mrknowitall

Medlem
  • Antal inlägg

    792
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    75

mrknowitall vann senast 16 Mars

mrknowitall hade det mest gillade inlägget!

Om mrknowitall

  • Rank

Användarinformation

  • Kön
  1. Jaha. Välkommen till forumet mellan kunder. För 100 kr kan jag ge dig lite bra länkar till Telias Facebooksida eller numret till 90200.
  2. Hur ställde du den frågan egentligen och hur svarade vem? Jag har den senaste generationen smart TV från Samsung och det finns ingen Telia Play-app. Däremot fungerar som sagt chromecast etc. Både Samsung och Telia vet, eller borde veta hur det fungerar med appar. Telia Play fungerar bara i mobiler eller plattor som fristående Android eller Ios app eller via webben, samt Apple TV. Däremot finns det andra TV-märken som tex Philips som kör Android TV inbyggt. Dock inte Samsung.
  3. Jo men detta är ju även ett diskussionsforum och vad Mats menar är ju att man får ju anta att din router står på övervåningen av en anledning. Annars hade du ju inte haft båda i huset. Vill man fortsätta att använda den för tex täckningen, så räcker det ju att byta kanal på en av dom. Tex genom att kolla i gränssnittet och därefter byta eller genom wifi analyzer som app och separera kanalerna. Det är ju inte så att din Asus är en störsändare.
  4. Problemet ligger i att du postat i ett forum mellan kunder. Vi kan inte hjälpa dig.
  5. Skumt. Men du kan prova att koppla in boxen direkt med kabel tex där box 1 sitter och starta upp den där. Du behöver ett nytt abonnemang för den om du inte har något avtal om flera boxar. Prova även att starta om båda Technicolorgrunkorna så att de pratar med varandra. Du kan även prova dom vid gamla tvn så att det inte är avståndet det hänger på.
  6. Egentligen är det inga konstigheter. Du behöver nya koder till box 2. Du kopplar enligt bild, och startar upp sändaren före mottagaren och när du har anslutit den nya boxen till mottagaren, och tvn till boxen så kommer du få upp en ruta där du slår in ditt id och din kod via fjärrkontrollen till boxen. Är du nyfiken på om det fungerar innan du har fått hem tvn kan du ju tillfälligt sätta mottagaren och nya boxen vid den gamla tvn och se så allting funkar och när koder etc är inknappat flytta boxen och mottagaren till rätt plats. Då är allt förberett.
  7. Man behöver inte kunna så mycket. Installera en app, tex tunnelbear, eller gå in på hemsidan för densamma. Tar max 5 min att skaffa konto. Finns många. Sök på VPN i app store eller Google play.
  8. Då funkar ju alla sätten jag skrev.
  9. Ett klurigt sätt hade varit att tala om vilka uttag du har i din hemmabio. Eftersom boxen har hdmi och det inte funkar. Vanligtvis har en receiver hdmi och även hdmi ut och då är det ju bara att koppla vidare. Annars får du plocka ut ljudet antingen via avporten i boxen eller ljudutgången på din tv, vilket de flesta har och köra in detta i receivern separat.
  10. Ja https://www.telia.se/privat/support/info/andra-lokalkanal-for-din-tv
  11. Kanonbra beskrivning! Jag hade kopplat switchen på den kabeln du nu har din Arris, och från den dragit en kabel till sändaren och din nuvarande Arris. Sedan hade Jag kopplat tv 2ns Arris till mottagaren. Du behöver alltså en Arris per tv. Min skiss visar inte den andra Arrisen men den kopplar du alltså efter mottagaren.
  12. För att reda ut detta ställde jag frågan till Telia på Facebook, där de svarade inom en minut : Hej! Nej, det ska inte vara spärrat. Så länge du är ansluten till ett nätverk ska Telia Play fungera. Vet du om det uppstår någon felkod i samband med att det inte fungerar? Ha det bra tills vi hörs igen! //Lisen
  13. Prova att byta upplösning etc i boxen, och även tex pass through eller liknande inställningar i förstärkaren. Starta om boxen med alla kablar i. Handskakningen med hdcp kan strula när man kör med förstärkare. Prova att bara köra ljudet genom den annars.
  14. Intressant. Vad är ett publikt nät som avses här? Hur skulle Telia kunna identifiera det? En publik ipadress är ju precis vad man får när man kör dhcp. Hur kan en operatör se att man kopplas upp från ett så kallat publikt nät och hur skulle detta kunna spärras? Vem skulle få virus? Den som surfar eller Telia? Jag tror du pratar i nattmössan :-) Hur ställde du frågan?
  15. Så är det. Alla ljuger iofs inte, så klart, men det är nog väldigt bra att ställa kontrollfrågor om det. Sedan håller jag med om att de ska kunna se direkt om en kund ringer från ett område där det finns konstaterade fel på. Säkert kan det vara svårt att härleda alla kända fel på tex ström, transmission, störningar och så vidare.