#mikael

Medlem
  • Antal inlägg

    109
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    3

#mikael vann senast 27 Maj 2010

#mikael hade det mest gillade inlägget!

1 följare

Om #mikael

  • Rank

Användarinformation

  • Kön
    Not Telling
  1. För mig är det tvärtom. Vill jag kolla så fungerar det absolut bäst på min Samsung Note 2. Inget lagg, jag kommer in i appen och kommer fram till kanalerna direkt utan problem. Sen vet jag att det ska till nya avtal för ytterligare kanalpaket utöver Telias egna paketeringar. Så jag gissar att vi inte kommer se Cmore som tillägg innan de själva har en Playtjänst. Jag gillar HBO så för mig räcker det gott med det paketet. Resten finns via Netflix eller Viaplay. Men visst, det vore ju smidigast om man kunde abonnera på alla playtjänster från samma leverantör. Tänk om Telia kunde få till avtal med Cmore och Viasat så man kunde få deras playtjänster via Telia. Smidigt! =)
  2. Jag kan utan problem kolla på hd-film via alla andra streaming-sajter. Så jag kan inte förstå mig hur det inte kan fungera med Telias tjänst. Jag kör både Viaplay och Netflix för att ta två vanliga tjänsteleverantörer.
  3. Nåväl.. Mac OS X 10.7.5 är det. 2,3 Ghz Intel Core i5 2GB DDR3 Har ingenting annat igång än Safari (som jag har konstaterat laggar mindre än Firefox som jag kör på alla mina andra enheter) Jag har inte ens fler flikar öppna. Att kolla på fotbollen som går just nu är i stort sett olidligt :-(
  4. Hej Jag som många har fått testa Telia Play+ gratis ett tag nu, men jag får det inte att funka ordentligt. Jag kollar för närvarande på Game of Thrones och dels så blir det sämre bild när det "händer mycket" i bilden.. typ strider el.dyl. och dels så laggar bilden hela tiden även när det blir full upplösning på bilden. Först och främt så tycker jag att 40mbit borde räcka till för att se filmen i max upplösning hela tiden men framförallt så undrar jag om ni har några tips på hur jag ska göra för att slippa lagget? Jag använder iOS X 10.7.5 och har testat både Firefox och Safari och jag har testat med både mobilt och fast internet men det verkar vara samma problematik oavsett hur jag gör.. Tacksam för tips och idéer! /Mikael
  5. Jag tycker att du ska ringa till supporten igen och få hjälp med både bredbandsuppkopplingen och digitaltv'n. Att dina tjänster inte fungerar kan bero på en massa saker men när det är störningar på alla delar så tror jag att det antingen är anslutningen (kopparkabeln till fastigheten) eller modemet som inte fungerar som det ska. Telia garanterar på en 8mbit-uppkoppling att man ska få ut 6mbit. Det är Telia ensamma om i Sverige som internetleverantör till privatpersoner. Får du inte ut den hastigheten så är det något som är fel och som behöver rättas till. Ring 90200 och prata med bredbandssupporten så får de rätta till det som är fel. Kanske skicka ut ett nytt modem till dig också. När allt är "up and running" så ringer du till 90200 och pratar med fakturaavdelningen så fixar de så du får ersättning för den tiden som det inte fungerat. Jag hjälpte en kompis som hade problem när han flyttade sina Teliatjänster till ny adress. Det tog ca 3-4 veckor från första felanmälan till att allt fungerade, men så fick han en ordentlig kreditering på sin faktura. Jag tror att han inte behövde betala någon räkning på ett par, tre månader Lycka till!
  6. Jag har Telias digitaltv och har aldrig haft några problem med tjänsten under de typ 5åren jag använt tjänsten. Jag har Motorola 1963 och kör via VDSL 6-8mbit. Har du pratat med supporten om att din tv tappar mottagning? Det är svårt för en operatör att hjälpa till om man inte ger dom en chans
  7. Väldigt tråkigt att läsa detta, men det är ju så på forum att det bara är de dåliga sakerna som kommer fram. Har man en gång tecknat sig för ett abonnemang med en viss bindningstid så får man ju antingen ha kvar tjänsterna eller betala för att man ska bli av med abonnemanget. Man köper en bil sen så kommer man på efter ett tag att man inte tycker att den är så bra.. den drar för mycket bränsle och den kostar att underhålla så går man tillbaka till bilhandlaren och vill lämna tillbaka den.. Tror inte att det skulle gå så bra det heller =) Jag har också problem med min tv att bilden släpar efter ibland. Jag har precis ringt och gjort en felanmälan på detta. Visst, jag fick också stå i kö i 30min.. men med tanke på att Telia har över 400.000 digitaltv-kunder så tycker inte jag att det är så konstigt att man får stå i kö 30min en söndag. Att det blir eftersläpningar och frysningar i bilden beror i huvudsak på hastigheten på uppkopplingen. Det kan i sin orsakas av massor av saker. Problem med signalen från stationen, dåliga ledningar/kopplingar/sladdar, dåligt modem eller dålig digitaltv-box. Mitt råd är att fortsätta felanmäla tills det blir bra! Till slut så lär nån hitta vad som är felet på ditt abonnemang! Om man haft problem med en tjänst en längre tid så tror jag också att Telia kan betala ut en viss ersättning eftersom att man inte kunnat använda tjänsten fullt ut. Där skulle jag råda dig till att ta kontakt med Telias kundtjänst igen när tjänsterna fungerar som de ska. Jag hoppas att min digitaltv ska börja fungera till 100% igen nu i veckan! Får se vad teknikern säger när de hör av sig.
  8. Tyvärr är det oftast inte Telia själva som ringer utan det är andra bolag som ringer på uppdrag av Telia och då är det inte lika lätt att kvalitetssäkra försäljarna. Man har alltid rätt till 14 dagars ångerrätt enligt distansköpslagen, men har det gått längre än så så är det inte mycket man kan göra. Har man tackat ja till ett avtal så har man. Ofta så erbjuds det något mot att man binder upp sitt abonnemang via telefon, men så är det inte alltid. Samma sak är det när man handlar via webben, kundtjänsten eller i butik. Nästa gång du blir uppringd av en telefonförsäljare så skulle jag rekomendera dig att fråga vad du får för att du binder upp ditt abonnemang och inte bara godkänna att du vill vara kvar ett år till bara för att du är nöjd med Telia.
  9. Det bästa är nog att ringa till SonyEricsson Supporten på 013 100 190 (Xperia™). Det är alltid bäst att ringa direkt till tillverkaren om man har frågor om produkten. Har du frågor ang abonnemanget eller nån tjänst eller så så är det Telia du ska prata med om det är Telia du ringer mer =)
  10. Förstår er helt och fullt. Vet dock att man ibland kan ha dåliga dagar Och det är ganska mycket att hålla koll på hela tiden. Men mitt råd är att gå tillbaka till butik och be dom lösa det medan du är kvar.
  11. Telia Mobil Prata på Telia Mobil Prata på Surf Alltid Telia Mobil Prata på Surf Extra Telia Mobil Till vänner Telia Mobil Till vänner Surf Alltid Telia Mobil Storpratare Telia Mobil Max 25 Telia Mobil Max 25 Surf Alltid Telia Mobil Max 25 Surf Extra Telia Mobil Full koll 49 Telia Mobil Full koll 189 iSurf iMini iMidi iMaxi Telia Jobbmobil Rörlig Telia Jobbmobil Fast Telia Jobbmobil Plus Telia Refill till Vänner Telia Refill Prata På Halebop Hallå Halebop Hallå Surf Bas Halebop Hallå Surf Plus Halebop Vänner Surf Bas Halebop Vänner Surf Plus Halebop 199 Halebop Kontant Hallå Halebop Kontant Vänner och då har jag inte räknat med alla extra tillvalstjänster som man kan lägga till på de flesta abonnemangen som t.ex.: Mitt favoritnummer Sms till alla Sms och Mms till alla Mobil Familj Mitt Hemnummer Traveller's Talk Spotify Premium Telia Music Player Telia Navigator Kan du inte anpassa ditt abonnemang utifrån dessa valmöjligheter så tror jag att du ställer lite för höga krav på din tjänsteleverantör.. =)
  12. Man kan absolut ringa till butikerna och fråga om de har en viss telefon. Oftast så kan man även be dom lägga undan telefonen så man vet att de har den kvar när man kommer in.
  13. Jag tror att det var den 23/3-2010 som abonnemangen gick över till att enbart vara fritt inom samma operatör och inte fritt inom samma mobilnät. Så de abonnemang som tecknades efter det datumet har bara fria minuter inom just den operatören som man har. Men för att vara helt säker så skulle jag rekomendera dig att ta kontakt med kundtjänsten på 90200 eller gå in till närmaste Telia butik eller återförsäljare så ska de kunna svara på det =)
  14. Mitt tips är att du väntar på att telefonen finns och att du då beställer att flytten ska ske. Eftersom att de flesta nya telefoner inte är nätverkslåsta så borde du kunna använda telefonen med ditt '3'-kort under den tiden som det tar innan numret flyttas över till Telia. Annars så beställer du att porteringen ska ske vid en viss tidpunkt, tror att man ska kunna välja upp till 30 dagar framåt, och hoppas på att din nya telefon har kommit tills dess.
  15. Telia levererar HD-kanaler redan idag. Dock så klarar inte det gamla kopparnätet av den signalen som Telia använder idag utan det är bara enstaka fiberLAN-adresser som än så länge har tillgång till dessa HD-kanaler. Jag gillar jämförelser så jag tänkte visa en liten sådan här. ComHem AB som bildades 1983 har sedan dess huvudsakligen ägnat sig åt att leverera tv till Sveriges kunder, men på senare dagar så har de även börjat leverera telefoni och bredband. Under dessa 27 år så har de lyckats utveckla sin tv-teknik från att kunna leverera analog- till att kunna leverera även digital- samt High Definition-signal till deras kunder. Telia grundades 1853 men började inte leverera tv förrän 2005. Sedan dess, på 5 år, har de lyckats utveckla sin tv-teknik från att kunna leverera digital- till att även kunna leverera High Definition-signal till ett fåtal av deras kunder. Ge Telia 22 år till så ska vi se vad Telia har gjort åt den svenska digitala marknaden! Jag skulle gissa att Telia kommer vara först i världen (!) med att kunna leverera högupplöst tv-signal via mobilnätet och detta inom en relativt snar framtid! Men som sagt så har alla olika leverantörer inriktat sig på olika paketlösningar och det verkar som att Telia kör på färdiga paket istället för att få välja.