LENNART Palm

Medlem
  • Antal inlägg

    30
  • Gick med

  • Besökte senast

  1. mobilsida
  2. iPhoone 5
  3. Jag kan enbart se ett gult kugghjul (stjärna) Om jag klickar där får jag fram ett antal varierande texter dock icke kontoinställningar
  4. Ja du något är fel för jag kan inte få fram några uppgifter
  5. Förhoppningsvis är det någon vänlig skäl som kan och vill hjälpa mig. Såhär är det: Då jag skall läsa meddelande i Facebook är dessa på engelska. Detta påfund börja för några dagar sedan. I datorn är det på svenska
  6. OK, dock jag känner jag det lite jobbigt att vara utan tfn i tre veckor oavsett var den skickas.
  7. Med hopp om att med detta mail slipper jag fortsatt kontakt med dig, avslutningsvis några punkter. Du läser mina mail som xxx läser bibeln. Du har inte svarat på mina frågor. Du har istället förklarat för mig att 14 dagar för att ta fram ett dokument ur ert datasystem är helt ok och det skall jag inte klaga på. Du har förklarat för mig vad som kan hända om jag ringer och ber om en leveransbekräftelse. Jag har aldrig talat om att ringa. Vad din fingerade kund hade för avsikt är för mig ointressant. såvida du inte syftar på mig.
  8. Med hopp om att detta mail avbryter all fortsatt korrespondens med dig vill jag avsluta med några korta punkter: Du läser mina mail som xxx läser bibeln. Du har inte svarat på mina frågor. Tre veckor för att ta fram ett dokument ur ett datasystem samt veckor samt tre veckor för att reparera en telefon skall jag som kund acceptera och absolut inte klaga på, bra service enligt dig. Som kund känner jag mig kränkt och förolämpad.
  9. Tack för infon.
  10. Jag skulle bli mycket förvånad om du inte är anställd hos telia. Den handling jag talar om är en följesedel, vilken jag inte ens i min vildaste fantasi kan tänka mig är så personlig att den inte kan sändas via mail. Om inte borde den väl sändas med mottagningsbevis. Inom parentes kan jag nämna för dig att jag har varit anställd hos telia i 48 år. Det var på den tiden då service var ledstjärnan. Så var det också, tack vare kompetent personal som kunde betjäna kunderna utan att ha manualer till hjälp. Och vidare var det så att personalen tilläts inte tillrättavisa kunderna, samt att de fått lära sig att hellre be en missnöjd kund om ursäkt ursäkt än att tillrättavisa denne. M.a.o "kunden har alltid rätt" var en devis som gällde generellt inom all serviceverksamhet. Jag var under många år chef för en organisation som på den tiden hette teleområde. Kravet på mig var att 90% av anropen skulle besvaras inom 45 sekunder, inte 10-15 minuter. 85% av abonnentfelen, även åskskadade telefoner skulle vara avhjälpta inom 8 timmar inte tre veckor Det bör då noteras att nära nog alla abonnentledningar var luftledningar och hundratals telefoner slogs ut i samband med åskväder. Det är förmodligen detta telia som jag lever kvar i då det gäller servicen. Med dessa rader vill jag inte kritisera dig. Du är förmodligen fostrad av företagsledningen vilken sätter lönsamhet före service. Om du nu är teliaanställd kanske du kan svara mig på följande fråga: Jag abonnerar på en tjänst i vilken det ingår en iPhon vem äger denna tfn? Jag glömde att nämna att i detta fall började jag med att besöka teliabutiken i Jönköping, men eftersom jag köpt iPhonen på nätet hade personalen ingen möjlighet att hjälpa mig. Deras datasystem hade inte tillgång till kunder som handlat via nätet. Orsaken till att jag handlade på nätet var att jag vid aktuellt tillfälle också besökte teliabutiken i Jönköping ( ca 17 mil från hemorten). I butikens lager fanns inte en svart iPhone 5 vilket jag ville ha. Jag föreslog då att jag tecknade abonnemanget med dem och att dom såg till att jag fick telefonen till min hemadress. Men detta gick inte utan jag fick då återkomma när tfn:en fanns i lager. "Menar du att jag skall åka 17 mil gånger två för att hämta "prylen". Svaret blev då att jag kunde med hjälp av min dator logga in på telia.se för att kunna beställa "prylen" Tur att jag hade en dator annars hade jag inte kunnat förbli telia trogen.
  11. Givetvis begär jag inte att telia skall sända expressbrev, men man kan ju bifoga dokument som fil till ett mail om man har tillgång till dator.
  12. Min iPhone är trasig varför jag skall sända den för rep. Eftersom jag köpt den på nätet fick jag enbart en följesedel, vilken jag slarvat bort Följesedeln måste bifogas tfn:en för att garantin skall gälla. Hör och häpna telia behöver 14 dagar för att sända mig en kopia av följesedeln. Är det någon som vet om jag någonstans på mina sidor jag kan finna någon uppgift som visar att jag köpt en iPhone av telia
  13. Mats Tack för ditt tålamod, jag har faktiskt löst problemen, dock är jag inte helt säker på hur. Då det gäller WIFI-problemet var det så att när jag åkte till Kanarieöarna så koppla jag bort data-roaming. så just nu är jag fri från problem (tekniska) Tack för hjälpen
  14. Nu har jag funnit igen listan över samtliga kontakter i icloud på datorn. Nu till nästa problem hur får jag över dem till min Iphone? Tidigare kopplade WIFI automatiskt in min D-link nu frågas efter lösenord. Var finner jag igen detta efter 3 års användning?
  15. Mats Men hopp om att du inte blir less på mig kommer jag men en fråga till (förmodligen inte den sista) Samma id menar du pin-koden? den har jag nämligen bytt till en kod som är lättare att komma i håg.