Den skulle försvinna efter 25/5 när lagen trädde ikraft. För mig har den inte försvunnit ännu. Varit i kontakt med Telia ett antal gånger och fått höra både det en och det andra som svar. Först fick jag detta svar: "För att meddelandet ska försvinna behöver du logga in på Mitt Telia. Klicka på "Mitt konto" i menyraden, gå ner till fliken "Samtycke för trafikdata" och klicka på den. Där trycker du på "Uppdatera svar" utan att klicka i rutorna. Då ska meddelandet försvinna. " När inte det fungerade så skulle jag testa olika webbläsare. När inte det fungerade skulle jag rensa webbhistoriken. När inte det fungerade så fick jag svaret idag att jag fått fel information tidigare och att rutan skulle visst vara kvar, det går inte att ta bort den påminnelsen utan Telia tycker att man ska acceptera för att slippa bli påmind.Och detta sa flera som jobbar på Telia och att jag inte skulle få några fler svar på mina frågor i ärendet. Sedan skulle visst inte rutan vara kvar, utan det var tydligen felanmält sedan tidigare, det vara bara mitt konto som inte accepterade ett nej vad Telia visste. Så idag har jag först fått höra att det ska fungera att ta bort påminnelsen och sedan skulle den vara kvar, för att sedan skulle den gå att ta bort igen och att det var visst felanmält sedan tidigare. När jag har velat prata med någon som är insatt i ärendet så har jag bara fått ett nej. Jag får all information som jag behöver av kundtjänst. Och det har ju visat sig stämma så där. Min fråga, är det någon som inte har godkänt de nya villkoren. Och har den personen i så fall fått bort påminnelsen när man loggar in på mitt Telia? Vill veta om det bara är för mig som det strular eller om påminnelsen ska vara kvar, då jag får olika svar av Telia beroende på vem man pratar med. Såg att det var en person som skrev till Telia att den person fått påminnelser via mail och även han har testat att logga in på Mitt Telia och gått in under Samtycke för trafikdata och uppdaterat, men mailen fortsätter och komma. /Stefan
  2. Ok. Men då vet jag inte. Vet bara att om man har bredbanstelefoni så kan man inte felöka via telefonnumret.. Men som det står på första sidan så är det Omfattande störningar på digital-tv.
  3. http://www.telia.se/privat/aktuellt Sedan om man har Iptelefoni så måste man felsöka digitaltvn med kundnummret för bredbandet. Det går inte att felsöka med telefonnumret om man har IP-Telefoni.
  4. Jag ser att månadsavg. är 40 kr men vad kostar det vid varje samtal? Alltså kostar vidarekopplingen något?